veltet sykkelen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
the rock
Posts: 36
Joined: 17 Jul 2008 09:41
MC: zamir begum, søker "rape" "forced" å diverse andre ting på internette. har prøvd å kjøpe en kåne fra iraq. å jobber i avast sekuritas i oslo. adresse: granebakken 96
Location: oslo

veltet sykkelen

Post by the rock »

en tulling hadde veltet sykkelen på parkeringsplassen på jobben. fant sykkelen min nede på bakken med lakkskader på kåpen og ødelagt blinklys. helvetes dust. er det mulig å greie å velte en sykkel. nå gikk de feriepengene i dass.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: veltet sykkelen

Post by RH racing »

sikker på at noen har veltet den? eller har den stått litt dårlig på støtten og vippet fremover?? skjedd mange det der ... mye skader da?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
the rock
Posts: 36
Joined: 17 Jul 2008 09:41
MC: zamir begum, søker "rape" "forced" å diverse andre ting på internette. har prøvd å kjøpe en kåne fra iraq. å jobber i avast sekuritas i oslo. adresse: granebakken 96
Location: oslo

Re: veltet sykkelen

Post by the rock »

RH racing wrote:sikker på at noen har veltet den? eller har den stått litt dårlig på støtten og vippet fremover?? skjedd mange det der ... mye skader da?
det var veltet på motsatt side av støtten og den stod ganske bra. den stod der hele dagen men på slutten av dagen så lå den nede.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: veltet sykkelen

Post by Speedy Gonzales »

Kjedelige greier.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: veltet sykkelen

Post by bengtern »

kjedelig.. skaff deg alarm, så skjer ikke det neste gang.. da bare flyger du ut muligens med et balltre bak ryggen.. sånn i tillfelle personen prøver å stikke av :lol:
Nå:Gsx-r600 k8
the rock
Posts: 36
Joined: 17 Jul 2008 09:41
MC: zamir begum, søker "rape" "forced" å diverse andre ting på internette. har prøvd å kjøpe en kåne fra iraq. å jobber i avast sekuritas i oslo. adresse: granebakken 96
Location: oslo

Re: veltet sykkelen

Post by the rock »

bengtern wrote:kjedelig.. skaff deg alarm, så skjer ikke det neste gang.. da bare flyger du ut muligens med et balltre bak ryggen.. sånn i tillfelle personen prøver å stikke av :lol:
har faktisk lås med alarm men tenkte ikke på at jeg trengte det på parkeringplassen på jobben. :) men finnes det noe ektra "støtte" for støtten. altså større "hode" for støtten..
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Re: veltet sykkelen

Post by Flydude »

the rock wrote:(...) men finnes det noe ektra "støtte" for støtten. altså større "hode" for støtten..
En slik en? http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Tilbeh ... eplate-MC/ Veldig dyr da! :lol:
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: veltet sykkelen

Post by Onsløv »

User avatar
RuneMC
Posts: 2040
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: veltet sykkelen

Post by RuneMC »

Hvis sykkelen er veltet til motsatt side av støtta, så hjelper vel ikke med ekstra plate på støtta....

Uansett kjipt ja. Heldigvis ikke utsatt for noe sånt ennå, men har merket meg et par ganger når jeg har stått parkert på jobben så er brytere blitt endret. En gang motor-stopp bryteren (tok endel sekunder/banning før jeg oppdaget det når jeg skulle hjem) og en annen gang bryteren til varmeholkene...

Det kan tyde på at det er noen individer som synes det er fristende å plukke på brytere og slikt, kanskje evt prøvesitte den og da er jo isåfall ikke veien lang til å velte den om det er en helt ukyndig person som ikke skjønner at en sykkel veier litt mer enn de tror...
SveinT
Posts: 95
Joined: 16 Oct 2007 00:26
MC: Honda V65 Sabre -84, V45 Sabre -83, Suzuki GS750B
Location: Skien
Contact:

Re: veltet sykkelen

Post by SveinT »

Ja mange er frekke som faen. Plukker og klår som om det skulle være deres eget, om det går noe i filler så forsvinner de - stille og rolig.
Kan jo lure på om de skylder IQ. Du burde heller parkere den der du eller dine arbeidskamerater kan følge med ut vinduet,
eller rett og slett bare kjøre arbeidsbil , og la sykkelen du er redd for stå hjemme - innelåst i garasjen :-s

Noen rygger jo med bil uten å se for mye heller... Dunk, kræææsj... "Oj, hmm ingen så meg vel, da kjører jeg...tralla-la...."
the rock
Posts: 36
Joined: 17 Jul 2008 09:41
MC: zamir begum, søker "rape" "forced" å diverse andre ting på internette. har prøvd å kjøpe en kåne fra iraq. å jobber i avast sekuritas i oslo. adresse: granebakken 96
Location: oslo

Re: veltet sykkelen

Post by the rock »

akkurat den der ja. Den kunne jeg også tenkt meg. Skjønner at den ikke hjelper spes mot personer som vil velte den men ekstra støtte er greit. . hvor kan jeg få kjøpt en sånn en til min ducce?
the rock
Posts: 36
Joined: 17 Jul 2008 09:41
MC: zamir begum, søker "rape" "forced" å diverse andre ting på internette. har prøvd å kjøpe en kåne fra iraq. å jobber i avast sekuritas i oslo. adresse: granebakken 96
Location: oslo

Re: veltet sykkelen

Post by the rock »

Flydude wrote:
the rock wrote:(...) men finnes det noe ektra "støtte" for støtten. altså større "hode" for støtten..
En slik en? http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Tilbeh ... eplate-MC/ Veldig dyr da! :lol:
hehe denne var kjip as. :D
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: veltet sykkelen

Post by Lord Erik »

Høres veldig surt ut det der. :-( Min erfaring er at lås med alarm ikke nødvendigvis hjelper. Det setter nok en støkk i dem som kun setter seg på sykkelen din og klår, men dersom det er en bil som dytter borti er det ikke alltid de forstår hva lyden kommer av.

Det var ihvertfall tilfellet når en dame prøvde å parkere ved siden av min forrige sykkel, og kjørte (rett fram kan jeg legge til) inn i bakdekket på den. Hun stod og skubbet til den nesten var av støtten før hun fant ut at dette ikke gikk. Alarmen gikk selvsagt hele tiden, uten at det hindret forsøket hennes på en elendig parkering.
SveinT
Posts: 95
Joined: 16 Oct 2007 00:26
MC: Honda V65 Sabre -84, V45 Sabre -83, Suzuki GS750B
Location: Skien
Contact:

Re: veltet sykkelen

Post by SveinT »

...dersom det er en bil som dytter borti er det ikke alltid de forstår hva lyden kommer av.

Det var ihvertfall tilfellet når en dame prøvde å parkere ved siden av min forrige sykkel, og kjørte (rett fram kan jeg legge til) inn i bakdekket på den. Hun stod og skubbet til den nesten var av støtten før hun fant ut at dette ikke gikk. Alarmen gikk selvsagt hele tiden, uten at det hindret forsøket hennes på en elendig parkering.
Her snakker du vel om en person som er uskikket bak rattet, og som hadde strøket med glans til førerprøven i dag...
Ennå en "snill" fastlege kanskje ..?
Ja det er mange "fine" eksempel på youtube også .. :shock:
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: veltet sykkelen

Post by Lord Erik »

Nei, var i 40ish-årene hun. Byttet til slutt plass med mannen sin som parkerte bilen i stedet. Er dårlige sjåfører i alle aldre er jeg redd. :roll:
Post Reply