Høres ut som det er en kjørelærer jeg har med å gjøre:P hehemr.president wrote:Trist hvis det er lite landevei på kjøreskolen fordi dette er jo veldig viktig øving.rayc86 wrote:Landeveiskjøringen ble tatt veldig lett på når jeg tok lappen også, både lett og tung. Virket som om det ikke var så viktig:P
Jeg skal faktisk trekke tilbake ønske om knee down:P Etter mer ettertanke så hadde det kanskje passet meg og ikke alle. Dette siden jeg har kjørt lett sykkel før.
Jeg føler kjøreskoler er veldig flinke på å hale ut timer man har betalt for. Bruker lang tid før vi skal kjøre for at de skal ordne noe, ta seg en stopp underveis fordi de er sultne eller tørste, fylle på tanken og ha en lang evaluering etterpå om hva man MÅ trene på neste gang og da er det uvesentlig om man selv mener man mestrer det:)
at kjørelæreren skal gjøre masse private ting i din time burde ikke forekomme, men kan jo komme noe opp for de også som det helt sikkert kan gjøre for deg mens du er på jobb, dette er jo noe som kan skje de fleste å bare må gjøre noe ikke jobb relatert mens man er på jobb. regner med de fleste legger til tiden dette tar.
når det gjelder mat drikke osv under kjøring er det nok ikke bare lærer som trenger en liten stopp da de er mere vant til å kjøre sykkel over lengre tid en eleven. begge trenger en strekk i ny å ne.
bensinfylling synes jeg er greit å gjøre fordi det er bra tett å gå tom underkjøring. regner med de fleste skjønner det at en sykkel går tom, mange sykler har ikke tankmåler osv så når lampa tennes må det fylles.
når det gjelder evaluering etter endt time er det nok rimlig stor forskjell på hva eleven mener han/henne er god på å hva lærer mener, tviler på at elevene har større selvinnsikt i egen ferdighet en lærer har som trossalt har sett det meste av "flinke" elever opp igjennom tia.
når det gjelder tempo presisjon å flyt under kjøring på landevei, så ville nok de fleste kjørelærer satt pris å slippe kneskrap i svingene under kjøring. men heller bruke litt tid på dette med å flytte kroppsvekt i svingtrening under sikkerhetskurs på bane.
bare noen tanker her fra min side.
Er ikke uenig i mye av det du sier, men det kan virke som om noen av de ikke bryr seg veldig om at de faktisk har en betalende kunde som er interessert i å få det de har betalt for til riktig tid. At de må fylle drivstoff er jo naturlig, men det er noe man kan gjøre etter endt kjøretime såfremt man ikke går tom under en tur. Gjøre noe som ikke er jobb relatert burde holdes til et minimum. Nå har jeg tatt førerkort på lett, tung, bil og lastebil på 4 forskjellige skoler og synes dette har vært en gjenganger.
Det finnes helt klart "flinke" elever som ikke vet sitt eget beste, men må vel innrømme at jeg ikke har manglende selvinnsikt og skjønner når jeg mestrer noe. Var ikke akkurat første gang jeg sitter på en sykkel.
Krever vel ikke å være helt nede i med knærne, men mener det er viktig å mestre det å flytte på vekta si. Hvis man kan bruke flere teknikker på sykkelen enn bare push teknikk så vil man nok mestre hindringer bedre. Selv har jeg ikke hatt problemer med unnamanøver når jeg henger over sykkelen, føler at jeg er mer observant når jeg kjører mer "aktivt". Foreløpig så er det kun knee down av og på motorvei og på veldig kjente veier som har krappe svinger(slipper å holde så høy fart)Lord_Epic wrote: Når det gjelder kneskrap, bare for å ha det på det tørre så har ikke jeg klart det enda. men jeg har prøvd å henge av sykelen og legge ned kneet i svinger. Det jeg har merket er at du bruker mye lengre tid på å rette opp eller styre unna ulumskheter som dukker opp rundt svingen. mulig jeg har helt forbanna feil. men det er hvertfall min oppfatning.

Ser ut som det er bare jeg som har noe å utsette på kjøreskoler, virker som alle andre har fått akkurat det de trengte fra de. Det er forsåvidt veldig bra med tanke på prisen man betaler:)hehe