Provosert av "Damenes Forum"

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
ToreLo
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Provosert av "Damenes Forum"

Post by ToreLo »

det er vel bare å lage seg en damebruker om man er så forbanna interessert. Mistenker at de legger ut nakenbilder av seg selv stadig vekk så det er verd et forsøk! \:D/
Swellpretty
MC: Multistrada V4S

Post by Swellpretty »

Banditmannen wrote:Er ikke helt ferdig med denne enda.

Hadde vært greit å f.eks. høre hva jenter syns om å bli satt i bås? Er de virkelig så stakkarslig at de trenger en egen beskytta plass?
Det er vel strengt tatt bare du som setter jentene i bås, ved å antyde at de har en egen avdeling på forumet fordi de er "svakere" enn gutta!
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Banditmannen wrote: Hadde vært greit å f.eks. høre hva jenter syns om å bli satt i bås? Er de virkelig så stakkarslig at de trenger en egen beskytta plass?
Og en annen ting, det kan sikkert virke som jeg ikke er redd for å stille dumme spørsmål, eller tråkke i salaten, kall det hva dere vil, men hvor skal jeg gå med mine dumme spørsmål?
Hm, er det nå jeg skal bli fornærmet? Om du ikke skjønte det av nicket mitt, så er jeg altså kvinne. Og jeg har alt svart deg i tråden.
For å bruke te-skje: Jeg har ikke det minste i mot at MC-forumet har et Damenesforum. Det var en av de tingene som i sin tid gjorde at jeg meldte meg inn i forumet. Den gangen lå Damenes Forum som et eget underforum, ikke under Generelt som nå. Jeg protesterte da det ble flyttet under til Generelt, fordi jeg fryktet at det ville føre til at nye kvinnelige medlemmer her ikke ville oppdage det.

Og vet du, jeg føler meg ikke det minste stakkarslig. Tvert i mot ser jeg på Damenes Forum som en vennlig gest til oss damene.
Banditmannen
MC: Suzuki GSF 600 S Bandit

Post by Banditmannen »

Ikke vanskelig å forstå nicket ditt! :)
Og det var ikke meningen å fornærme deg, men til til mitt forsvar må det sies at jeg bruke såpass lang tid på å skrive at du rakk å poste i mellomtiden... ;-)

Ser at det til nå er liten eller ingen støtte for mitt syn i denne saken, og det kan jeg leve greit med, jeg forandrer ikke mening av den grunn! :)
Og hvis jeg hadde vært kvinne, ville jeg vært enda mer provosert over at noen mente at jeg trengte en egen værna avdeling! :roll:

Og til de som tror dette har med nysgjerrighet å gjøre, kan jeg bare si at jeg nok skulle klart å opprette en kvinnelig brukerprofil, hvis det var det om å gjøre... ;-)
Ulvinnen

Post by Ulvinnen »

Banditmannen wrote:
Og hvis jeg hadde vært kvinne, ville jeg vært enda mer provosert over at noen mente at jeg trengte en egen værna avdeling! :roll:
Det gjelder å kunne ta ting i beste mening. Spesielt når det er sånn det er ment.
Banditmannen

Post by Banditmannen »

Ulvinnen wrote:
Banditmannen wrote:
Det gjelder å kunne ta ting i beste mening. Spesielt når det er sånn det er ment.
Tja, en bjørnetjeneste er vel også godt ment...
Swellpretty
MC: Multistrada V4S

Post by Swellpretty »

Du må jo skjønne etterhvert at Damenes Forum ikke er oppretta som en "værna avdeling"..
Hallo, det er ingenting å la seg provosere av. Det er hverken diskriminerende på noe vis, eller dømmende.
Det er oppretta fordi noen ville være ålreit mot de få jentene som er her.
Forumet er relativt mannsdominerende, og i blandt kan man lukte testosteronet på lang avstand, og jentene setter sikkert pris på et "eget" lite sted hvor de kan dele sine meninger, uten at mannfolka, med testo-nivå som en brunstig bjørn, skal kunne bry seg med dårlige kommentarer..
Last edited by Swellpretty on 29 Jul 2010 19:20, edited 1 time in total.
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Hvis "damenes forum" gjør at vi framstår som et mer attraktivt forum for det underrepresenterte kjønnet (i.e. kvinner), så gjør det meg ingenting at det er der. Det finnes såpass mange andre mer alvorlige kjønnsforskjeller i samfunnet at jeg knapt orker å ha en mening om denne. ;-)
Epic
MC: Godt spørsmål

Post by Epic »

ToreLo wrote:det er vel bare å lage seg en damebruker om man er så forbanna interessert. Mistenker at de legger ut nakenbilder av seg selv stadig vekk så det er verd et forsøk! \:D/
wooooooott??? :shock: urettferdig ;-)

Men seriøst følger du etter damene når de skal "pudre nesen" på byn og? etter hva jeg forstår så er hovedpoenget med dame toalett at de skal ha en plass de kan snakke om ting som ikke vi trenger/vil tenke på. (gjerne rette meg om jeg tar feil her damer :) )

Du og ottar burde virkelig gå til aksjon mot dame toalett, tenke seg å sette damer i bås på denne måten (bokstavelig talt)

Men bare for å ha det sagt, jeg tror fremdeles du bare gjør dette for å skape en helt unødvendig debatt...
Ulvinnen

Post by Ulvinnen »

