http://www.nettavisen.no/motor/article3144298.ece
http://www.nordlys.no/nyheter/article5592292.ece
Dette skal vel ikke gå an? Eg har kjørt over skarpe fartshumper og andre ganske grøve ting i 50 kmh og det har gått bra.
Ser ut som det er rammen under setet, altså "utstikkeren" man sitter på som har knekt, og ikke en bærende del av sykkelkonstruksjonen.
Hvis rammen får så brå motstand at den knekker må jo bakdemperen ha bunnet. Og det virker rart uten passasjer i 55 kmh.
Givi boksene er jo godkjent for 5-6 kg, kan han ha hatt noe grisetungt i boksen som han ikkje vil fortelle om? Det virker i såfall logisk. F.eks 30 kg med såpass utkraget vekt (kraft x arm) ville jo gi et enormt press en meter lenger inne.
For min egen del er eg tilbøyelig til å tro at dette er en eksisterende skade som har utvidet seg.
Knekker Hayabusa-rammen i 55 kmh?
- Trixie_basics
- MC: Suzuki GSX1300R '09
Knekker Hayabusa-rammen i 55 kmh?
Suzuki GSX1300R ' 09
X: Suxuki TL1000R '01 - 18 000 livsfarlige km (2014-2016)
X: BMW K1200S '06 - 41 000 flotte km på tur (2011-2014)
X: Honda CB600FS '02 - 17 000 trofaste kilometer (2009-2011)
X: Suxuki TL1000R '01 - 18 000 livsfarlige km (2014-2016)
X: BMW K1200S '06 - 41 000 flotte km på tur (2011-2014)
X: Honda CB600FS '02 - 17 000 trofaste kilometer (2009-2011)
- Lord_Epic
- MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt] - Location: Der sjøsprøyten treffer landet
Re: Knekker Hayabusa-rammen i 55 kmh?
vel en busa i 55 km\t tviler jeg litt på i utgangspunktet: Men om det er som reportasjen sier at det var et 20 cm dypt hull så vil vel det gi ganske heftige påkjenninger i de fleste hastigheter?
Edit: Så bilde av hullet, kan ikke fatte at det skal være mulig
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
Hayabusa er kjent for å ha svake bakrammer. Ihvertfall første generasjon. Svært mange har opplevd det samme som han her. Dessverre har aldri Suzuki gått med på noe recall i denne saken. Istedet har de kommet opp med masse tøv om fartsbegrensninger, lastbegrensninger etc.
Det koffertsettet på bildet er å be om knekt bakramme på en "gammelbusa".
Det koffertsettet på bildet er å be om knekt bakramme på en "gammelbusa".
- Lord_Epic
- MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt] - Location: Der sjøsprøyten treffer landet
Så med andre ord, IKKE sitte bakpå en gammel Hayabusa, check 

He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
Gjør selvsagt ikke saken noe bedre, men finnes mange slike veier i landet (og verden forøvrig). Samfunnsøkonomisk er jeg redd det vil være umulig å ha "svart" (eller temmelig ny) asfalt på enhver vei.
Hvorfor ikke saksøke Suzuki isteden? Er vel noe som heter at du skal kjøre etter forholdene så jeg kan vanskelig se at han vil vinne frem i en slik rettsak mot Statens Veivesen. At en sykkel ikke skal tåle det der høres derimot for meg merkelig ut. Synd han ikke bor i USA - kunne fort ha tjent seg rik med noe slikt der borte.
Hvorfor ikke saksøke Suzuki isteden? Er vel noe som heter at du skal kjøre etter forholdene så jeg kan vanskelig se at han vil vinne frem i en slik rettsak mot Statens Veivesen. At en sykkel ikke skal tåle det der høres derimot for meg merkelig ut. Synd han ikke bor i USA - kunne fort ha tjent seg rik med noe slikt der borte.
Nei, ikke jeg heller, så bildet først nå, og jeg har kjørt i hull som ser værre ut en det det gjør på bildet, men har gått fint fordeom.EpicZX wrote:vel en busa i 55 km\t tviler jeg litt på i utgangspunktet: Men om det er som reportasjen sier at det var et 20 cm dypt hull så vil vel det gi ganske heftige påkjenninger i de fleste hastigheter?
Men et bilde kan jo lyge... Men her ser det mer ut som en dyp dump.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
en ting er at den knakk i denne humpen..greit nok... men tror neppe den alene er skylden... sykkelen er ikke ny, og har nok vært tungt lastet + truffet mange hull gjennom tiden...for alt vi vet vært veltet med....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Er ikke noe å tro, synse eller konspirere om. Bakrammene til Hayabusa var kjeks så lenge de ble levert i aluminium. Som denne var. Etter de gikk over til stål var problemet borte.