Idioter på to hjul

Prat om tung MC.
Cornell84
Posts: 13
Joined: 19 Jul 2009 17:08
MC: Ingen enda

Idioter på to hjul

Post by Cornell84 »

Sent igår ettermiddag\kveld var det godvær og mildt ute, jeg tok en kjøretur på min 09 zx6r, og ingenting var spesielt med det annet enn at alt var flott, herlig å kjøre.

Stoppet på en bensinstasjon, fylte bensin , kom i prat med to hyggelige motorsyklister i 40-årene, hendholdsvis på en zx9r og en honda shadow.

Kjørte videre, rundt ei øy i nærheten og stoppet på den samme bensinstasjonen på veien tilbake for å kjøpe noe mat, der var det tre ungdommer (Hvor to kjørte sykkel og den tredje var passasjer tydeligvis) som hadde stoppet, jeg stoppet atmed dem og hilste og prøvde å slå av en kjapp prat på veien ut igjen, sa vel noe sånt som "Fint ute nå, stilig sykkel" etc.

Den ene hadde en 02\03 R6 mens den andre hadde en gsxr 600 2010 mod. Uansett, svarene jeg fikk tilbake var rimelig frekke. "Ninja er nittitalls, går for dårlig" etc. Hehe tenkte jeg..og mumlet noe sarkastisk tilbake...Han med yamahaen sa da at jeg burde være klar over hvor mye bedre R6 gikk og var etc. Og ikke minst finere...Smak og behag det sa jeg, men jeg tviler på at noen av dere to klarer å utnytte disse syklene på de veiene vi har i Møre og Romsdal, da kom skrytehistorier på skrytehistorier om hvor fort de hadde kjørt og hvor, noe som gikk inn det ene øret og ut det andre all den tid jeg vet at det er umulig å holde slike hastigheter på de stedene de pratet om. Jeg påpekte også at å gjøre et stort poeng utav den marginale forskjellen på effekten på en R6 og en ZX6R ganske enkelt var idioti dersom du ikke drev med pro banekjøring, og at selv om det bare er små forskjeller så er forskjellene 0 for kvisete drittunger som nylig har kjørt opp.

Da fikk pipa plutselig en helt annet låt, jeg ble nærmest truet med bank. Den ene fikk et aggressivt kroppsspråk og begynte å prate om hvem han hadde banka på fest forrige uke, den andre prøvde å stoppe han og roe han ned, jeg informerte om at dersom han nærmet seg meg et eneste skritt til ville jeg ikke nøle med å forsvare meg etter beste evne med hva jeg lærte av nærkamp i fire år i en av hærens kampavdelinger, han gikk med dette unna men så om mulig enda mer aggressiv ut. Det hele kokte bort i kålen når en politipatrulje kom for å fylle bensin.

Jeg sitter igjen med en konklusjon om at slike idioter ødelegger for mange som kjører denne type sykkel. Jeg er selv en av de, og jeg forsøker selvsagt ikke å stigmatisere de som kjører andre merker, men jeg har full forståelse for at slike folk danner prototyper ingen vil forbindes med.

Hva som blir prikken over i'en er at jeg gjorde en liten research etter å ha pugget skiltnummrene til begge. Som ansatt på et sted hvor jeg har myndighet til å finne ut nettop dette fant jeg i skrivende stund ut at begge er registrert med 34 hk og begge eierne har kun sertifikat til mellomklasse.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Idioter på to hjul

Post by Speedy Gonzales »

Hehe, herlig historie.

Er nok mange idioter av oss, men trøst deg med det at de fleste er som deg.

Selv synst eg det er merkelig hvordan dette "felleskapet" fungerer mellom motorsyklister, de fleste blir automatisk hyggelige mot andre motorsyklister så snart de har fått på seg kjøreutstyret menst i ett annet tilfelle blir det en helt annen historie.

