Hallo folkens.
Jeg har et lite problem med sykkelen min. Den vil ikke starte hvis den står i gir (ja, jeg holder selvsagt inne clutchen), så jeg er nødt til å sette den i fri for å få start på den. Syntes dette er meget irriterende.
Noe som har aning hva dette skyldes? Den ble sånn for kort tid siden, før har det aldri vært noe problem.
Startproblem
Re: Startproblem
Hummm...
Har vært borti en MC som kutta hver gang man satte den i gir, var den sikkerhets bryteren på støtta som var synderen.
Smurte opp så gikk det bra igjen, kanskje din ikke vil starte når kombinasjonen støtte nede og i gir?
Bare en teori, håper det var til hjelp
Har vært borti en MC som kutta hver gang man satte den i gir, var den sikkerhets bryteren på støtta som var synderen.
Smurte opp så gikk det bra igjen, kanskje din ikke vil starte når kombinasjonen støtte nede og i gir?
Bare en teori, håper det var til hjelp

It is better to exist unknown to the law.
- Einar J Skog
- MC: Kawa 750turbo 1984 mod.
810ccm ,,HPU-stage2

Det må vel være i forbindelse med clutch.Bryter virker ikke,slik at cpu tror at clutch er ute,og forlanger at mc skal stå i fri for å starte.
Kawasaki 750turbo.
Dette var problemet med min clutchhendel på min forrige sykkel.
Tok opp clutchbryter og rengjorde denne, satt sammen igjen. og vips, så slapp man å sette den i fri når man kubbet den i lyskryss e.l.
-mvh-
Kristian
Tok opp clutchbryter og rengjorde denne, satt sammen igjen. og vips, så slapp man å sette den i fri når man kubbet den i lyskryss e.l.
-mvh-
Kristian
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Takk for svar.
Det stemmer at sykkelen alltid har måtte være i fri når støtten er nede, men den har alltid startet fra gir før når clutchen holdes inne og støtten er oppe.
Når jeg først har startet den så har jeg ingen problemer. Men er veldig irriterende å måtte sette i fri vær gang man skal starte, har jo alltid sykkel i gir når den er parkert.
Det stemmer at sykkelen alltid har måtte være i fri når støtten er nede, men den har alltid startet fra gir før når clutchen holdes inne og støtten er oppe.
Når jeg først har startet den så har jeg ingen problemer. Men er veldig irriterende å måtte sette i fri vær gang man skal starte, har jo alltid sykkel i gir når den er parkert.