Hei!
Jeg skal ha meg lett sykkel nå til våren, hadde nesten bestemt meg for en cbr 125r. Men har sett litt på en aprilia rs125 siden jeg ser mange skriver den er god å rask og den er en fin sykkel.
Men kan jeg få kjøpt en slik lite brukt for rundt 30 000, uten at det er noe skrap?
Er opptatt av at jeg ikke vil ha mye problem med den.
Er det ett bra valg til den prisen, og hva er toppfarta?
Takk for svar!
Spørsmål ang. aprilia rs125.
Re: Spørsmål ang. aprilia rs125.
Hei og velkommen til forumet.
Sjekk ut disse trådene angående temaene
http://www.mc-forumet.no/search.php?key ... t=S%C3%B8k
Sjekk ut disse trådene angående temaene

http://www.mc-forumet.no/search.php?key ... t=S%C3%B8k
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Ka modell er da du skal ha deg?
Eg hadde eg ein 06 mod orginal. Gjekk 138 på flaten. Og hadde absolutt ingen problemer med min : ) Cbr er kanskje litt bedre på langturer.. Men visst du skal ha noke med krutt i så kjøp ein 2-takter om du vil trimme osv
rs'en brukte heller ikkje såå mykje bensin 

-
- MC: Har en yamaha tzr 125 91 modell. Skal pusses opp :)
Hei
Aprilia rs er en kjempe fin sykkel. Du får mange fine rs til den prisen og det et bra valg synest eg.
Tror ikkje du vil ha masse problemer om du går for rs. Vertfall ikkje meir enn en annen sykkel. Untatt 4 takt da som trenger litt mindre vedlikehold 

Yamaha tzr 125
Takk for svar 
Har sett mange 06-08 modeller som ser fine og bra ut....
Er det noen typiske feil ved disse aprilia-ene?
En jeg kjenner sa at det er mye feil med elektronikken på apriliaer, vet ikke helt om han har helt peiling jeg, men spør for sikkerhetskyld, stemmer dette?
Og enda ett spørsmål
Kanskje dette høres dumt ut, men er ute etter å ha litt lyd i gata, så viss jeg kjøper ei bra potte til denne sykkelen, vil den da lage litt mer sweet sound?
Takk videre for svar!

Har sett mange 06-08 modeller som ser fine og bra ut....
Er det noen typiske feil ved disse aprilia-ene?
En jeg kjenner sa at det er mye feil med elektronikken på apriliaer, vet ikke helt om han har helt peiling jeg, men spør for sikkerhetskyld, stemmer dette?
Og enda ett spørsmål

Kanskje dette høres dumt ut, men er ute etter å ha litt lyd i gata, så viss jeg kjøper ei bra potte til denne sykkelen, vil den da lage litt mer sweet sound?
Takk videre for svar!
-
- MC: Aprilia RS125 "150"
Har eid en Aprilia RS125 i 2 år nå ca. Har aldri hatt noen problemer med elektronikken. Så vet ikke hvor han har det i fra.
Men typiske feil. Tja visst du vedlikeholder den rett skal de holde. Fordel å varme den opp også før kjøring. Har lett for å skjære seg ved hard kjøring på kald motor.
Er et problem at mange RS som er trimmet fjusker. Men er jo bare å stille forgasseren.
Skjønner ikke helt hva du mener med lyd. Det er 2 takt så lager typisk 2 takt lyd.
Men hiv på et effektannleg, Ta luftfilterplomben og få på Rave 1/Rave 2 eksosventil + ta cdi broa og dys opp. Da flytter den seg på mye bedre enn orginal. Desutten blir det grommere lyd.
Du kan jo hive på powerfilter også, men blir litt vanskeligere å stille inn da.

Skjønner ikke helt hva du mener med lyd. Det er 2 takt så lager typisk 2 takt lyd.