Kjede og Drev sett Ducati

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Kjede og Drev sett Ducati

Post by tshansen »

Hallaien godtfolk!

Jepp, her står jeg igjen. Men slitt kjede å drev! Så slitt at to tenner på bakdrevet er knukket :shock:
Så spørsmålet er som følger! Er det noen som kjører V-Twin her inne som har erfaringer med kjede og drevsett, hva jeg må ha osv?
Jeg ringte til ducati, og de anbefalte selvfølgelig orginalt ducati drevsett. Men så vidt meg bekjent lager ikke ducati egne drev og kjeder. De får dette fra en eller annen underlevrandør!
En kar fortalte meg en gang at det var viktig å ha Drev som var tokomponent. pga de store påkjenningene nettopp drevene fikk på ducati.

Noen som har erfaringer eller tips jeg kan ta med videre?

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
inunf
MC: Ymse

Re: Kjede og Drev sett Ducati

Post by inunf »

Tokomponent betyr vel tenner i stål og senter i alu for å spare vekt antar jeg. Har ikke sjekket dette så nøye selv, men mulig du bør ligge unna aludrev pga. slitasje. Er det alu det som står på nå? Sjekk med en magnet om du er i tvil.

Er vel bare å finne kjede fra en anerkjent leverandør (Regina, DID) og ditto med drev (Talon, Renthal, JT osv). Er ganske sikker på at du skal ha 525 på sykkelen din, er ihvertfall det jeg har på min. De fleste websjapper med Ducatideler burde ha sånt. Ellers får du sannsynligvis en pakke hos din nærmeste MC-forhandler, SPS setter sammen pakker med JT drev og DID kjeder. Det går for å være gode saker.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Takk for godt svar Inunf, husker ikke hvilke bokstaver som stod på kjedet, men husker at der er 525! Så jeg får vel bare snoke litt på diverse nettsider!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Ola M
MC: GSX750ES

Post by Ola M »

Her er forresten link til delelisten til sykkelen din på den sjappa jeg snakket om: http://www.wemoto.com/bikes/Ducati/748_ ... sto/00-02/

Drevsett med kjede fra DID eller Izumi = 1260 kr.

"Chain DID ZVM Super Heavy Duty X-Ring Gold" = 988 kr

Står ingenting spesielt på drevene så går ut i fra at de er standard ståldrev. Prisene blir litt lavere siden de trekker fra Engelsk moms og så går de litt opp med frakt og moms inn til Norge.
Onsløv
MC: None

Post by Onsløv »

Bestilte deler fra wemoto i april, rask levering (med tanke på askestopp også) og som Ola M sier, trekker de fra moms, og har pris for frakt til Norge.

Jeg er fornøyd med den sjappa ihvertfall.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
916

Post by 916 »

Kjøpte orginaldreve fra Løvaas. Kom i Ducati-eske, men drevene er stemplet DID, så det er nok de som produserer. Forøvrig er jeg på mitt tredje sett, og sykkelen har gått
79000, så jeg synes det varer ganske lenge.
rerell

Post by rerell »

LordShaft wrote:husker at der er 525!
Helt säker? Tror min 748 hade 520. Hursomhelst, du kan ju passa på att dreva om, ifall du har kört med standard setup till nu. 14/40 funkar bra på 748.
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Til RSV'en er det relativt vanlig med "ombyggingssett" til 520, kanskje det er det på 748 også? Eller kanskje standard 748 har 525 og R-utgaven har 520 (som er lettere)?
rerell

Post by rerell »

Efter en del googlande kan jag fortfarande inte se annat än att 748 (alla modeller) levererades med 520 från fabrik, i motsättning till alla andra superbikes från Ducati från samma tid eller senare. Kanske den som monterade kedjan på LordShafts hoj på fabriken hade druckit för mycket grappa till lunchen och tog ett 996-set av misstag. :D
Post Reply