^nitro - mumler noe stygt
Re: ^nitro - Tester MyTracks (android)
Vet ikke om et program som logger snittfart og maksfart og deler det på internett er noe sjakktrekk akkurat 

Det sier jo ikke noe om hvor man kjørte så fort, og jeg var aldri over 100, men ser for meg at det kanskje ikke er så lurt for de mer ivrige her inne 
På mobilen får man en sånn farts-graf, men den lastes ikke opp, hehe...

På mobilen får man en sånn farts-graf, men den lastes ikke opp, hehe...
Mvh
Christian
Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
Christian
Er bare misvisninga på GPS'en det, du kjørte igjennom noen kurver eller tunell, derfor ble den så "høy" for at GPS'en skulle ta igjen virkelig posisjon. 
Kunne tenkt meg et sånt program som automatisk logger til en tjeneste på nettet. Sånn at familiemedlemmer kunne gå inn og se at vi faktisk er "on the move" og ikke ligger henslengt i en grøft

Kunne tenkt meg et sånt program som automatisk logger til en tjeneste på nettet. Sånn at familiemedlemmer kunne gå inn og se at vi faktisk er "on the move" og ikke ligger henslengt i en grøft

Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Tror jeg hadde fått mange nervøse telefoner fra min gamle far da, for jeg stopper overalt 

- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Man kan jo lagre dem til minnekort eller holde de som man laster opp private også hvis jeg ikke tar helt feil 
Men sikkert greit å kjøre fornuftig hvis man skal dele med alle ja..

Men sikkert greit å kjøre fornuftig hvis man skal dele med alle ja..
Tviler sterkt på at det kan brukes som bevis på noe som helst. jeg kan jo bare gå inn og endre et tall eller 2 på det som står der.. 

Mvh
Christian
Christian
Du får legge ut noen da, så ser vi om det skjer noe 

Dro til Ryen i dag. Der var supermons og en venn av han (jonas? noe sånt. Ikke skyt meg!). De viste seg å være hyggelige folk (hvem skulle vel trodd det?
). Vi dro videre mot grava, men ble varslet om teknisk kontroll før vi kom så langt, og mons var ikke helt trygg på at sykkelen skulle komme igjennom.. hehe.
Så vi dro på en tur isteden. Kjørte til Drøbak, og så mot Hvitsten før vi til slutt endte opp i Vestby. Morsomt å kjøre med andre på egen alder (no offense, gamlinger!) for en gangs skyld.
Fikk veeeeeeldig lyst på en GSXR etter å sett (og hørt!) Mons sin i aksjon

Så vi dro på en tur isteden. Kjørte til Drøbak, og så mot Hvitsten før vi til slutt endte opp i Vestby. Morsomt å kjøre med andre på egen alder (no offense, gamlinger!) for en gangs skyld.
Fikk veeeeeeldig lyst på en GSXR etter å sett (og hørt!) Mons sin i aksjon

Mvh
Christian
Christian
- supermons
- Administrator
Re: ^nitro
Stemmer det var Jonas ja
Like greit å ta det rolig når man ikke vet helt hvor strenge de er på slipon og undertray og sånt ja..
Var morro med en liten tur ja, lære nye veier og møte nye folk er aldri feil.. Godt andre liker lyden av den også

Var morro med en liten tur ja, lære nye veier og møte nye folk er aldri feil.. Godt andre liker lyden av den også

Utvidet den ruta jeg kjørte forrige gang. Denne gangen ble det en skikkelig tur av det:

Vet ikke helt hvor lang tid det tok, men vil tippe mellom 3 og 4 timer et sted. Gadd ikke å stoppe på Grava, siden jeg var der halv 4

Vet ikke helt hvor lang tid det tok, men vil tippe mellom 3 og 4 timer et sted. Gadd ikke å stoppe på Grava, siden jeg var der halv 4

