supermons

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Rimol
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade

Re: supermons

Post by Rimol »

merkene mine satt på kjedebeskytteren, og når den ble bytta ut, forsvant merkene \:D/
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Får nok ta en titt når jeg har tid, fjerne et av de som sitter litt skjult først og se hvordan lakken er der :)
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Jeg pellet av mine i går. Det tok en eeevighet, og lakken hadde en litt annen nyanse under der. Pluss at lakken ble litt skadet da jeg fjernet merkene. Vet ikke helt om jeg ville gjort det igjen.
supermons
Administrator

Post by supermons »

Pellet rett av eller varmet med hårføner/varmepistol og så pellet av? Drar du det rett av kan jeg skjønne at noe av lakken mulig følger med..
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Brukte ikke hårføner. Det satt så godt at jeg brukte et gammelt bankkort til å skrape det bort med. Ble litt merker i lakken, men tror jeg skal klare å ta dem med rubbing.
Ninja Turtle
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity

Post by Ninja Turtle »

Bør gå greit hvis du bruker føner eller varmepistol. Bare ikke hold den alt for nære. ;-)

Har ikke gjort det på sykkel noen gang så vidt jeg husker, men fjernet firmalogoen fra en bil jeg hadde
tidligere og det gikk veldig lett med føner.
supermons
Administrator

Post by supermons »

Forrige sykkelen min hadde masse uorginale klistremerker, så har fjernet fra kåper før.. Går fint det :)

Har en dau gammel hårføner som ikke funker til annet.. Varmepistol mot kåper kan fort bli feil ja :shock:

Kommer nok til å fjerne dem, ser jo ikke akkurat så pene ut..
supermons
Administrator

Post by supermons »

Etter å ha fått nok sol for i dag måtte jeg ty til litt innendørsaktiviteter. Hva er vel da bedre enn å smøre inn skinndressen med litt skinnmiddel?

50/50 bilde så man ser før og etter:
Image

Håper den blir litt mykere nå også, var et helvete å få på seg første gangen denne sesongen :P

Neste på lista er skoa ;)
gbruaset

Post by gbruaset »

hvilket middel bruker du? Fabrikant/merke.
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
supermons
Administrator

Post by supermons »

Renapur Skinnbehandlingsmedel sto det på den. Den er silikonfri og basert på bivoks, så den lukter godt :) Er sikkert mange andre å velge i. Fikk denne av pappa, han hadde brukt den på en skinnjakke han har hatt dødslenge, så det må jo funke ;)

Tok jammen med hanskene når jeg først var i gang..
gbruaset

Post by gbruaset »

Ok, da skal jeg notere meg det. Kjøpte noe impregneringsmiddel til dressen min for en tid tilbake, men den fikk ikke like fin glans som på bildet ditt. Men det er kansje fordi det er ferskt? Ser hvertfall ut som det ble bra resultat på din.
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
supermons
Administrator

Post by supermons »

Er helt ferskt ja, så vet ikke om det varer. Den henger og tørker nå, så det trekker vel inn. Får håpe det blir bra iallefall :)
Ninja Turtle
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity

Post by Ninja Turtle »

Si ifra åssen det blir etterhvert da. :)

Jeg syns nemlig dressen er mye finere når den er matt. Det er derfor jeg kvier meg litt for å
behandle den med noe. Vil ikke ha den så blank.
Smak og behag. ;-)

Men det har helt sikkert noe for seg å sette den inn med ett eller annet.
Både på holdbarhet og vanntetthet (er det et ord? :) ).
Ikke at det har så mye å si...
Er mye stoff under armer, i skrittet osv, så blir våt uansett.

Kunne godt tenke meg at det blei litt lettere å tørke bort "roadkill" fra dressen da. :)
supermons
Administrator

Post by supermons »

Skal holde dere oppdatert :) For min del gjør det ikke noe om den er litt blank, synes den så mye nyere ut med en gang. Blir nok litt mer vanntett, men tar jo ikke skinndressen hvis det regner..

Mulig jeg brukte litt mye, for den er ikke helt tørr enda.. Spiller ingen rolle, skal ikke kjøre sykkel i dag uansett. Er jo musikkens dag i Oslo :D
supermons
Administrator

Post by supermons »

Dressen er ikke like blank nå, men mye mykere. Er litt bedre å kjøre med, og hanskene hjalp det veldig på. Kan se om jeg får postet bilde igjen.

Dressen fikk kjørt seg en lengre tur i går, da jeg stakk litt tidligere fra jobb og dro til Rudskogen for å kjøre med Senior MC :D

Image

Testet også å logge med MyTracks på min HTC Magic. Merker at den ikke er helt nøyaktig da linjene går litt ut over hverandre, tror nok ikke alle tallene er helt til å stole på heller ;) Tror muligens den ikke hadde kontakt med nok satelitter.

Får ikke til å legge inn kartet her da, da jeg ikke får HTML i innlegget :( Her er link
Post Reply