Ny sykkel, Triumph Thruxton?

Prat om tung MC.
Post Reply
lomsdal
MC: -Yamaha XJ 600
-Suzuki FZ 50, feteste moped i verden!!!

Ny sykkel, Triumph Thruxton?

Post by lomsdal »

Vurderer og kjøpe meg sykkel, og har siklet litt på en Thruxton fra Triumph. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med denne sykkelen? Hvordan er kvaliteten, kjørefølelsen og andre viktige ting?

Har selvfølgelig også tenkt på sportstourer, type japansk, men er i utgangspunktet klar for noe som ikke alle har. Så hvis noen har alternativer til en Thruxton er jeg åpen for forslag.
Ække den skarpeste ugla i skogen!
Desmo-Dude
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Ny sykkel, Triumph Thruxton?

Post by Desmo-Dude »

Har ikke så mye erfaring med sykkelen,men har prøvekjørt den,og jeg var veldig fornøyd.Også ser den jo meget bra ut da!
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
lomsdal

Post by lomsdal »

Desmo-Dude wrote:Har ikke så mye erfaring med sykkelen,men har prøvekjørt den,og jeg var veldig fornøyd.Også ser den jo meget bra ut da!
så den er god å kjøre. det er positivt, men som så mye engelsk maskineri er jeg redd for at den går i oppløsning etter noe bruk. lurer på om noen har erfaring med byggekvalitet eller lignende?
Desmo-Dude
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Fatter har en America som han kjøpte ny for 2-3 år siden,og han har i hvertfall ikke hatt noe trøbbel.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Dagens Triumph har overhodet ingenting å gjøre med tidlige tiders sykler med samme navn. Heller ikke med øvrige engelske motorsykkelmerker. Alle disse hadde et forferdelig rykte (som var helt korrekt) men er allikevel fantastiske (men krevende) sykler for de riktige eierne.

Dagens Triumph står overhodet ikke kvalitetsmessig tilbake for øvrige motorsykkelmerker. Heller tvert i mot ifølge dem som jobber med Triumph, og andre merker, til daglig.
Er også verdt å merke seg at den klassiske tosylindra serien til Triumph produseres i Thailand, så man trenger ikke å vifte så mye med Union Jack.
Kan også være et tankekors for dem som sverger til japansk kvalitet (ofte produsert i Spania, Portugal, Italia og USA).

Her er ei fin side for dem som vil orientere seg litt om Thruxton. Dessverre typisk amerikansk: Litt enspora, ryggklappende og moderert til kjedsomhet for dem som liker litt "liv".
http://www.triumphrat.net/club-cafe/
lomsdal

Post by lomsdal »

her var det mye info som må tas til etterretning. takk for utfyllende svar
Post Reply