Mvh
Christian
Christian
Var på Full Kontroll førerutviklingskurs i går. Vi kjørte på gokart banen på Rudskogen, og jeg lærte kjempemye! Så starten på dagen var kjempebra. Så startet nedturen.
På det siste passet vi skulle kjøre, på den siste runden, så gikk jeg i bakken. Det hadde begynt å regne ganske mye, så banen var glatt, men jeg har selføgelig ingen andre å skylde på enn meg selv. Jeg har slått armen, så den er vond i dag, men ikke hoven eller noe. Tror den bare er litt forslått. Sykkelen har fått ripet opp deler av potta, kåpa, styret, forbrems-hendelen. I tillegg så har kåpa fått et hakk inn ved blinklyset (som forbausende nok er like helt).
Utrolig surt, men er glad for at det skjedde under kontrollerte forhold og ikke ute på veien. Etter det så var det bare å ta fatt på hjemturen, 1,5 time i øsregn. Det var da jeg fant ut at den ytterste delen av styret er bøyd.
Noen som har noen ide om hvor mye sånt koster? Så vidt jeg kan se er det ingen "indre" skader.
På det siste passet vi skulle kjøre, på den siste runden, så gikk jeg i bakken. Det hadde begynt å regne ganske mye, så banen var glatt, men jeg har selføgelig ingen andre å skylde på enn meg selv. Jeg har slått armen, så den er vond i dag, men ikke hoven eller noe. Tror den bare er litt forslått. Sykkelen har fått ripet opp deler av potta, kåpa, styret, forbrems-hendelen. I tillegg så har kåpa fått et hakk inn ved blinklyset (som forbausende nok er like helt).
Utrolig surt, men er glad for at det skjedde under kontrollerte forhold og ikke ute på veien. Etter det så var det bare å ta fatt på hjemturen, 1,5 time i øsregn. Det var da jeg fant ut at den ytterste delen av styret er bøyd.
Noen som har noen ide om hvor mye sånt koster? Så vidt jeg kan se er det ingen "indre" skader.
Mvh
Christian
Christian
- supermons
- Administrator
Re: ^nitro - gikk i bakken :(
Oi da, kjipt
Godt det gikk bra med deg iallefall..
Bremsehendel er billig og bør byttes med en gang. På en av mine forrige sykler fikk denne en dult, og den brakk mens jeg kjørte i nedoverbakke. Det er ikke noe du vil oppleve, så bytt den fort
Angående eksospotte er nok det en dyr orginaldel, se heller etter noen som skal selge sin fordi de har oppgradert til uorginal (evt kjøp uorginal selv). Kåper koster nok litt om du skal ha orginalt, evt sjekk Ebay om du finner akkurat den delen som har riper. Disse delene er veldig lette å bytte selv heldigvis, så det behøver ikke å bli så fryktelig dyrt. Styret vet jeg ikke, men jeg ville sjekket både orginal og uorginal pris. Burde ikke være så vanskelig å bytte det heller, men har aldri gjort det selv.
Den gode nyheten er jo at sykkelen fortsatt er kjørbar og at det bare er kosmetiske skader

Bremsehendel er billig og bør byttes med en gang. På en av mine forrige sykler fikk denne en dult, og den brakk mens jeg kjørte i nedoverbakke. Det er ikke noe du vil oppleve, så bytt den fort

Angående eksospotte er nok det en dyr orginaldel, se heller etter noen som skal selge sin fordi de har oppgradert til uorginal (evt kjøp uorginal selv). Kåper koster nok litt om du skal ha orginalt, evt sjekk Ebay om du finner akkurat den delen som har riper. Disse delene er veldig lette å bytte selv heldigvis, så det behøver ikke å bli så fryktelig dyrt. Styret vet jeg ikke, men jeg ville sjekket både orginal og uorginal pris. Burde ikke være så vanskelig å bytte det heller, men har aldri gjort det selv.
Den gode nyheten er jo at sykkelen fortsatt er kjørbar og at det bare er kosmetiske skader

Potta er for så vidt ikke kritisk, den har bare noen riper helt øverst og nederst. Bare jeg får fikset hendelen og styret så er den egentlig i fullt kjørbar stand, ja. Skal se om jeg får tatt noen bilder snart.
Mvh
Christian
Christian
Bilder etter velten:
Potta, ikke så ille.

Denne skulle vært rett mot kamera. Tror den tok mesteparten av støyten. Går an å kjøre med til nød, men må fikses asap.

Kåpa virka som støtdemper for blinklyset. Hadde det bare vært omvendt..

Jeg kan leve med potta, men resten er litt mer sjenerende.
Potta, ikke så ille.

Denne skulle vært rett mot kamera. Tror den tok mesteparten av støyten. Går an å kjøre med til nød, men må fikses asap.

Kåpa virka som støtdemper for blinklyset. Hadde det bare vært omvendt..

Jeg kan leve med potta, men resten er litt mer sjenerende.
Mvh
Christian
Christian
Ah, kjedelig slutt på dagen det der. Er det selve hendelen som er bøyd? Litt vanskelig å se på bildet. I så fall hadde jeg lignende situasjon på min sykkel etter velt.