Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!
- Trixie_basics
- Posts: 83
- Joined: 09 Sep 2009 22:55
- MC: Suzuki GSX1300R '09
Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!
For godt til å være sant?
http://www.mbl.is/frettir/innlent/2011/ ... 0_prosent/
http://icelandreview.com/icelandreview/ ... .news.aspx
http://tezpower.com/hybrid_products_made_in_iceland
Kjenner en islending som sendte meg denne linken. De har visstnok prøvd det ut på både biler og motorsykler.
Systemet skal gi 30-40% mindre bensinforbruk og 30% mer effekt, samtidig som forurensningen minsker med 70% (Viktig for de "grønne" der ute).
Noen andre som har hørt om dette?
http://www.mbl.is/frettir/innlent/2011/ ... 0_prosent/
http://icelandreview.com/icelandreview/ ... .news.aspx
http://tezpower.com/hybrid_products_made_in_iceland
Kjenner en islending som sendte meg denne linken. De har visstnok prøvd det ut på både biler og motorsykler.
Systemet skal gi 30-40% mindre bensinforbruk og 30% mer effekt, samtidig som forurensningen minsker med 70% (Viktig for de "grønne" der ute).
Noen andre som har hørt om dette?
Last edited by Trixie_basics on 07 Mar 2011 13:14, edited 1 time in total.
Suzuki GSX1300R ' 09
X: Suxuki TL1000R '01 - 18 000 livsfarlige km (2014-2016)
X: BMW K1200S '06 - 41 000 flotte km på tur (2011-2014)
X: Honda CB600FS '02 - 17 000 trofaste kilometer (2009-2011)
X: Suxuki TL1000R '01 - 18 000 livsfarlige km (2014-2016)
X: BMW K1200S '06 - 41 000 flotte km på tur (2011-2014)
X: Honda CB600FS '02 - 17 000 trofaste kilometer (2009-2011)
- Baron von Waffel
- Posts: 3477
- Joined: 15 Feb 2007 19:21
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
- Location: Oslo, Dal
Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!
Hvis noe er for godt til å være sant.....
Det er klart at store deler av effekten i drivstoffet går til spille, så det er mulig å effektivisere mye. Men om dette har så stor effekt vil vi fort nok få se det montert på nye kjøretøyer.
Det er klart at store deler av effekten i drivstoffet går til spille, så det er mulig å effektivisere mye. Men om dette har så stor effekt vil vi fort nok få se det montert på nye kjøretøyer.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- Trixie_basics
- Posts: 83
- Joined: 09 Sep 2009 22:55
- MC: Suzuki GSX1300R '09
Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!
Noen må jo gå foran og være pionerer vel? Han islendingen eg kjente sku ihvertfall hem i påsken og sjekke ut kor seriøst det var, teste noen kjøretøy med og uten sånt kit. Så får vi se på rapporten hans...
Ganske snazzy hvis eg hadde endt opp med Norges eneste 140-gamps Hornet som brukte under 0,4 på milen då :-p
Ganske snazzy hvis eg hadde endt opp med Norges eneste 140-gamps Hornet som brukte under 0,4 på milen då :-p
Suzuki GSX1300R ' 09
X: Suxuki TL1000R '01 - 18 000 livsfarlige km (2014-2016)
X: BMW K1200S '06 - 41 000 flotte km på tur (2011-2014)
X: Honda CB600FS '02 - 17 000 trofaste kilometer (2009-2011)
X: Suxuki TL1000R '01 - 18 000 livsfarlige km (2014-2016)
X: BMW K1200S '06 - 41 000 flotte km på tur (2011-2014)
X: Honda CB600FS '02 - 17 000 trofaste kilometer (2009-2011)
Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!
Hva er det som blir sagt? Jeg forstår ikke hva han påstår at han har gjort. Alt er jo på Islandsk!
Uansett, en ordinær bilmotor har bare rundt 20% termisk effektivitet, så det er mye energi som går til spille. Det virker likevel helt absurd urealistisk at en skal kunne gjøre den ekstremt mye mer effektiv OG miljøvennlig ved å bare gjøre noe med drivstoffet. Blir enda mer skeptisk når kittet består av et gjennomsiktig rør med en blå diode og bobler i for at det skal se mer fancy ut.
Ikke for å være en partypooper, men dette er definitivt bullshit.
Uansett, en ordinær bilmotor har bare rundt 20% termisk effektivitet, så det er mye energi som går til spille. Det virker likevel helt absurd urealistisk at en skal kunne gjøre den ekstremt mye mer effektiv OG miljøvennlig ved å bare gjøre noe med drivstoffet. Blir enda mer skeptisk når kittet består av et gjennomsiktig rør med en blå diode og bobler i for at det skal se mer fancy ut.

