nykking i motoren Hjelp!!!!!

Prat om moped & scooter.
Post Reply
NeoNxiX

nykking i motoren Hjelp!!!!!

Post by NeoNxiX »

Hei, tro det eler ei nå er det problemer igjen :(
jeg merker at sykkelen min nykker når jeg gir gass, jeg mener å tro at det kommer ifra motoren en plass, men når jeg clucther den så går det greit an å gi på uten at jeg merker det.
Så det vil vel si at det ikke kommer av veiva.
Det føles nesten som om hjullageret bak er ødelagt, men når jeg nykker i hjulet, så kan jeg ikke finne slakke noen steder, så det er ikke hjullageret bak.
Jeg tror (med min lille viten om motorer) at noen gir er ødelagt eller at cluthcen er gått i stykker. Noen som sitter og ruger på hva det kan være?
Men så spytt ut da mann(dame) jeg er fortvilet :cry:
noen med samme problem tidligere?
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
Eike_Oak

Re: nykking i motoren Hjelp!!!!!

Post by Eike_Oak »

NeoNxiX wrote:Hei, tro det eler ei nå er det problemer igjen :(
jeg merker at sykkelen min nykker når jeg gir gass, jeg mener å tro at det kommer ifra motoren en plass, men når jeg clucther den så går det greit an å gi på uten at jeg merker det.
Så det vil vel si at det ikke kommer av veiva.
Det føles nesten som om hjullageret bak er ødelagt, men når jeg nykker i hjulet, så kan jeg ikke finne slakke noen steder, så det er ikke hjullageret bak.
Jeg tror (med min lille viten om motorer) at noen gir er ødelagt eller at cluthcen er gått i stykker. Noen som sitter og ruger på hva det kan være?
Men så spytt ut da mann(dame) jeg er fortvilet :cry:
noen med samme problem tidligere?
Hvis den går litt opp i turtall når den slipper så er det vel bare logisk at det er clutch/gir ?
- Skyt her -
NeoNxiX

Post by NeoNxiX »

Ja, fikk fiksa saken på den lokale sjappa :D

Nå, hvordan går mopeden da Eike_Oak?
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Skremmende!!! Trodde at den gikk jevnt og trøtt opp i turtall etter jeg hadde nådd den første "sjokket" ved 4 000RPM. Vel, ga full pinne ifra 5 000 ifra 4. i dag. Og kom opp i 8000... I helvette så den fikk krefter då :P Var nesten skummelt. Men nå overdriver jeg litt da, siden de ekstra kreftene kom helt uforventet på meg

Bortsett fra det har jeg en j**** hodepine, om det er årsak av at det rant bensin ned på motoren når pappa løftet tanken så langt opp at slangen falt av og jeg pustet inn gassene fra dette når motoren begynte å bli varm eller om det er pga. skruingen eller kjøring

Har kjøpt ny drev (som jeg ga opp å feste etter 5 minutter, ettersom at vi ikke hadde momentnøkkel til å løse opp hjulet bak og løsne litt på kjeden

Også har jeg gått til innkjøp av turtallsperre, som da er enda verre. Siden av merkelige årsaker er den svarte og tjukke jordingskabelen (og en rød en) koblet til + polen på batteriet og en blå på - (!) Og dette skapte då forrvirring hos meg, og jeg koblet da (mest sannsynlig) feil, siden både hovedsikringen og sikringen til turtallsperra røk. Får kjøpe ny sikring til sperra i morgen, har flere hovedsikringer på lager :)

Bortsett fra det så har jeg også mistet oversikt over når sykkelen sin choke er av og på. Så nå kjører jeg ikke mer til jeg får snakket med tidligere eier

Også blør jeg litt, tror det er fordi jeg vaska hendene med stålull :P
- Skyt her -
NeoNxiX

Post by NeoNxiX »

tøft :wink:
Post Reply