Hei ! Gratulerer med bestått teori ! Kjempebra

! Men husk, du må kunne teorien i praksis også. Det har vertfall jeg erfart. Etter jeg hadde bestått teorien, tenkte jeg "nå kan jeg alt " . Men der tok jeg grundig feil ! "Småting" jeg svarte rett på, på teorien, men som jeg tilsynelatende ikke kunne godt nok i praksis, førte til at jeg strøk min første oppkjøring på lett mc

! Etter det begynte jeg å ta det på alvor ! Pugget mye, og øvde skikkelig på det som sto i teoriboka, også i praksis. Plassering i veibanen, synsteknikker, dødvinkler osv.... Det hjalp, og jeg bestod neste oppkjøringa helt fint. Øv på teorien i praksis, og det vil garantert hjelpe deg med den praktiske førerprøven ! Ikke minst vil det hjelpe deg etter du har fått lappen ! Det er mange "gærninger" på veien ! Og det er veldig lett å bli oversett viss du foreksempel ikke vet hvor i kjørebanen du skal plassere deg viss det kommer en bilrekke i mot deg. Du må feks ta hensyn til om du har open vei foran deg, da det skal ligges litt til venstre for midten av kjørebanen. Du ligger kanskje bak en Semi-traile, som gjør deg usynelig for andre bilister. Da må det tas hensyn til. Egenvekt er vekten til motorsykkelen uten fører eller bagasje. Altså bare sykkelen !
Og det andre spørsmålet du stilte er det veldig viktig at du får svar på ! viss det kommer biler i venstre "spor" eller i motgående veibane, vil det være naturlig for deg å trekke litt til høyre for midten av din egen kjørebane, viss du ikke har noen biler foran deg ! Biler som kommer mot deg, vil se deg tidligere, Dragsuget fra motgående trailere reduseres osv. Jeg høres kanskje noe overnevøs ut, men det å kjøre motorsykkel er farlig, samtidig som det er utrolig morsomt.Det er greit å "gasse" på, men det må sje på god og oversiktelig vei ! Lykke til med de neste fasene i opplæringa ! Den dagen sensor sier du har bestått, har du ikke lenger beina på bakken ! Du flyr, bokstaveligtalt ! Helt sinnsyk deilig følelse ! Lykke til !