Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
Trixie_basics
Posts: 83
Joined: 09 Sep 2009 22:55
MC: Suzuki GSX1300R '09

Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!

Post by Trixie_basics »

For godt til å være sant?

http://www.mbl.is/frettir/innlent/2011/ ... 0_prosent/
http://icelandreview.com/icelandreview/ ... .news.aspx
http://tezpower.com/hybrid_products_made_in_iceland

Kjenner en islending som sendte meg denne linken. De har visstnok prøvd det ut på både biler og motorsykler.
Systemet skal gi 30-40% mindre bensinforbruk og 30% mer effekt, samtidig som forurensningen minsker med 70% (Viktig for de "grønne" der ute).

Noen andre som har hørt om dette?
Last edited by Trixie_basics on 07 Mar 2011 13:14, edited 1 time in total.
Suzuki GSX1300R ' 09

X: Suxuki TL1000R '01 - 18 000 livsfarlige km (2014-2016)
X: BMW K1200S '06 - 41 000 flotte km på tur (2011-2014)
X: Honda CB600FS '02 - 17 000 trofaste kilometer (2009-2011)
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!

Post by Baron von Waffel »

Hvis noe er for godt til å være sant.....

Det er klart at store deler av effekten i drivstoffet går til spille, så det er mulig å effektivisere mye. Men om dette har så stor effekt vil vi fort nok få se det montert på nye kjøretøyer.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Trixie_basics
Posts: 83
Joined: 09 Sep 2009 22:55
MC: Suzuki GSX1300R '09

Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!

Post by Trixie_basics »

Noen må jo gå foran og være pionerer vel? Han islendingen eg kjente sku ihvertfall hem i påsken og sjekke ut kor seriøst det var, teste noen kjøretøy med og uten sånt kit. Så får vi se på rapporten hans...


Ganske snazzy hvis eg hadde endt opp med Norges eneste 140-gamps Hornet som brukte under 0,4 på milen då :-p
Suzuki GSX1300R ' 09

X: Suxuki TL1000R '01 - 18 000 livsfarlige km (2014-2016)
X: BMW K1200S '06 - 41 000 flotte km på tur (2011-2014)
X: Honda CB600FS '02 - 17 000 trofaste kilometer (2009-2011)
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!

Post by Lord Erik »

Hva er det som blir sagt? Jeg forstår ikke hva han påstår at han har gjort. Alt er jo på Islandsk!

Uansett, en ordinær bilmotor har bare rundt 20% termisk effektivitet, så det er mye energi som går til spille. Det virker likevel helt absurd urealistisk at en skal kunne gjøre den ekstremt mye mer effektiv OG miljøvennlig ved å bare gjøre noe med drivstoffet. Blir enda mer skeptisk når kittet består av et gjennomsiktig rør med en blå diode og bobler i for at det skal se mer fancy ut. ;-)

Ikke for å være en partypooper, men dette er definitivt bullshit.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!

Post by RH racing »

bygg om til etanol..... bruker litt mere, mere effekt men billigere fuel... man får avgiftsfri etanol i sverige :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Trixie_basics
Posts: 83
Joined: 09 Sep 2009 22:55
MC: Suzuki GSX1300R '09

Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!

Post by Trixie_basics »

Lord Erik wrote:Hva er det som blir sagt? Jeg forstår ikke hva han påstår at han har gjort. Alt er jo på Islandsk!

Uansett, en ordinær bilmotor har bare rundt 20% termisk effektivitet, så det er mye energi som går til spille. Det virker likevel helt absurd urealistisk at en skal kunne gjøre den ekstremt mye mer effektiv OG miljøvennlig ved å bare gjøre noe med drivstoffet. Blir enda mer skeptisk når kittet består av et gjennomsiktig rør med en blå diode og bobler i for at det skal se mer fancy ut. ;-)

Ikke for å være en partypooper, men dette er definitivt bullshit.
Er ikke noe stress å forstå dette Erik :-) Får inntrykk av at drivstoffet blir satt under trykk og "forgasset" i en eller annen variant?
Men som sagt, får feedback etter påske fra en kis eg stoler sånn noenlunde på, så får vi se då.

Og du er aldri en partypooper, du er en gøyal og skriveglad kar! :-D
Suzuki GSX1300R ' 09

X: Suxuki TL1000R '01 - 18 000 livsfarlige km (2014-2016)
X: BMW K1200S '06 - 41 000 flotte km på tur (2011-2014)
X: Honda CB600FS '02 - 17 000 trofaste kilometer (2009-2011)
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!

Post by Lord Erik »

Haha, takk for den. ;-)

Kanskje det bare er jeg som er litt tilbakestående når det gjelder andre språk da. Islandsk er OK(ish) å forstå muntlig, men skriftlig er det no chance for meg. :-P
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!

Post by Lord_Epic »

Gleder meg til å se hvordan dette ender, jeg er generelt uber skeptisk til mirakel ting :) husker da en jeg jobbet med kjøpte elektrisk turbo til bilen, helt sikker på at strøm forbruket kostet flere hester en den "turboen" produserte :)
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!

Post by Lord Erik »

Haha, ja, det vil jeg tro. Om han ikke hadde et eget batteri slik at turboen ikke var koblet til generatoren på bilen. Det hadde derimot gitt den en litt begrenset rekkevidde om han ikke dro med seg masse batterier (som igjen hadde vært j**lig tungt). Virker som om ganske mange tror at man kan trylle fram energi. Det var en i går som fortalte meg at han ikke kunne forstå hvorfor de ikke bare plasserte mange vindmøller på taket av elektriske biler. Disse vindmøllene kunne da produsere strøm til å lade batteriet når bilen kjørte framover...

En ting er å ikke forstå fysikken bak hvorfor det er umulig, men i slike tilfeller kan man bare bruke det "økonomiske prinsippet". Hadde det vært mulig, hadde noen glupinger allerede tjent seg søkkrik på ideen. ;-)
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!

Post by Lord_Epic »

For å si det slik, på det oppsettet så er jeg sikker på at den ekstra vekten sleden måtte drasse rundt på førte til mer tap en økt hk. Men for all del, om det er noen som faktisk har funnet på noe smart noe så er jo det bare bra.
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!

Post by RockeRolf »

Artig konsept. Deler som enhver kan kjøpe på Clas Ohlson eller lignende for rundt en hundrelapp (maks) selger de for 225 USD, 60 USD osv.
http://tezpower.com/hybrid_accesories

Dette fungerer. For de som selger greiene. Slik situasjonen er på Island skulle jeg gjerne bidratt, men jeg produserer alt for mye elektronikkavfall som det er (bytta alle røykvarslerne og en mobiltelefon) så min samvittighet setter en stopper for å bidra akkurat her. Kjøper heller en pakke Islandsprodusert tørrfisk.
Post Reply