Mito,Rs,Nsr, hvilken ?

Prat om lett MC.
Post Reply
hauklanen

Mito,Rs,Nsr, hvilken ?

Post by hauklanen »

Heisann !
Eg er ganske ny her men vil alikavell starte eit emne.
Det begynner å nerme seg lett mc kjøp og står litt fast.
Det vil nok falle enten på mito,rs eller andre R sykler.
Nåken så har noen tips ?
Eg vil ha ein sykkel som kan ta forbikjøring lett og samtidig ligge på lavt turtall i 100.

Mine oppfatningar er :

Rs : Sku hatt fp visst muligt,da er denne rask! Liker 07,08,09 best :)
Mito : veldig fin,men vet ikkje noko om aks og toppfart,hørt denne har god toppfart :)
Nsr : At den er stygg,men dette er kun MIN meining :)

Berre til å komme med innspill :)
QuantyxZ
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version

Re: Mito,Rs,Nsr, hvilken ?

Post by QuantyxZ »

De derre syklene der er jo 2 taktere hele gjengen.. JEg ville gått for YZF'en til yamaha. Slitesterk 4 takter som drar utrolig bra og har en utrolig groom lyd .. ihvertfall om du putter på den en ny potte! Greit nok, 2 takter har gjerne bedre toppfart og litt bedre aks, men og kjøpe 2 takter brukt er usikkert siden du vet ikke hvor flink folk har vært med oljen i bensinen og har de feilet med det må motoren totaloverhales.. noe som du sikkert ikke vil, og du må jo uansett om du kjøper ny eller brukt så må du blande oljen i bensinen,, noe som også er kjiipt. Så hater du skruing og plukking osv ville jeg gått for 4 takter...
Men skal du ha fart ville jeg gått for SuperMotard sykkel! Som feks yamaha wr125x, ktm ecx 125, husqvarna sm 125 osv. De har et utrolig drag, utrolig aks og en syyk toppfart! virkelig og anbefale. Vil du absoultt ha 2 takter og fart ville jeg valgt ktm exc 125 eller husqvarna sm 125,, Yamahaen er 4 takter ;)
Don't kill or die tryin;)
Julian K
MC: Honda NSR 125
Hyosung GTR 125

Post by Julian K »

QuantyxZ wrote:De derre syklene der er jo 2 taktere hele gjengen.. JEg ville gått for YZF'en til yamaha. Slitesterk 4 takter som drar utrolig bra og har en utrolig groom lyd .. ihvertfall om du putter på den en ny potte! Greit nok, 2 takter har gjerne bedre toppfart og litt bedre aks, men og kjøpe 2 takter brukt er usikkert siden du vet ikke hvor flink folk har vært med oljen i bensinen og har de feilet med det må motoren totaloverhales.. noe som du sikkert ikke vil, og du må jo uansett om du kjøper ny eller brukt så må du blande oljen i bensinen,, noe som også er kjiipt. Så hater du skruing og plukking osv ville jeg gått for 4 takter...
Men skal du ha fart ville jeg gått for SuperMotard sykkel! Som feks yamaha wr125x, ktm ecx 125, husqvarna sm 125 osv. De har et utrolig drag, utrolig aks og en syyk toppfart! virkelig og anbefale. Vil du absoultt ha 2 takter og fart ville jeg valgt ktm exc 125 eller husqvarna sm 125,, Yamahaen er 4 takter ;)

Unnskyld meg, men han skreiv at han var interessert i en sykkel som kunne ta kjappe forbikjøringer, å ha lavt turtall i 100..
Orginal Yzf, går i 110-115km/t
Mito går bra, men etter min mening kan jeg ikke si at Mito ser bedre ut en NSR, med den nedbanka flate fronten.
" Uansett om du kjøper ny eller brukt må du blande olje i bensinen "
Du veit at de fleste 2t også har egen Oljetank eller? Har aldri blanda noe olje rett i bensina mi, å flere sykler som har skjært seg nettopp for dette.

Yzf, er ikke noe sykkel med godaks om den er orginal har du noengang kjørt en Yzf, så kan jeg meddele at Orginal er ikke noe man kaller aks, er det effektanlegg på, kan jeg vel heller ikke skryte på god aks, men det er fine sykler. men er du keen på noe raskt å hurtig, ville jeg nok gått for 2t ja..
Julian K
MC: Honda NSR 125
Hyosung GTR 125

Post by Julian K »

Image Et lite bilde av min NSR, mye man kan gjøre for å få de til å se bra ut.
emil noname
MC: Har en yamaha tzr 125 91 modell. Skal pusses opp :)

Post by emil noname »

Personlig liker eg best rs :) Eg syns du skal gå for rs eller mito ut av de to du nevnte. Nsr liker eg overhodet ikkje, men det er min mening.
Du ville ha en sykkel som tok lette forbikjøringer og kunne ligge lavt på turtall i 100kmt. Guantyxz har du hørt om egen oljetank? Og du nevner mange supermotarder og sier de har en syyyk toppfart. De har jo ikkje det. Det er en grei toppfart, men de er ikkje god og kjøre fort med ettersom det er ikkje det de er lagd for.
Yamaha tzr 125
Post Reply