Hadde du vært ute å kjørt bil og komt bort til en helt ukjent en på en bensinstasjon og begynt å prate om været og hvor godt det var å komme seg ut så er eg sikker på at vedkommende hadde ledd godt så snart han kom inn i bilen :)

Selv synst eg det er flott og snakker med både unge og gamle :)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Idioter på to hjul

Post by Lord Erik »

Kjipt å høre at du hadde en slik erfaring. For min del ville noe slikt lagt en demper på det som ellers høres ut som en fin tur. Det finnes tydeligvis idioter også blant mc-førere. Uten å generalisere for mye, syntes jeg det virker som om disse unge (og det inkludere forøvrig de på min egen alder) fartsdemonene som kun syntes det er givende å kjøre i 200+ km/t bortover motorveien ikke deler de samme idealene som mange andre av oss. Uten at jeg har noe å støtte det med, så liker jeg å tro at dette er gruppen som først går lei, og selger sykkelen sin. Good riddance.

Ellers deler jeg gonzales fascinasjon for hvor hyggelig de aller fleste motorsyklister er med hverandre med en gang drakten kommer på. Det er et samhold der som man ikke finner blant så mange andre på veien, og personlig syntes jeg dette er en veldig fin del av det å kjøre motorsykkel. Det er hyggelig å hilse og bli hilst til, og fascinerende hvordan ukjente motorsyklister av alle aldre så lett kommer i snakk med hverandre hvor enn man møtes. :)
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Idioter på to hjul

Post by Speedy Gonzales »

Godt å høre det er flere som er enig :)

Ett eksempel ( som eg skal prøve å gjøre så kort som mulig) er når eg og min far + venner av han var på tur i england/skotland.

Vi var 1-2 timer utenfor glasgow og vi oppdaget at hjulageret mitt bak var gåent :(

Hva i h..... gjør vi no?

Lånte tlf til bensinstasjonen og begynte å ringe rundt, joda, de hadde lager i glasgow, men men det var rushtider og ukjent by.
Ikkje noe hyggelig med andre ord.

Ut ifra intet kommer det en svær skotte i militær klær bort og begynner å grave om noe er gale.
Vi forklarer han situasjonen og ifølge han var det ikkje noe problem. DETTE skulle han ordne opp i.

Han forklarer at han bare skal hjem og hente sykkelen sin.
10 min etter suser det forbi en gul ducati som står på fløyten og vinker.
Vi regnet med det var han og satt oss ned for å vente.

En god stund etter kommer han tilbake.
Ikkje bare med 1 lager, men med 2 slik at han var sikker på at han hadde rett.

Så hvor skulle vi skru ??

joda, hele gjengen blei invitert opp til han der han hadde en container stående som blei brukt som hobby verksted.
Han byttet lageret på vel 20 min og hjulet gikk fint rundt :)

Han skulle ikkje ha pengene vi tilbydde han, men han kunne jo få for det lageret vi hadde brukt. Det andre kunne han levere inn igjen :) :)

Mannen fikk ett norsk flagg, noen bilder av gjengen og vi fartet videre.

Dette hadde aldri skjedd om vi hadde kjørt bil :) :)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: Idioter på to hjul

Post by Stiga »

Helt utrolig..
Er så utrolig mye idiot der ute.
just cruising
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Idioter på to hjul

Post by Kriston »

Når man oppfører seg sånn, er det tydeligvis noe som ikke henger helt sammen oppe i knollen.
Om det hele tatt er noe der..
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Idioter på to hjul

Post by Northman »

Fin historia Gonzales, viser at alt løser seg for snille gutter ;)
It is better to exist unknown to the law.
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Idioter på to hjul

Post by RockeRolf »

Eierskap av motorsykkel er ingen garanti for utviklede sjelsevner eller sosiale antenner.
På samme måte er det heller ingen garanti for grettenhet, eplekjekkhet eller generell utrivelighet.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Idioter på to hjul

Post by Speedy Gonzales »

Northman wrote:Fin historia Gonzales, viser at alt løser seg for snille gutter ;)
Klart det, klart det ;)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Kawa
Posts: 91
Joined: 21 Jul 2009 00:57
MC: 2000 Kawasaki Ninja zx6r
Location: Bergen

Re: Idioter på to hjul

Post by Kawa »

Av denne historien å kjenne kan jeg si at jeg føler det er to typer motorsyklister..
Den ene typen er mc-entusiaster, som gonzales snakker om, og den andre typen er som i cornell sin historie.. Disse folka har kun mc for å være "bad boys" og det eneste som gjelder er kjøring fortest mulig.. som sagt, ingen typisk mc-entusiast som har motorsykkel lenge, men kjører rundt 2 sesonger (forhåpentligvis) ;-)
Halve gleden sett fra min side, er fellesskapet mellom "mc-folka".. alle er hyggelig mot hverandre og sier aldri nei til en liten prat, uansett alder og interesser :)