Ikke for å være en partypooper, men dette er definitivt bullshit.
Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!
bygg om til etanol..... bruker litt mere, mere effekt men billigere fuel... man får avgiftsfri etanol i sverige 

kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
- Trixie_basics
- Posts: 83
- Joined: 09 Sep 2009 22:55
- MC: Suzuki GSX1300R '09
Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!
Er ikke noe stress å forstå dette ErikLord Erik wrote:Hva er det som blir sagt? Jeg forstår ikke hva han påstår at han har gjort. Alt er jo på Islandsk!
Uansett, en ordinær bilmotor har bare rundt 20% termisk effektivitet, så det er mye energi som går til spille. Det virker likevel helt absurd urealistisk at en skal kunne gjøre den ekstremt mye mer effektiv OG miljøvennlig ved å bare gjøre noe med drivstoffet. Blir enda mer skeptisk når kittet består av et gjennomsiktig rør med en blå diode og bobler i for at det skal se mer fancy ut.
Ikke for å være en partypooper, men dette er definitivt bullshit.

Men som sagt, får feedback etter påske fra en kis eg stoler sånn noenlunde på, så får vi se då.
Og du er aldri en partypooper, du er en gøyal og skriveglad kar!

Suzuki GSX1300R ' 09
X: Suxuki TL1000R '01 - 18 000 livsfarlige km (2014-2016)
X: BMW K1200S '06 - 41 000 flotte km på tur (2011-2014)
X: Honda CB600FS '02 - 17 000 trofaste kilometer (2009-2011)
X: Suxuki TL1000R '01 - 18 000 livsfarlige km (2014-2016)
X: BMW K1200S '06 - 41 000 flotte km på tur (2011-2014)
X: Honda CB600FS '02 - 17 000 trofaste kilometer (2009-2011)
Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!
Haha, takk for den. 
Kanskje det bare er jeg som er litt tilbakestående når det gjelder andre språk da. Islandsk er OK(ish) å forstå muntlig, men skriftlig er det no chance for meg.

Kanskje det bare er jeg som er litt tilbakestående når det gjelder andre språk da. Islandsk er OK(ish) å forstå muntlig, men skriftlig er det no chance for meg.

- Lord_Epic
- Posts: 499
- Joined: 17 Oct 2010 12:49
- MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt] - Location: Der sjøsprøyten treffer landet
Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!
Gleder meg til å se hvordan dette ender, jeg er generelt uber skeptisk til mirakel ting
husker da en jeg jobbet med kjøpte elektrisk turbo til bilen, helt sikker på at strøm forbruket kostet flere hester en den "turboen" produserte 


He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!
Haha, ja, det vil jeg tro. Om han ikke hadde et eget batteri slik at turboen ikke var koblet til generatoren på bilen. Det hadde derimot gitt den en litt begrenset rekkevidde om han ikke dro med seg masse batterier (som igjen hadde vært j**lig tungt). Virker som om ganske mange tror at man kan trylle fram energi. Det var en i går som fortalte meg at han ikke kunne forstå hvorfor de ikke bare plasserte mange vindmøller på taket av elektriske biler. Disse vindmøllene kunne da produsere strøm til å lade batteriet når bilen kjørte framover...
En ting er å ikke forstå fysikken bak hvorfor det er umulig, men i slike tilfeller kan man bare bruke det "økonomiske prinsippet". Hadde det vært mulig, hadde noen glupinger allerede tjent seg søkkrik på ideen.
En ting er å ikke forstå fysikken bak hvorfor det er umulig, men i slike tilfeller kan man bare bruke det "økonomiske prinsippet". Hadde det vært mulig, hadde noen glupinger allerede tjent seg søkkrik på ideen.

- Lord_Epic
- Posts: 499
- Joined: 17 Oct 2010 12:49
- MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt] - Location: Der sjøsprøyten treffer landet
Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!
For å si det slik, på det oppsettet så er jeg sikker på at den ekstra vekten sleden måtte drasse rundt på førte til mer tap en økt hk. Men for all del, om det er noen som faktisk har funnet på noe smart noe så er jo det bare bra.
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
Re: Et par tusen for 30% bens.red. og 30% mer effekt!
Artig konsept. Deler som enhver kan kjøpe på Clas Ohlson eller lignende for rundt en hundrelapp (maks) selger de for 225 USD, 60 USD osv.
http://tezpower.com/hybrid_accesories
Dette fungerer. For de som selger greiene. Slik situasjonen er på Island skulle jeg gjerne bidratt, men jeg produserer alt for mye elektronikkavfall som det er (bytta alle røykvarslerne og en mobiltelefon) så min samvittighet setter en stopper for å bidra akkurat her. Kjøper heller en pakke Islandsprodusert tørrfisk.
http://tezpower.com/hybrid_accesories
Dette fungerer. For de som selger greiene. Slik situasjonen er på Island skulle jeg gjerne bidratt, men jeg produserer alt for mye elektronikkavfall som det er (bytta alle røykvarslerne og en mobiltelefon) så min samvittighet setter en stopper for å bidra akkurat her. Kjøper heller en pakke Islandsprodusert tørrfisk.