knetrom er MC-løs
Re: knetrom pusser opp DRen! s 30
Det tenker jeg og. Har jo egentlig tid til overs, men... meh. Jobber et par uker om sommeren, og det blir stort sett det. 

Jeg har jobbet forholdsvis mye gjennom studiene men nå i siste semester konsentrerer jeg meg om bacheloroppgaven og å fikse sykkelen
Hadde klart meg fint hadde ikke det vært for årsavgiftene som forfalt her en dag

Jeg lever deg gode liv her på Sandsli iallefall
Men jeg jobber jo, og ganske mye også. Pengene kommer ikke av seg selv 

ingen KiM, ingen kos
Hæ? Her på Hjellestad vokser de på trær... trodde det strakk seg helt til Sandsli?
Bare kjipt trærne står på alle andre sin tomt 

Citius, altus, fortius
Det er det jeg bruker pengene mine på, henger de opp hos naboene til Christoph
Anyways, i dag har jeg dummet meg ut.. Fant ut at jeg skulle begynne å montere sykkelen, og begynte med styrelagrene som jeg kjøpte i fjor. Brukte en presse som vi heldigvis lagrer i lokalet til å få inn lagerbanene, og i det jeg hadde trykket på den nye innerdelen der jeg slet sånn med å få av den gamle (noen som husker det første bildet under?) så kom jeg på at jeg har glemt en tetningsring som skulle være under lageret
Prøver å dele ringen og lure den på, går jo selvsagt ikke så nå må jeg ta livet av det nye lageret for å få det av igjen, og skaffe nytt lager og ny tetningsring.. Vil ikke bare kjøre og ha det halvgjort, men det er jo sykt irriterende at jeg nå må vente enda lenger på å montere sykkelen videre!
Ikke at det er dyrt, men jeg har strengt tatt ikke råd til å kjøpe delene heller.
Har også prøvd å rette opp renningen på baksvingen og fått varmebestandig på den siste biten av eksosanlegget.
Slik så det gamle lageret ut, må gjenta voldtekten på det nye og:

Og siden Hawken spurte om bilder har jeg noen fra siste uken her:
Baksving og eksosanlegg ferdig sandblåst (som vanlig glemte jeg før-bilde)

Her har de fått lakk på

Og den siste lille biten fra i dag med lakk

Baksvingen ferdig lakkert, denne klarte jeg å rive ned så finishen ble ikke 100% på undersiden

Presse er fin å ha

Nå står sykkelen omtrent som på bildet og venter på ny ring..

Et slags før-bilde av potten, fra i fjor en gang:

Og et der du nesten ser at det var rust på fremste delen av eksosen og:

Merker at bildene ble veldig dårlige, er nok pga jeg hadde en dobbel sol som påvirket mobilkameraet..

Anyways, i dag har jeg dummet meg ut.. Fant ut at jeg skulle begynne å montere sykkelen, og begynte med styrelagrene som jeg kjøpte i fjor. Brukte en presse som vi heldigvis lagrer i lokalet til å få inn lagerbanene, og i det jeg hadde trykket på den nye innerdelen der jeg slet sånn med å få av den gamle (noen som husker det første bildet under?) så kom jeg på at jeg har glemt en tetningsring som skulle være under lageret

Har også prøvd å rette opp renningen på baksvingen og fått varmebestandig på den siste biten av eksosanlegget.
Slik så det gamle lageret ut, må gjenta voldtekten på det nye og:

Og siden Hawken spurte om bilder har jeg noen fra siste uken her:
Baksving og eksosanlegg ferdig sandblåst (som vanlig glemte jeg før-bilde)

Her har de fått lakk på

Og den siste lille biten fra i dag med lakk

Baksvingen ferdig lakkert, denne klarte jeg å rive ned så finishen ble ikke 100% på undersiden

Presse er fin å ha

Nå står sykkelen omtrent som på bildet og venter på ny ring..

Et slags før-bilde av potten, fra i fjor en gang:

Og et der du nesten ser at det var rust på fremste delen av eksosen og:

Merker at bildene ble veldig dårlige, er nok pga jeg hadde en dobbel sol som påvirket mobilkameraet..
Jassågitt? Dobbel sol? Hvilken planet i hvilket univers bor du? heheknetrom wrote:Merker at bildene ble veldig dårlige, er nok pga jeg hadde en dobbel sol som påvirket mobilkameraet..

Det gjaldt ikke de bildene som ble tatt utendørs, altså 

Da har jeg bestilt nytt styrelager med tetningsring integrert. Alternativet var å få tak i lager et sted og tetning et annet, og jeg vet ikke målene på tetningen. Sjekket samtidig status på bolter og div jeg har bestilt, og der har bare de delene jeg trenger sist kommet fram mens resten er i bestilling, så nå får jeg hverken festet svingarmen eller framgaflene, eller byttet clutchen, som var de tre tingene jeg tenkte å begynne monteringen med. Så nå får jeg vel begynne å koble opp igjen ledningsnettet i stedet, må få gjort noe, april er snart her! 

Den heter Arnaabsinna wrote: Hvilken planet i hvilket univers bor du? hehe
ingen KiM, ingen kos
Re: knetrom pusser opp DRen! begynner så vidt å montere s 33
Føler nesten behov for å forklare hvordan vi har det her på planeten Arna, dette er en dobbel sol
:

Ja, akademikerne må ha det inn med bilder 

Citius, altus, fortius
Er det roboten som jobber for deg? Damn...visste ikke teknologien var kommet så langt i Arna. Trodde dere akkurat hadde fått traktorer jeg 

ingen KiM, ingen kos
Hehe... det var utendørsbildene jeg tenkte på da..
Har forøvrig en "dobbel sol" selv, som jeg ikke klarer meg uten...
Billig, men gjør nytten bra..
Nå er det natta... Håper på skikkelig pent vær imorgen..

Nå er det natta... Håper på skikkelig pent vær imorgen..

Minimegaupdate, har kjørt årets første tur, var nettopp og hentet sykkelen til mamma fra vinterdvale 

Liten update igjen, er snart 2 uker siden sist jeg var i lokalet, ble helt stopp da jeg monterte styrelageret uten tetningen. Var hos Kårbø og hentet noe av delene jeg ventet på i forrige uke, men da hadde de rotet vekk pakningene til motoren, og det eneste jeg da kunne begynne å gjøre var å montere baksvingen. Noe som ikke funker så bra når jeg skal ha rammen i pressen igjen når det nye styrelageret kommer.
Men i dag har jeg hentet pakningene mine hvertfall, og i morgen begynner jeg på motoren. Håper at lageret kommer i løpet av uken slik at jeg kan montere sykkelen i helgen og så lakke ferdig i løpet av neste uke og ha alt klart da. Har tenkt å nå vårmønstringen 25. april hvertfall. Er alt for fint vær (innimellom) til at sykkelen min kan stå i deler!
Men i dag har jeg hentet pakningene mine hvertfall, og i morgen begynner jeg på motoren. Håper at lageret kommer i løpet av uken slik at jeg kan montere sykkelen i helgen og så lakke ferdig i løpet av neste uke og ha alt klart da. Har tenkt å nå vårmønstringen 25. april hvertfall. Er alt for fint vær (innimellom) til at sykkelen min kan stå i deler!