Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Speedy Gonzales »

LordShaft wrote:Helvete nå må det snart ta slutt!!!!

Overtredelser som gir to prikker i dag vil fra 1. juli gi tre prikker, og ungdom som nylig har tatt førerkortet vil få dobbelt antall prikker for hver overtredelse.

Dessuten skal politiet utdele prikker for flere forseelser, blant annet for liten avstand til kjøretøyet foran, kjøring i sperreområde og manglende sikring i bilen.


og ikke bare det... nå skal de ha moms på å handle digitalt!?
Det blir 25 prosent dyrere å kjøpe digital musikk, bøker, spill osv. fra utenlandske leverandører etter 1. juli fordi slike kjøp blir momsbelagt. Dette ble bestemt under behandlingen av statsbudsjettet i fjor høst.

De utenlandske selskapene som selger digitale produkter til forbrukere i Norge får ansvaret for å kreve opp momsen. Skatteetaten har opprettet en nettside der utenlandske leverandører kan registrere seg. Momsen de krever inn skal betales til staten hver tredje måned. Staten regner med å tjene 150 millioner kroner på dette på årsbasis.

Da forslaget ble lagt fram i fjor høst, begrunnet finansminister Sigbjørn Johnsen (Ap) det med at norske og utenlandske leverandører skulle behandles likt for å unngå konkurransevridning.

Overasker dette deg virkelig??

Er sluttet å irritere meg over slike ting, er ikkje noe eg kan gjøre med det allikavel og eg vet at det kommer noe mer drit senere....
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Suz
Posts: 251
Joined: 08 Jun 2011 12:13
MC: Honda CBR600F 2011
Location: Leeds, United Kingdom

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Suz »

speedy gonzales 2 wrote:Overasker dette deg virkelig??

Er sluttet å irritere meg over slike ting, er ikkje noe eg kan gjøre med det allikavel og eg vet at det kommer noe mer drit senere....
What he said
Honda CBR600F 2011
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Der er den mentaliteten som faktisk gjør at dette bare fortsetter å komme! Hadde alle reagert. satt ned foten, og prøvd å påvirke de forbanna idiotene som sitter på stortinget, så hadde de ikke turt å komme med slike idiot påfunn!

Ta frankrike, hellas osv som eksempel!

Vi nordmenn er alt for forbanna tiltaksløs som gjør at ting som koster oss skjorta blir innført gang på gang på gang på gang på gang! :evil:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Swellpretty
Posts: 337
Joined: 02 Jul 2010 17:14
MC: Multistrada V4S
Location: Oslo

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Swellpretty »

Vi lever i verdens beste land!
Og jeg prøver å overbevise meg selv om at vi gjør nettopp det, fordi vi bidrar til fellesskapet ved å betale skatter og moms...
Da syns jeg det er greit at jeg ikke får gjort noe med det, hverken fra eller til. :-k
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Det der faller på sin egen urimelighet! Hvordan kan du prøve å overbevise deg selv om at vi bor i verdens beste land? Sykehuskøene er milelang! Veistandaren er en skandale! Vi har så mange milliarder på bok at det er nifst. Skoler faller fra hverandre, kollektiv tilbudet i mindre byer eksisterer ikke. dette er bare noen eksempel.

Vi har nok mange gode ting i dette landet, som mange vil si at vi ikke har grunn til å klage. Men siden noen har funnet ut at norge er verdens beste land å bo i, betyr det at der ikke finnes rom for forbedringer?

Vi er den siste kommunist stat! [-(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Jarle »

F... :evil:

Kjøpte meg en Sigma sykkelcomputer på ebay som kom på 310,-
Fått toll og mva på den på 171,-
Over halvparten av verdien faktisk...

Men får trøste meg med at den koster ca 800,- i Norge da...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Speedy Gonzales »

LordShaft wrote:Det der faller på sin egen urimelighet! Hvordan kan du prøve å overbevise deg selv om at vi bor i verdens beste land? Sykehuskøene er milelang! Veistandaren er en skandale! Vi har så mange milliarder på bok at det er nifst. Skoler faller fra hverandre, kollektiv tilbudet i mindre byer eksisterer ikke. dette er bare noen eksempel.

Vi har nok mange gode ting i dette landet, som mange vil si at vi ikke har grunn til å klage. Men siden noen har funnet ut at norge er verdens beste land å bo i, betyr det at der ikke finnes rom for forbedringer?

Vi er den siste kommunist stat! [-(
Er fullstendig enig i alt du sier og har vært det helt siden eg begynte å bry meg om politikken som styrer dette landet her.
Men eg kan ikkje gjøre noe med det enn å gi min stemme ved valget, noe eg gjør!

