Har nå 7 år bak meg på 2 hjul(inkl lett-mc) og det begynner å bli noen km,2000 i tallet for denne sesongen. men for det meste i oppholdsvær.
Jeg tok meg en tur på våt veldig våt asfalt i dag, det ble en dårlig opplevelse.... Kroppen var stiv og hjernen sliten etter å ha klamret seg fast med livet som innsats i hver eneste sving, men fort gikk det ikke....
jeg er ingen råkjører. Jeg ligger litt over og rundt fartsgrensa, men til forskjell fra veldig mange prøver jeg å holde denne farta når svingen kommer. Det er jo der meningen med motorsykkel ligger. Det å finne sin fart og flyt. Jeg respekterer andre motorrister og har som kjøreregel over alle kjøreregler at jeg ikke skal sette andre i fare når jeg nyter livet på veien. Og det er derfor på sin plass at jeg behersker regn, hvis ikke får sykkelen stå når himmelen åpner seg

Ja så var det dette regnet.... Jeg fant ikke rytmen i det hele tatt, det ble stakato. Jeg bremset i sving, krysset midtlinja, slapp gassen, stivnet osv. Jeg var rett og slett flau etter denne oppvisningen jeg hadde for meg selv.
Så nå sitter jeg har å reflekterer over det jeg opplevde tidligere i dag. Dette er noe jeg skal komme til bunns i, det skal terpes på kjøring på våt asfalt fremover, men jeg har noen spm jeg må ha svar på før jeg føler meg trygg.
Hvor godt grep har man på våt asfalt kontra tørt føre? og da tenker jeg særlig på om man kan ha godt med nedlegg i sving når det er regnvåt asfalt?
Er det i det hele tatt forsvarlig med aktiv kjøring i regn? Hva skal man isåfall fokusere på?
Lurer også på ting som hvilket dekktrykk er best? Myk demping/eller hard?
Har dere flere så skyt inn.
God helg -Sondrev-