Min første sykkel (og eneste sykkel sålangt) er en GSR 600 2007 modell. Angrer ikke ett sekund på kjøpet, da den er veldig lettkjørt, og den egner seg strålende i rushtrafikken samt i lekegrinda (bane). Når det gjelder drag på den, så liker den seg svært godt med 8- 9000 omdreininger og oppover... Det er her det virkelige draget ligger. 2000-7000 er ikke dårlig, men det er mer for rolig kjøring. Det jeg liker best med sykkelen er det faktum at man kan ligge med lave turtall og cruise uten at det blir ubehagelig, men hvis man vil leke så er det bare å gire ned 2-3 hakk og gi gass. Elsker det når tøffinger i bil (Porche, Maserati, Lamborghini, Range Rover Sport lista over hva som har prøvd seg er lang) skal tøffe seg. Da smiler jeg for meg selv inne i hjelmen mens jeg girer ned, vinger pent "hej då" og gir gass...
Det eneste jeg har å utsette på sykkelen er nok at det mest sannsynlig ikke er lagt mye penger ned i innsprøytninga fra produsenten... Dette merkes med rykking i sykkelen når du kjører på lavt gir med høyt turtall og slipper gassen, eller gir gass. Virker litt av/på. Ikke noe stort problem, og jeg merker det ikke ofte. I tillegg er det noe vibrasjoner i høye hastigheter.
Hvis du skal bruke sykkelen i bytrafikken kan jeg absolutt anbefale GSR'en!!
Pros: Lettkjørt, rolig sykkel men med en liten jævel som man kan slippe ut. Flott instrumentpanel m/gir indikator (som jeg har blitt veldig glad i). Kjøregleden, Turtallsvillig motor. Norges peneste hekk
Cons: Innsprøytninga - Går vel ann å legge noen kroner i en ny har jeg hørt rykter om. Noe vibrasjon i HØY hastighet (sånn over norsk maksfart).
Anbefaler forøvrig å lese dette:
http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6