Eg selv mener vi bør bruke penger, masse penger for å være helt ærlig. Eg mener bedrifter bør støttes og startes så vi har noe å falle tilbake på når gullet våres er slutt, (slik det er no med utflagging av skip f.eks og salg av selskaper til utlandet er for meg uforståelig, snakk om om å drite på leggen) , skoler og tilgjengelig utstyr samt hjelpemidler bør være tipp topp, veinettet bør utbedres og fornyes menst vi fortsatt kan og ikkje minst sykehus problematikken, dette er ett problem som eg mener skulle være ikkje eksisterende!!
Er masse eg kunne tenkt meg å bruke penger på..
Og menst vi er inne på ting som eg virkelig hater så det strafferammene i dette landet.
Er helt latterlige synst eg....
Så en dokumentar engang som en fra Usa hadde laget (Husker ikkje hvem) og han gjorde narr av oss hvor latterlige lett det var å slippe unna i dette landet.
Var ett paradis for kriminelle mente han. Og eg er helt enig med han..

En annen ting som eg virkelgi spyr av er hvordan harde kriminelle har det i fengsel kontra mange eldre personer.
Her lever han med flatskjerm tv, internett, god mat hver dag, gratis utdanning , varme celler og noen har til og med såkalte helgepermer, menst en fattig eldre herremann som kanskje var med på å gjøre landet vårt til det det er i dag har så vidt råd til mat og strøm...

Eg synst vi er feige, det norske folk skriver noen innlegg i avisene om hvor misfornøyde vi er og hva som burde gjøres, men er ingen som faktisk gjør noe med det.
Om en politiker/parti driter på leggen så blir det voldsomt mediedekning i noen uker/måneder og så er det glemt og vedkommende/partiet blir allikavel valgt igjen pga folk er redde for forandringer..

Ikkje er eg flink til å forklare og formulere meg, ikkje er eg dypt inne i politikken, ikkje kan eg så helvetes mye om dette emnet, men eg prøver no å si hva eg mener :)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Vi har en stemmerett, men vi har også mye mer vi skulle sagt... Men vi må stå samlet. En stemme er ikke nok, samler det seg 100.000 nordmenn utenfor stortinget, kansje så mye som 2 ja kanskje 500.000 å krever at hele veiavgiften faktisk skal gå til vei, og ikke bare 13 milliarder som er langt under halvparten av det vi faktisk betaler.. Blir vi hørt. Men folk gidder ikke.

Vi er en lat nasjon som bare godtar og aksepterer at slik er det. [-(

Politikerne er en gjeng med idioter som burde hatt minst 10 år fartstid i det private før de i det hele tatt ble vurdert å ta inn på stortinget! Så hadde vi kanskje fått litt fornuftige forandringer. Ikke bare skatter og avgifter hver gang de skal planlegge ett nytt operahus eller annet helt forbanna unødvendige ting. For ikke å snakke om å stramme inn innvandrings politikken, såpass at alle de helvetes blod iglene ikke kan suge til seg x antall miliarder av våre skattepenger hvert år uten å løfte en finger.

Jeg kanskje ikke verdens beste på å formulere meg jeg heller.
Men jeg ser skremmende tendenser i dagens samfunn. Idioter er ikke de som bekymrer meg mest, men de som er likegyldig! Leser gjerne om noe i media også tar de det som utgangspunkt, finnes ikke kildekritisk eller setter seg ned å leser litt rundt og om emnet og gjør seg opp en egen mening. Nei vi har alt for mange dilltere i dagens samfunn. Å de bidrar faen ikke til at ting blir noe bedre! Snarere tvert imot.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Swellpretty
Posts: 337
Joined: 02 Jul 2010 17:14
MC: Multistrada V4S
Location: Oslo

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Swellpretty »

LordShaft wrote:Vi er en lat nasjon som bare godtar og aksepterer at slik er det. [-(

Det er kanskje fordi vi faktisk har det såå jævla bra her i landet, at det ikke er nødvendig å rope så høyt?
LordShaft wrote:For ikke å snakke om å stramme inn innvandrings politikken, såpass at alle de helvetes blod iglene ikke kan suge til seg x antall miliarder av våre skattepenger hvert år uten å løfte en finger.
Du tror vel kanskje også at ingen av blodiglene (jeg er helt enig, det er blodigler som ofte ikke har livets rett) blir sendt hjem heller?
Innvandringspolitikken er nok blitt betraktelig bedre de siste åra. Tilogmed Arbeiderpartiet har begynt å se konsekvensene av "åpne grenser", og har begynt å ta grep! \:D/
Det er ganske mange innvandrere hvert år som blir sendt rett hjem igjen, men det er ikke bestandig så lett å sette dem på et fly tilbake fra det landet flyet først letta fra.. Dessverre.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Speedy Gonzales »

Swellpretty wrote:
LordShaft wrote:Vi er en lat nasjon som bare godtar og aksepterer at slik er det. [-(

Det er kanskje fordi vi faktisk har det såå jævla bra her i landet, at det ikke er nødvendig å rope så høyt?
SÅÅÅ bra har vi da det ikkje.
Eg er ganske enig med Lorden, er utrolig at ett land som Norge har store problemer i f.eks eldreomsorgen og når det gjelder køene på sykehusene rundt om.
Dette burde være ett ikkje eksisterende problem, ja det koster penger men er vel fortjent og vel verdt det!

