Bra middel for å fjerne maur?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Hawken
MC: Ducati SS 750

Bra middel for å fjerne maur?

Post by Hawken »

Har seg slik at naboen har fått litt maur nede i kjelleren for en stund siden, og her om dagen tok de turen over til meg uten å ringe på først. Var ikke snakk om mange maurene, men en 5-10 maur har tydeligvis funnet ut at badet mitt er en billig hybel nå på våren.

Er det noen her som har erfaringer med hva man bør kjøpe og hvor man bør kjøpe dette? Hadde en flaske Permentin liggende og den knerta alt som var, men nå er den tom.

-Hawken
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
knetrom

Re: Bra middel for å fjerne maur?

Post by knetrom »

Da kjøper du ny flaske hvis det funker! Det kom en maurtue utenfor huset til gamlingen for noen år siden, og maurene gikk jo selvsagt inn i huset. Det ble lagt ut feller osv, men maurene kom tilbake for det, muligens noe redusert i antall. En gang fant jeg stedet maurdronningen la eggene sine, i en steinrøys rett utenfor veggen, så jeg lakkerte eggene med sprayboks og etter det tror jeg ikke det har vært maur der.
Rimol
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade

Post by Rimol »

Foreldrene mine hadde samme problemer, men en propanbrenner tok seg av den saken.. har aldri sett en eneste maur der etterpå \:D/
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
Hawken
MC: Ducati SS 750

Post by Hawken »

Da jeg hverken kan lakkere badet mitt i forskjellige farger, eller frivillig tenne på husets viktigste rom så må jeg nok finne noe annet å gjøre med de små rakkerne ;)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Peligro

Post by Peligro »

Ettersom tråden er gammel har du vel løst problemet, men likevel: Finn "reiret" og destruer det - det er den eneste varige løsningen. Mer her: http://www.mycoteam.no/emner/skadetyper/insekter/maur

Lykke til!
Mvh
Geir

Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)

"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
Post Reply