Hvordan skaffe Vakuum-måler

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
HelgeF
Posts: 11
Joined: 21 Apr 2008 21:46
MC: SV 650S

Hvordan skaffe Vakuum-måler

Post by HelgeF »

Har demontert det meste på sykkelen for å synkronisere forgasserene. Forsøkte en Macgyverløsning med slange og vann, men uten særlig hell.. Er derfor på utkikk etter ekte saker.

Hvordan kan jeg raskest mulig få tak i en slik vakuum-måler? Forsøkte Biltema, men finner ingenting i katalogen.

Kanskje er det noen har en jeg kan kjøpe eller låne noen timer, og bor i Osloområdet?
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Hvordan skaffe Vakuum-måler

Post by RH racing »

prøv tess.. der skaffer dem alt av vakumklokker...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Re: Hvordan skaffe Vakuum-måler

Post by Kuleberg »

har selv bestilt fra aeroshop.no som jeg venter spent på. Carbmate heter det. Men det er et par ukers leveringstid på et her så går nok ikke så mye fortere enn å bestille selv fra statene. men man trenger jo egentlig bare to manometer som man kobler på vakuum-portene da. Problemet mitt var at jeg hadde ingen anelse om hvor følsomme jeg måtte ha dem.
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Hvordan skaffe Vakuum-måler

Post by Keihin »

Jeg har denne og tør anbefale den:

http://www.carbtune.com/
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
Galilee
Posts: 935
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Hvordan skaffe Vakuum-måler

Post by Galilee »

Hvis du ikke trenger å måle verdien, bare forskjellen, så kan du gjøre sånn (på forgassere som har slangetilkobling for synkronisering:
[youtube]BiPct7ysS_0[/youtube]

Jeg brukte 2 vakuum metere for bil fra biltema (delenr. 32175). Sjekket først begge ved å koble dem til EN forgasser med en t-kobling for å se at de viste likt. Deretter en til hver forgasser. Det hele kostet ca 200 kr, og da er ramma jeg satte dem inn i med også. Slangene fulgte med meteret.
Lurte forresten på om jeg skulle sette en oljetrykksmåler på den ledige plassen, eller kanskje et voltmeter?

Som man ser av videoen så er målingene ubrukelige på lavt turtall, dette kan fixes med en struping av slangen. Men hvis man bare skal se forskjellen så er det ikke nødvendig.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
HelgeF
Posts: 11
Joined: 21 Apr 2008 21:46
MC: SV 650S

Re: Hvordan skaffe Vakuum-måler

Post by HelgeF »

Ser smart ut dette Galilee! Blir nok en tur på Biltema i kveld. Dette burde ivertfall holde til en grovjustering, så får jeg heller bruke et U rør til finstillingen.

Takker for tips!
User avatar
Ola M
Posts: 267
Joined: 01 Mar 2009 15:31
MC: GSX750ES
Location: Bergen

Re: Hvordan skaffe Vakuum-måler

Post by Ola M »

Keihin wrote:Jeg har denne og tør anbefale den:

http://www.carbtune.com/
Jeg har også denne, den var verdt hver eneste krone.

[youtube]asM3kQWPmLM[/youtube]
Post Reply