Tips til langweekendtur....utenlands

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Desmo-Dude
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Tips til langweekendtur....utenlands

Post by Desmo-Dude »

Har lyst til å ta med meg samboeren på en skikkelig weekendtur,men det er jo altfor mange reisemål å velge mellom.Noen som har noen tips,og evt når på året som egner seg på det aktuelle reisemålet.Har vært og tittet litt på turer til New York,men er litt usikker på når det er best å dra ditt.Alle forslag tas i mot med takk :)
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Lord Erik

Re: Tips til langweekendtur....utenlands

Post by Lord Erik »

Trodde et sekund du mente motorsykkel. Tja, jeg har alltid hatt en greie for London om høsten/jul. Syntes det er en veldig trivelig by, samtidig som det er veldig rimelige flybilletter. Har forøvrig også vært i New York som er en veldig stilig, men kanskje ikke så trivelig, by. Ikke så billige flybilletter, men klær er derimot veldig billig.

Personlig ville jeg nok tatt turen til London rundt juletider. Bestill billetter til den berømte musikalen "We will rock you!" eller "Les Misérables", og sug opp litt julestemning og en del julepresanger i handlegatene der! :D

(Nå ble jeg veldig fristet til en tur selv)
gbruaset

Post by gbruaset »

Hei

Hvis dere ikke har vært i Italia, kan jo roma anbefales. Litt usikker på hvor varmt det er der nå, men byen er iallefal fantastisk vakker.
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
Onsløv
MC: None

Post by Onsløv »

Mange som reiser til tallin og de andre byene i balkan.
Roma, som forelslått, paris, kroatia, ..... spørs jo litt på hva man er interessert i.
Shoppe eller se på ting og tang.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

London er jo en klassiker; mye å se og god shopping for madammen (selv om du da kanskje må lide litt) ;) Jeg har vært i London flere ganger selv (både sommer og vinter), og det er alltid mye liv der!

Jeg var i Roma i januar i fjor, og det var supert! Kjempekoselig, romantisk by, masse å se og gjøre! Været var veldig fint, lå på rundt 10-15 grader, og for det meste opphold/sol. Mye mer behagelig å gå rundt i enn 30 grader og steikende sol, i en saueflokk av turister! Den store fordelen med å reise til Roma i januar var altså at det er fullstendig utenom turistsesongen. Å komme inn i Vatikanet eller på Colosseum tok ikke lange tida :D

Tallinn, som også er nevnt, er også veldig koselig. Der var jeg i juli i fjor, og det var nok å se der også. Gamlebyen er kjempefin å bare rusle rundt i, og både mat og drikke er billig. Jeg kan tenke meg Tallinn er ganske så surt nå, men i juli var det knallvarmt.

Paris er jo, i likhet med Roma, også en romantisk by. Det var ikke lenge jeg var der/mye jeg fikk sett, men byen er knall! Eiffeltårnet, Moulin Rouge, Sacre-Cæur etc etc. Kan bli temmelig varmt der på sommeren, så det kan være en ulempe.

Så ja.. det spørs helt hva du/dere vil gjøre :) Alle byene jeg har nevnt er å anbefale, selv om de har sine spesialiteter alle sammen.
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Tallin er bra, men har du ikke vært i Praha, så dra dit. Dere vil få mye ut av en langhelg.
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Ulvinnen wrote:Tallin er bra, men har du ikke vært i Praha, så dra dit. Dere vil få mye ut av en langhelg.
Har hørt Praha er utrolig flott ja. Og ikke minst mye billigere enn f.eks London eller Paris. :-)
Northman

Post by Northman »

Uten å ha gjort det selv, så vil jeg anbefale Amsterdam på våren.

Må jo være knallromantisk når alt blomstrer opp, og blir det kjedelig har jo byen mange løsninger i lovlig form :-({|= 8) :smt030
It is better to exist unknown to the law.
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

Northman wrote:Uten å ha gjort det selv, så vil jeg anbefale Amsterdam på våren.

Må jo være knallromantisk når alt blomstrer opp, og blir det kjedelig har jo byen mange løsninger i lovlig form :-({|= 8) :smt030
WTF??? skjedd med deg i vinter a?? Romantisk og blomster??? den siste der med byen gjennkjenner jeg... men...hæ??? har du vært uten alkohol så lenge at by tur kommer langt ned på listen???? \:D/
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Northman

Post by Northman »

Er jo en myk mann vettu, blir sånn hvis man er under pisken lenge nok...

Hadde det ikke vært for den trassige alkohol greia skulle jeg tatt meg en svipptur til varmere strøk med billig øl selv :-)
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

når man er inne på varmere strøk (litt off topic) Jeanette sier det er mc føre nede i amsterdam nå ...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Northman

Post by Northman »

Har også fått rapport om at det er bukse med tynn jakke vær der nede om dagen... Flytte? :-)
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Det er som dere sier skikkelig vårvær her i Amster nå. I dag er det rundt 15 grader, lettskyet og kjempedeilig :D

Og for å legge til det første innlegget mitt; Amsterdam er også verdt et besøk. Nå begynner jeg jo å få ganske god kjennskap til byen, så om du skulle vurdere en tur hit Desmo-Dude, får du bare si ifra om du lurer på noe. Jeg trives kjempegodt, og nå utover våren kan jeg tenke meg at det bare blir enda bedre. Mye å se, mye liv uten å være masete, en liten storby (lett å få sett og gjort mye) og nå også en billig euro. Kan det bli bedre? ;)
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Var i Praha i høst, veldig fint der. Store muligheter for å se mye fint, shoppe mye og drikke godt øl ;)

Berlin står på vurderingslista her, er jo noe å tenke på det også?
Desmo-Dude
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Takker for alle gode forslag,og tror Amsterdam frister mest.Så en dokumentar derifra i forrige uke,og det virket som en koselig og sjarmerende storby.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Post Reply