Vurderer Yamaha YZF r125

Prat om lett MC.
Darksplat
Posts: 20
Joined: 13 Jun 2010 20:15

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by Darksplat »

laerkl wrote:Noen som aner om man må ha powercommander for å bruke powerfilter?
Eller kan jeg hive i ett powerfilter på en yzf med orginalt anlegg og uten powercommander, også rett ut på veien med den?

Og siden jeg er i gang; Har ett G.P.R. anlegg, som for tiden ligger i garasjen, grunnet alt for høy lyd... Lyden er herlig, og merker den drar bedre med det, men lyden er ALT for høy, noen som vet hvordan jeg kan få dempet dette? :D
Nei du trenger ikke powercommander ;-)
Vet du om det er noe effektøkning med powerfilter?

Hvor kjøpte du G.P.R. anlegget? :P
laerkl
Posts: 11
Joined: 04 Jul 2010 02:38
MC: Yamaha YZF 125

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by laerkl »

Darksplat wrote:
laerkl wrote:Noen som aner om man må ha powercommander for å bruke powerfilter?
Eller kan jeg hive i ett powerfilter på en yzf med orginalt anlegg og uten powercommander, også rett ut på veien med den?

Og siden jeg er i gang; Har ett G.P.R. anlegg, som for tiden ligger i garasjen, grunnet alt for høy lyd... Lyden er herlig, og merker den drar bedre med det, men lyden er ALT for høy, noen som vet hvordan jeg kan få dempet dette? :D
Nei du trenger ikke powercommander ;-)
Vet du om det er noe effektøkning med powerfilter?

Hvor kjøpte du G.P.R. anlegget? :P
Er du sikker på at man ikke trenger powercommander? Noen erfaring med dette? :)

Vet ikke om det er store effektøkningen, men har hørt at lyden blir bedre av det iallefall ;-)

Selger mitt, hvis du er interressert: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=22908077 :D
Koster nesten 5900,- på North West Racing, så det er iallefall veldig billig :D
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by bengtern »

yes du burde ha pcv eller lignende, kan også få yamaha til å mappe ecu-en på nytt. Jeg kjørte i starten uten noen ting, fikk jævlig mye lagg på første giret, gikk urent.. + masse ettertenning. det som er farlig å kjøre uten er at hvis ikke motoren får nok bensin, kan du få varmeskjæring.. så nylig en yzf i lillestrøm med leo vince anlegg.. han hadde noe helvetes ettertenning:P btw north west suger på leverings tider, bruk http://www.gpr-motorcycle-exhausts.co.uk/ isteden jeg angrer på at jeg brukte north west..
Nå:Gsx-r600 k8
laerkl
Posts: 11
Joined: 04 Jul 2010 02:38
MC: Yamaha YZF 125

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by laerkl »

bengtern wrote:yes du burde ha pcv eller lignende, kan også få yamaha til å mappe ecu-en på nytt. Jeg kjørte i starten uten noen ting, fikk jævlig mye lagg på første giret, gikk urent.. + masse ettertenning. det som er farlig å kjøre uten er at hvis ikke motoren får nok bensin, kan du få varmeskjæring.. så nylig en yzf i lillestrøm med leo vince anlegg.. han hadde noe helvetes ettertenning:P btw north west suger på leverings tider, bruk http://www.gpr-motorcycle-exhausts.co.uk/ isteden jeg angrer på at jeg brukte north west..
Okei, da fant jeg endelig en med erfaring med YZF med PF :D

Har du dempet GPR anlegget ditt, eller har du det orginalt?
Har du en bakre lyd-demper på ditt?
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by bengtern »

:P anbefaller deg og bare få yamaha til å mappe den tho! koster sikkert 1000-1500 kr, jeg kjøpte gpr powercommander pga yamaha sa de ikke kunne mappe sykkelen for meg pga det er ulovlig.. men i etterkant sa de på yamaha vinterbro til fattern at det gikk greit så lenge de mappa med db-killer i.. kasta bort mye penger der for å si det sånn :roll: du får minimal effekt, så holder bare med map fra de ;) eneste grunn til at jeg fiksa det, var fordi jeg ville få bort lagg+ ettertenning.

nei ikke dempa det, fulgte med db killer som satt i potta med en låsering som holdt den fast.. men den blei tatt ut med engang.. så jaa bråka ganske mye for å si det sånn, jeg brukte bare øre propper;) gadd ikke bruke db-killer siden syns lyden blei så tam da.. var jo for lyden jeg i det heletatt kjøpte det!

sånn så anlegget ut! Image
btw sykkelen skal selges nå, så hvis noen er interrisert kan jeg selge anlegget separat, verdien på det er ca 7254 siden dt er titan, selger det for 4000 (så her kan man gjøre et kupp, anlegget er som godt som nytt), jeg kjøpte det bare for 5500 siden han tullingen i north west, bestilte feil, skulle egentlig bare ha det billigste, men var litt heldig der gitt :lol: har også bmc powerfilter kosta 700 fra pitstop, selger for 400 send pm hvis noen er interrisert! ellers selges det med sykkelen ;)
Nå:Gsx-r600 k8
Post Reply