Hei.
Jeg er 18 år å lurer på å kjøpe meg min første mc, og valget av sykkel er ganske bestemt av prisen på forsikring. Vet at det finnes noe som heter veteranforsikring når det gjelder biler, og at denne er utrolig billig. Går det an og få noe slikt til mc også? Hvordan får man tak i det eventuelt? Hvilke selskaper tilbyr? Må man være medlem i noe forening for å få en slik forsikring?
Tenker typisk å kjøpe en klassisk japansk mc fra slutten av 70 tallet (hvis det går å få billig veteran forsikring), hva tror dere om å ha en slik sykkel som førstesykkel?
Veteran forsikring, hvordan skaffe.
Re: Veteran forsikring, hvordan skaffe.
Du kan beregne forsikringsprisen online på siden til bilsport og MC. Jeg har en 1985 Yamaha RD 350 forsikret der, betaler 1380 kr i året for full kasko (er 22 år). RD'en er regnsykkelen min, og jeg synes den har klart seg ganske bra, har hatt den i ett år nå. Litt skruing blir det selvsagt, men ikke skremmende mye. Tror du relativt trygt kan kjøpe en gammel japaner og starte med. Bare husk at bremser, chassis og fjøring er dritt sammenlignet med dagens sykler. Egentlig skulle man tro slikt virket inn på forsikringsprisen, men det ser ikke slik ut. MC er uansett MC, og det er gøy selv med gammalt ræl