Hei,
er det noen som har oppgradert sin laveffekt sykkel til fulleffekt? Er dette en jobb man kan utføre selv for så å vise den på biltilsynet, eller er det en vanskelig og kostbar prosess?
Oppgradere til fulleffekt
- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Oppgradere til fulleffekt
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Re: Oppgradere til fulleffekt
Hvilken sykkel er det snakk om? Er det kawaen din?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Re: Oppgradere til fulleffekt
Generelt, men f.eks kawa'n
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Re: Oppgradere til fulleffekt
Jobben må dokumenteres på et autorisert verksted, og så vise på biltilsynet, og betale avgifter.
Min er endret fra laveffekt til fulleffekt. Står i vognkortet at endringen er gjort i 2009. Men har ikke flere papirer enn det.
Ettersom jeg skjønner det, så går det greit på de fleste merker at verkstedet gjør endringen klippe ledningen osv. Men på Suzuki så må man kjøpe ny ECU.
Tror det kan lønne seg å sende en mail til importøren av din sykkel og høre hvordan du skal gå frem.
Min er endret fra laveffekt til fulleffekt. Står i vognkortet at endringen er gjort i 2009. Men har ikke flere papirer enn det.
Ettersom jeg skjønner det, så går det greit på de fleste merker at verkstedet gjør endringen klippe ledningen osv. Men på Suzuki så må man kjøpe ny ECU.
Tror det kan lønne seg å sende en mail til importøren av din sykkel og høre hvordan du skal gå frem.
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
Re: Oppgradere til fulleffekt
Gjorde dette nå for en-to måneder siden, på bmw (ihvertfall nyere typer) så må den inn på verksted, så bytter de noen deler og reprogrammerer alt elektronisk.
Er ikke no "enkel" jobb som visse japse sykler har, med en ledning, skrue osv.
Men det dyre er hk-avgiften til tollen, om ikke denne er betalt før for full effekt. Om den er det, så skal det ikke være så dyrt, tenker det blir en liten regning fra verkstedet som utfører jobben og visning hos vegvesenet
Er ikke no "enkel" jobb som visse japse sykler har, med en ledning, skrue osv.
Men det dyre er hk-avgiften til tollen, om ikke denne er betalt før for full effekt. Om den er det, så skal det ikke være så dyrt, tenker det blir en liten regning fra verkstedet som utfører jobben og visning hos vegvesenet