Epic wrote:
Men bare for å ha det sagt, jeg tror fremdeles du bare gjør dette for å skape en helt unødvendig debatt...
Der er jeg i grunnen enig med deg. Det er litt spesielt at hans første innlegg går på å kritisere forumet. Det hadde vært mer naturlig å starte med å presentere seg, og så heller komme med kritikk av forumet/forslag om endringer når han hadde blitt varm i trøya her inne.
Juliet
MC: 2005 Sportster 1200

Post by Juliet »

Jøss for en diskusjon :-s
Jeg blir litt sur når du går såpass hardt ut og kritiserer en "gode" som admin'ene her har forært oss jenter i beste mening. Hvor nødvendig et slikt underforum er i det store og hele er i grunn underordnet synes jeg, det er ment og brukt som et forum vi jenter kan bruke om vi føler vi trenger det slik.
Og hvis ingen av jentene her mener det er støtende å ha tilgang til det så trenger vel ikke du gå ut og tale vår sak som du gjør uten å ha vår støtte. Før du har gjort deg kjent med forumet, medlemmene og kulturen her. Mener jeg. Helt personlig. I beste mening.
Det signalet jeg tok av å ha egen damenes forum her var at damer er spesielt velkomne her, og at vi fikk være trygge for å stille spørsmål eller diskutere emner i eget miljø om vi har behov for det. Et stort pluss. Vi har jo tilgang til resten av forumet også! Men hvis du vil ha egen herreavdeling, hvorfor ikke spørre pent om å få det da, istedet for å klage på vårt?
Image
Vennlig hilsen Juliet
lassie
MC: 08 HD Fat bob

Post by lassie »

Tenke seg til, et tilsynelatende normalt menneske står opp, en helt vanlig dag. Går på nett, finner et mc-forum, leser og koser seg.. også..også ser dette velbalanserte mennesket at her er det et eget dame-forum! Det revner jo totalt, alt faller i grus, thats it!

Uff, ja, det er mye fælt, og jaggu er det lang ventetid i psykiatrien også.

God bedring ;-)
Banditmannen

Post by Banditmannen »

lassie wrote:Tenke seg til, et tilsynelatende normalt menneske står opp, en helt vanlig dag. Går på nett, finner et mc-forum, leser og koser seg.. også..også ser dette velbalanserte mennesket at her er det et eget dame-forum! Det revner jo totalt, alt faller i grus, thats it!

God bedring ;-)
Så du vet litt om psykiatri? Vært i behandling lenge?
Nei, fy meg, det var jo å senke meg ned på ditt nivå! :-#

Og til dere som mener at jeg fisker etter en krangel/unødvendig debatt: Er det ikke i så fall litt dumt å bite på da? :-k

Ok, så jeg ble såpass provosert av Damenes Forum at jeg valgte å stille noen spørsmål, og kom med noen av mine synspunkter.
Og så langt har jeg ikke fått noe som helst støtte for mitt syn, og de fleste har valgt å uttrykke dette på en saklig måte.

Men det har også blitt mer enn antydet at jeg er en dum kranglefant som har behov for psykiatrisk behandling, og hvis det er representativt for hva man kan utsatt for hvis man kommer med "dumme" spørsmål/uttalelser skjønner jeg jo mer behovet for en lukket avdeling, men den trengs kanskje en for menn også... :roll:

Jeg skal ikke trekke dette lenger, men forbeholder meg retten til å svare for meg! :-s
Epic
MC: Godt spørsmål

Post by Epic »

Et spørsmål kan være sakelig selv om en del vil kunne oppfatte det som "dumt". og i slike tilfeller tilsier min erfaring her på forumet at folk er veldig greie og hjelpsomme. men usakelig svada vil sansyneligvis bli komentert ja.

Dette vil jeg nesten sitte på samme nivå som http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=4&p=265777 bare ikke like morsomt..

om ikke annet kan det hende trådstarter blir distrahert en stund :)
lassie
MC: 08 HD Fat bob

Post by lassie »

Banditmannen wrote:
lassie wrote:Tenke seg til, et tilsynelatende normalt menneske står opp, en helt vanlig dag. Går på nett, finner et mc-forum, leser og koser seg.. også..også ser dette velbalanserte mennesket at her er det et eget dame-forum! Det revner jo totalt, alt faller i grus, thats it!

God bedring ;-)
Så du vet litt om psykiatri? Vært i behandling lenge?
Nei, fy meg, det var jo å senke meg ned på ditt nivå! :-#

Og til dere som mener at jeg fisker etter en krangel/unødvendig debatt: Er det ikke i så fall litt dumt å bite på da? :-k

Ok, så jeg ble såpass provosert av Damenes Forum at jeg valgte å stille noen spørsmål, og kom med noen av mine synspunkter.
Og så langt har jeg ikke fått noe som helst støtte for mitt syn, og de fleste har valgt å uttrykke dette på en saklig måte.

Men det har også blitt mer enn antydet at jeg er en dum kranglefant som har behov for psykiatrisk behandling, og hvis det er representativt for hva man kan utsatt for hvis man kommer med "dumme" spørsmål/uttalelser skjønner jeg jo mer behovet for en lukket avdeling, men den trengs kanskje en for menn også... :roll:

Jeg skal ikke trekke dette lenger, men forbeholder meg retten til å svare for meg! :-s
Ja, det er jo alle de andre som er gale :-)
Locked