Eksosanlegg til Yamaha XJ6

Prat om tung MC.
Post Reply
rayc86
MC: Yamaha XJ6 N
Mod.: 2009

Eksosanlegg til Yamaha XJ6

Post by rayc86 »

God formiddag alle sammen!
Da har jeg kommet til det punktet hvor jeg synes lyden på min XJ6 høres ut som en NSR. Derav denne posten :)
Jeg har sett på en del hele anlegg, og tenker mest på et fra SC-Project. Litt skeptisk til slip on mtp lyd og sveising.

Det jeg håper dere kan hjelpe meg med er om jeg kan kjøpe dette anlegge fra statene, montere det og fiks ferdig? Det er nå katalysator og O2 sensor originalt på sykkelen. Anlegget fra SC-Project har ikke katalysator. De har noe som kalles "lambda hole" noe jeg forstår er det samme som O2 sensor!?!? Trenger jeg katalysator?
http://www.sc-project.com/yamaha_xj6_e.htm

Håper på svar nå som jeg har googlet meg ihjel, men ikke funnet noe svar som for meg er forståelig.
"Second place, is first looser!"
Northman

Re: Eksosanlegg til Yamaha XJ6

Post by Northman »

Mulig dette ikke er til veldig hjelp, men jeg forsøker :)

Slipon er vel bare bakre lyd"demper" og når jeg monterte min var det to deler.

Selve potta, og et rør som gikk fra grenrørene og bak til potta.

Nå var det en gammel sak uten sensor osv, så er kanskje ikke helt det samme.

Tror uansett ikke det burde være nødvendig å sveise noe...
It is better to exist unknown to the law.
rayc86
MC: Yamaha XJ6 N
Mod.: 2009

Post by rayc86 »

Vet ikke om du har sett en XJ6. Utrolig spesielt anlegg:) De grenrørene går ut til katalysatoren og fra den er det bare 5cm med potte:) Vet ikke om det er noe slip on som du faktisk kan slip on:)
"Second place, is first looser!"
bzzlink
MC: 848 EVO, 2011mod.

Post by bzzlink »

Lambda hole = o2 høl :) (evnt. fise-ring)

Barnslighet tilside:
I mitt hode blir det et hull hvor du kan sette inn lambdasonden fra det originale anlegget.

Beste må være å fyre avgårde en mail til de som selger anlegget å høre hva de sier.

Når det gjelder om du trenger katalysator, så spørs vel det på hvem du spør. Du har noen støy og utslippskrav å forholde deg til, men det er jo nesten ingen som holder seg til de. Ta vare på den originale potta, slik at du kan sette på den dersom onkel sender deg til biltilsynet med mangellapp.

Vil tro ECU'en i denne bare leser o2 målingen og tilpasser seg at det ikke er noen katalysator der, men det er ikke godt å vite. De som har utviklet potta vet sikkert dette også.
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
Post Reply