Kjøp av første sykkel, bandit?

Prat om tung MC.
Kristian V.

Re: Kjøp av første sykkel, bandit?

Post by Kristian V. »

bzzlink wrote:Får ikke sett nettsiden Rockerolf, ligger et skjema som jeg må fylle ut som ikke lar seg fjerne over den.
Her var det bare å trykke på "Close" ;)

Ducati'n lå dårlig an der.. :o
Nyere firere har kanskje som på en del biler, variable kamtider, variable innsug osv osv som jukser det til.
Er hvertfall slik jeg er kjent med fra bilverden på motorer, så regner med MC benytter seg mye av det samme..
rayc86
MC: Yamaha XJ6 N
Mod.: 2009

Post by rayc86 »

Når det gjelder forsikring så sier jeg det igjen: http://www.bilsport-mc.com/no
Så lenge det ikke er R sykkel som skal forsikres så vil du ikke få billigere forsikring andre steder:)
"Second place, is first looser!"
Sigvald

Post by Sigvald »

Faktisk så virker det ut som jeg får en veldig mye rimeligere forsikring hos gjensidige da de ikke spør om garasje, hvor lenge en har hatt førekort for mc blant annet.

Begynner å helle mot en Suzuki GSX 650 FA nå, de ser sportslige ut, har god plass til passasjer og er rimelige å forsikre. Etter hva jeg kan skjønne så virker de ut som er gode å kjøre, kåpe beskytter vel motor fra alaskens drit og det er vel ikke så dumt hvis det skulle begynne å regne å ha litt kåpeglass som tar vekk noe av det.

Tenker å få testa en i juni :)
rayc86
MC: Yamaha XJ6 N
Mod.: 2009

Post by rayc86 »

Jepp, trekker stille tilbake min påstand om at bilsport og mc er billigst. Gjelder kun for 24+ og/eller hvis du har hatt lappen en stund.
Suzuki GSX er en fin sykkel:) Eneste jeg ikke liker er at sete ikke er delt mellom pass. og fører, synes det skal være det på sykler med kåpe, men det er vel smak og behag:)
"Second place, is first looser!"
Sigvald

Post by Sigvald »

Greier ikke å finne ut hva det koster med registreringsavgift på en ny gsx650fa.
Årsavgiften blir vel 1300+ hvis den er noe i nærheten av det den var i 2008.

Noen som har noen svar her? Har søkt og stått i, men får ikke noe fornuftig ut av de statlige sidene. Nærmeste jeg har kommet er http://www.lovdata.no/for/sf/sv/xd-2005 ... tml#map003

Avgiftsgruppe f:

Motorsykler:

kr 9.389 pr. stk (stykkavgift),

Er virkelig registreringsavgiften så stor på ny mc kjøpt hos en vanlig forhandler? Trodde staten allerede hadde flådd forhandleren når sykkelen blir tatt inn til Norge slik at de doble prisene vi har i forhold til så mange andre land var mer eller mindre uten enda flere skjulte avgifter.
Last edited by Sigvald on 08 Jun 2011 23:31, edited 1 time in total.
Sigvald

Post by Sigvald »

* slettet unødvendig innlegg
Last edited by Sigvald on 08 Jun 2011 23:58, edited 2 times in total.
Hokky
MC: 1999 CBR 1100XX Super Blackbird

Post by Hokky »

Sigvald wrote:Faktisk så virker det ut som jeg får en veldig mye rimeligere forsikring hos gjensidige da de ikke spør om garasje, hvor lenge en har hatt førekort for mc blant annet.
Jeg fikk spørsmål om garasje hos gjensidige, Det er også billigere når alle som skal kjøre den er over 25år.
Post Reply