Er irritert over at den norske stat er så grisk, ALT skal de tjene penger på.
Forundrer meg ikkje om eg snart må skrive ned hvor mange ganger og hvor lenge eg fiser om dagen slik at eg kan betale avgift!!

Innvandrings politikken våres suger helmaks, er skremmende å se hvem som får bli og hvem som blir hevet ut.
Det er no gått så langt at eg ikkje lenger har lyst til å reise til oslo for å ta meg en fest, og hvem i helvete har retten på sin side til å skremme meg vekk ifra min egen hovedstad ??
Politiet her i landet er en vits og eg har for lengst mistet troen på de, og det kan eg godt forstå. De tjener null og niks med tanke på hva de ofrer om noe virkelig alvorlig skjer, så eg kan godt forstå at de prioriterer trafikken mer enn en mer alvorlige saker...

Nei huff, eg kan fortsette i en evighet og eg har rett og slett ikkje lyst til det! Peace out :smt039
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Speedy Gonzales »

Bare en ting til!

Ja, eg er også enig med lordshaft om at vi er lat og ikkje gidder å gjøre noe mer enn å klage til avisene.
Og det er flere ganger eg har ønsket at noen faktisk klarer å få til en demonstrasjon og eg skulle gjerne ha joinet om eg var enig i saken!
POWER TO THE PEOPLE :smt109
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Lord Erik »

speedy gonzales 2 wrote:POWER TO THE PEOPLE :smt109
Vet nå ikke jeg. Sist jeg leste var det 73% av befolkningen som ikke visste hva handlingsregelen var. Vi snakker altså om at over halvparten av "the people" ikke har snøring på den viktigste økonomiske regelen i landet som direkte påvirker hvor mye penger vi kan fordele i statsbudsjettet. Det er skremmende. Jeg verker mener eller forventer at alle skal ha detaljkunnskap om statslig økonomi, men å ha en viss peiling på den mest generelle funksjonen og forvaltningen av statens pensjonsfond burde være et minimumskrav for å stå i samfunnsfag på ungdomsskolen.

73% av befolkningen burde etter min mening ikke uttale seg om "oljefondet" og generell økonomi i Norge overhode, for ikke snakke om å bruke stemmeretten*.


*satt veldig på spissen og med en god dose ironi ;-)
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Lord Erik »

Aftenposten wrote:
Hva den går ut på?

Pensjonist Kirsten Kverneggen (62) ler høyt og ser spørrende ut.

- Nei, det har jeg ikke hørt noe om. Handlingsregelen? Det må jo være en regel som brukes ofte det da og betyr mye.

- Ja, det er riktig. Hvis jeg sier oljepenger da?

Det åpner seg en flom av ord:

- Vi burde bruke mer oljepenger i Norge og få det til uten at renten går opp. Ingen i vårt land skjønner hvorfor vi legger ned sykehus, har dårlige veier og tog som står stille når vi er så rike. Vi bør heller bruke pengene enn å spille de bort på børsen. Hahahaha.

- Men regelen da, kjenner du til den?

- Å ja, nei.
](*,)

Bare for å understreke poenget mitt. ;-)
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Speedy Gonzales »

Nei huff.
Visste eg skulle meldt meg ut av dette for lenge siden.
Orker virkelig ikkje å ta en diskusjon som varer i en evighet :)

Men eg tror nok det at de fleste vet at det ikkje går an å bruke penger i hytt og helvete og eg tror nok heller det at folk er mer forbanna på hvordan pengene forvaltes...
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Lord Erik »

Diskusjoner om hvordan vi prioriterer pengebruken er jeg med på. Det jeg egentlig vil til livs er kraftige meninger basert på uvitenhet (med referanse til artikkelen, ikke noe som har blitt sagt her). I noen tilfeller får jeg inntrykk av at desto mindre man vet om et subjekt, desto mer polarisert er ens meninger om det samme subjektet. Spesielt innen kontroversielle tema som klimaendringer, atomkraft og politiske tema som statlig forvaltning, innvandring, strafferett osv syntes jeg det er påfallende.

Men ja, vet ikke helt om jeg orker noen diskusjon jeg heller. Foretrekker å forholde meg til MC-relaterte ting på forumet. Politikk på nettet tar bare av, og plutselig blir det kleint å møte på folk jeg ellers kjører på tur og trives i lag med. ;-)
Post Reply