Mc skal ifølge mitt syn være en lidenskap, noe en brenner for! De andre kan bare gå å legge seg!
No affence ;-)
Let the good times roll.
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Idioter på to hjul

Post by Desmo-Dude »

Kawa wrote:Av denne historien å kjenne kan jeg si at jeg føler det er to typer motorsyklister..
Den ene typen er mc-entusiaster, som gonzales snakker om, og den andre typen er som i cornell sin historie.. Disse folka har kun mc for å være "bad boys" og det eneste som gjelder er kjøring fortest mulig.. som sagt, ingen typisk mc-entusiast som har motorsykkel lenge, men kjører rundt 2 sesonger (forhåpentligvis) ;-)
Halve gleden sett fra min side, er fellesskapet mellom "mc-folka".. alle er hyggelig mot hverandre og sier aldri nei til en liten prat, uansett alder og interesser :)

Mc skal ifølge mitt syn være en lidenskap, noe en brenner for! De andre kan bare gå å legge seg!
No affence ;-)
:smt023
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Hchaugen
Posts: 267
Joined: 05 Jul 2007 17:36
MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000
Location: Ã…lesund

Re: Idioter på to hjul

Post by Hchaugen »

Latterlig at det er mulig å være så idiot!.

Har aldri møtt andre motorsyklister som har vært nedverdigende mot meg eller noen jeg har kjørt sammens med. Utenom folk på harley;)

Hvor i M&R er det du bor?:o
sebastianhaukas
Posts: 8
Joined: 28 Sep 2009 13:31
MC: Kawasaki 500 GPZ, 2000

Re: Idioter på to hjul

Post by sebastianhaukas »

Det som er så synd er at "vanlige folk" som har opplevd et møte med en
frekk / kjepphøy / idiotisk motorsyklist ser alle andre med samme øyne.

Altså hvis en motorsyklist er idiot så er alle det.

Heldigvis er det ikke sånn, og jeg har enda tilgode å oppleve noe ubehagelig
i møte med andre fremmede motorsyklister. (Det kommer nok.. :-(
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Idioter på to hjul

Post by Moses »

Kawa wrote:Av denne historien å kjenne kan jeg si at jeg føler det er to typer motorsyklister..
Den ene typen er mc-entusiaster, som gonzales snakker om, og den andre typen er som i cornell sin historie.. Disse folka har kun mc for å være "bad boys" og det eneste som gjelder er kjøring fortest mulig.. som sagt, ingen typisk mc-entusiast som har motorsykkel lenge, men kjører rundt 2 sesonger (forhåpentligvis) ;-)
Halve gleden sett fra min side, er fellesskapet mellom "mc-folka".. alle er hyggelig mot hverandre og sier aldri nei til en liten prat, uansett alder og interesser :)

Mc skal ifølge mitt syn være en lidenskap, noe en brenner for! De andre kan bare gå å legge seg!
No affence ;-)
=D>
Image
User avatar
KarisariR6
Posts: 23
Joined: 31 May 2010 19:30
MC: Yamaha R6 2004 mod. Ignite Life=D

Re: Idioter på to hjul

Post by KarisariR6 »

Hei, utrolig å høre at folk oppfører seg sånn. Jeg har ikke mye erfaring med kjøring siden jeg holder på med oppkjøring, men jeg har fått så mange gode opplevelser under kjøring .
Siste kjøre time som var siste lang kjøring var det knall vær og sol ute møte mange motorsyklister som alltid håndhilse idet vi møttes. de gjorde det alltid, har litt dålig samvittighet at jeg ikke hilste tilbake men var pågrunn av at jeg var opptatt av kjøringa mi=D
Så vis jeg traff på en av dere i omheng Namsos/Høylandet så hilser jeg å takk for en hyggelig møte på vei.
Så min oppfattelse av motorsykkeliser er vennlig og Sosialt å kommer til å ta vare på denne holdningen .

har forresten Oppkjøring imorgen så håper på at det går bra;) God sommer folkens.
"Never trade the thrills of living for the security of existence".
Post Reply