Yamaha fz 600?

Prat om tung MC.
Post Reply
Eclipz
MC: Under innkjøp!

Yamaha fz 600?

Post by Eclipz »

Heisann! Jeg er helt ny på forumet her jeg :)
Har i mange år kjørt trial sykkel, og vært veldig intresert i mc.
Jeg begynner på tung lappen i april, og er vel ferdig ca midten av juni, ifølge kjøreskolen.
Så har jeg veldig lyst på til å kjøpe ett vinterprosjekt, for jeg elsker nemlig å mekke på sykler.
Min onkel har en yamaha fz600. Dette er en 86 eller 87 modell, mener jeg å huske.
Sykkelen er i grei stand, starter å sviver fint, men må bytte litt pakninker her og der, fuel slanger, filter og clutch wire, samt litt kosmetisk.
Er fz 600 en ok sykkel? Det er ganske så grom lyd i den, og jeg tror det kan bli en fin sykkel å kjøre.
Så lurte jeg også på om det er lovlig å modifisere en slik sykkel, tenker da på å få bort den fæle bakre kåpa, og støpe en ny i glassfiber, med en litt med oppdatert look.
Håper på svar! :)
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Re: Yamaha fz 600?

Post by tshansen »

Hallaien Eclipz, velkommen til forumet :D

Vet ikke hvordan det er å få tak i en fz600, men er nok en helt grei sykkel å kjøre. Det er jo en gammel sykkel, så det kan jo ikke sammenlignes med det som er kommet i nyere tid.

Selv er jeg giret på å kjøpe meg en gammel honda eller kawazaki.... hadde vært god knall å hatt i garasjen. for ikke å snakke om å ta fram på fineværsdager :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
inunf
MC: Ymse

Re: Yamaha fz 600?

Post by inunf »

Har en RD 350 selv, litt annen type sykkel, men er jo fra samme tidsperiode. Rent teknisk går det kjempefint, starter og går i allslags vær. Bare vær klar over at det har skjedd MYE med bremser og dempere siden 80-tallet. Er også en del sykler som har 16'' eller 18'' jul, disse kan det være vanskelig å få tak i god/kurrant gummi til. Når det er sagt så kan man bytte både bremser, felger og dempere, så hvis du virkelig vil er det ingen problemer å oppdatere en 80-tallssykkel.
Post Reply