Tid for ny lett mc
sant
winalot har rett! nsr ble jo solgt som bare juling... cbr'n kunne vært litt mer gjennomtenkt...
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
NSR gikk ut av produksjon fordi den ikke holdt de nye, strengere utslippskravene. Disse utslippskravene er nok også en av grunnene til at CBR ikke har 15HK.Winalot wrote:...fordi honda skal skifte til firetaktere![]()
NSR var jo norges mest solgte sykkel, det var egentlig en merkelig ting at Honda byttet et vinnende design, særlig til en "sykkel" som CBR
RS har en enorm vegg med plastikk som vindskjerm og kåpe, den er kanskje lekker å se på fra utsiden, men når du sitter der og glaner på innsiden...ikke serlig pent.
mellomrommet mellom selve sykkelen og kåpa er nesten så stor at man kan stappe hodet nedi; greit at sykkelen skal se stor ut, men det går da grenser.


mulig det..Gixxerman wrote:Ja den er faen meg støgg. Patetisk moppeChristR wrote:Pålitelig kilde....totengutt wrote: Det står i Derbi katalogen for 2005..![]()
![]()
I Honda katalogen står det at CBR er en racing sykkel...
Ta det med en klype salt du..![]()


J. Faråsengen..

Tja, vil ikke si at NSR har så mye mindre mellomrom? At den har det du kaller for en vegg med kåpe og vindskjerm er jo en av de tingene som gjør den god aerodynamisk, og dekker godt for vinden.Æ'ndalitten wrote:NSR gikk ut av produksjon fordi den ikke holdt de nye, strengere utslippskravene. Disse utslippskravene er nok også en av grunnene til at CBR ikke har 15HK.Winalot wrote:...fordi honda skal skifte til firetaktere![]()
NSR var jo norges mest solgte sykkel, det var egentlig en merkelig ting at Honda byttet et vinnende design, særlig til en "sykkel" som CBR
RS har en enorm vegg med plastikk som vindskjerm og kåpe, den er kanskje lekker å se på fra utsiden, men når du sitter der og glaner på innsiden...ikke serlig pent.
mellomrommet mellom selve sykkelen og kåpa er nesten så stor at man kan stappe hodet nedi; greit at sykkelen skal se stor ut, men det går da grenser.![]()
Derfor ordet ''vindskjerm''
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Forvirring, forvirring og forvirring..
Det er ordene som går i skallen på meg. Noen sier Honda NSR er den raskeste 125cc orginalt både på toppfart og aks, andre sier den går desidert dårligst.
Noen sier en Mito går 0-100 på ca. 9 sek, andre sier 19.
Alle er nok enige om at en orginal aprilia rs 125 går 0 - 100 på mellom 15 og 16 sekund.
cbr skal visstnok gå 0-100 på 8sek, tviler egentlig men..:S
på rs`en har vi alle et fasitsvar på at toppfart ligger mellom 130 og 140 ferdig innkjørt og at 0-100 går unna på 15 - 16 sek.
Men hva med Mito og cbr?
Det er ordene som går i skallen på meg. Noen sier Honda NSR er den raskeste 125cc orginalt både på toppfart og aks, andre sier den går desidert dårligst.
Noen sier en Mito går 0-100 på ca. 9 sek, andre sier 19.
Alle er nok enige om at en orginal aprilia rs 125 går 0 - 100 på mellom 15 og 16 sekund.
cbr skal visstnok gå 0-100 på 8sek, tviler egentlig men..:S
på rs`en har vi alle et fasitsvar på at toppfart ligger mellom 130 og 140 ferdig innkjørt og at 0-100 går unna på 15 - 16 sek.
Men hva med Mito og cbr?
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
I nedoverbakke med medvind i ræva ellerMC-Martin wrote:Tja, det kan jo også diskuteres, vet om en som har fått sin orginale rs oppi 145 med en person bakpå...

Min Tuono går i 120 med 2 på orginalt... og det var på rett strekning..
Tviler på 9.. ikke med orginal 15hk i vert fallMC-Martin wrote: Noen sier en Mito går 0-100 på ca. 9 sek, andre sier 19.
er ikke det litt vel fort? går den altså 23 km/t raskere enn min på speedo da? min går jo til 120 på en god dag.. er den anderledes drevet `?Kriz wrote:Derbi er raskest med 139 (143 på speedo)
enig
å jeg har sittet på med han! 145 orginalt med 2 på? laaang nedoverbakke det ja...
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333