
KTM Duke 125cc
-
- Posts: 1
- Joined: 29 Jun 2011 02:26
Re: KTM Duke 125cc
Se det! Jeg har en KTM duke stående, fikk den i mai en gang, men fikk aldri lappen før 24 juni! :/ Uansett, sykkelen min kan se ut til å være sperret på 100 km/t (Fikk den til 102 km/t på det høyeste, rett flate, 6 gir). Må nok være elektronisk sperre ettersom jeg kan få den til 100 km/t fint i 5 gir. Kommer du over 100 km/t begynner den å "hoste", den vil bare gynge fram og tilbake og variere fra 99-102 km/t. Dette står også i vognkortet(Høyeste kontruktiv hastighet 100 KM/T). Forhandler lovet meg egentlig at de skulle få inn sykler som ikke var sperret i det hele tatt,(Skriftlig beskjed) men dette så ikke ut til å være sant, så jeg har sendt dem en E-mail, så får vi se hva de sier videre. 

Re: KTM Duke 125cc
Det er ikke turtallsperren som slår inn da?
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
- fikse
- Posts: 30
- Joined: 07 Jun 2007 10:42
- MC: ´87 Honda PX50 ´86 Yamaha FZX700 (US) ´11 KTM Duke 125
- Location: Sund, utenfor Bergen
- Contact:
Re: KTM Duke 125cc
Jo, det er jo en slags turtallsperre, dvs egentlig en fartssperre, men den kutter tenningen på samme måte som en turtallsperre. Men den er der for å begrense toppfarten. Denne sykkelen leveres med sperre på 80, 100 eller 110, alt etter land den selges i. Her i Gnore er det ikke krav om sperre, så her kan den lovlig fjernes. 15HK på 124 KG skal gi langt mer enn 100KM/t, om den er giret for veibruk. Uten sperre bør den ha en toppfart i området 120+Deauville00 wrote:Det er ikke turtallsperren som slår inn da?
Livet er en lek - Lek det!
Bentus
Bentus
- fikse
- Posts: 30
- Joined: 07 Jun 2007 10:42
- MC: ´87 Honda PX50 ´86 Yamaha FZX700 (US) ´11 KTM Duke 125
- Location: Sund, utenfor Bergen
- Contact:
Re: KTM Duke 125cc
Dette med å fjerne sperren er noe som først helt nylig har blitt kjent for min forhandler iallfall. Så om din forhandler har solgt deg en sykkel med sperre, mens du har fått en som har sperre, så er det godt mulig at din forhandler har handlet i god tro. Uansett vil jeg tro det er helt kurant å gå tilbake, med henvisning til det skriftlige du har, og få det ordnet kostnadsfritt.Wimpknuckle wrote:Se det! Jeg har en KTM duke stående, fikk den i mai en gang, men fikk aldri lappen før 24 juni! :/ Uansett, sykkelen min kan se ut til å være sperret på 100 km/t (Fikk den til 102 km/t på det høyeste, rett flate, 6 gir). Må nok være elektronisk sperre ettersom jeg kan få den til 100 km/t fint i 5 gir. Kommer du over 100 km/t begynner den å "hoste", den vil bare gynge fram og tilbake og variere fra 99-102 km/t. Dette står også i vognkortet(Høyeste kontruktiv hastighet 100 KM/T). Forhandler lovet meg egentlig at de skulle få inn sykler som ikke var sperret i det hele tatt,(Skriftlig beskjed) men dette så ikke ut til å være sant, så jeg har sendt dem en E-mail, så får vi se hva de sier videre.
Livet er en lek - Lek det!
Bentus
Bentus
-
- Posts: 63
- Joined: 02 May 2011 22:44
- MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
- Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3
Re: KTM Duke 125cc
I følge denne siden: http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_125_duke_2011.php så har Duken opprinnelig 20.60 Hestekrefter! Noe sier med at det ligger en plombering eller en sperre ett sted som gjør at den ikke har 20 hk lengre! Den norske stat finner jo alltid på noe smart me de saikoe reglene sine! Selvom det er en firetakter skal denne gå rimelig bra men effektpotte, bytte noen topper, nytt olje/luftfilter osv og finne plomberingen eller hva det no enn er og fjerne den så går denne sikkert like bra som en mellomtung! du får sikkert rundt 30-35 hk fikser du alt det! KTM er jo et stort merke med muligheter for trim så muligetene er der TROR JEG! HAr ikke sett noe fasit på dette men det er noe av det jeg tror om denne sykkelen utifra alt jeg har lest osv! Håper det var til hjelp om noen skulle ha en ide om bedre effekt på sykkelen;) ikke så mye man kan gjøre på en 4takter men en med oprinnelig 20 hester skal man få litt på



Don't kill or die tryin;)
- fikse
- Posts: 30
- Joined: 07 Jun 2007 10:42
- MC: ´87 Honda PX50 ´86 Yamaha FZX700 (US) ´11 KTM Duke 125
- Location: Sund, utenfor Bergen
- Contact:
Re: KTM Duke 125cc
Hele den nettsiden baserer seg på info de får fra slike som meg og deg. Ville ikke stolt for mye på det. Eller du kan stole på de like mye som at jeg sier til deg at bilen min har 800 hester og går på rumpegass fra hestQuantyxZ wrote:I følge denne siden: http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_125_duke_2011.php så har Duken opprinnelig 20.60 Hestekrefter! Noe sier med at det ligger en plombering eller en sperre ett sted som gjør at den ikke har 20 hk lengre! Den norske stat finner jo alltid på noe smart me de saikoe reglene sine! Selvom det er en firetakter skal denne gå rimelig bra men effektpotte, bytte noen topper, nytt olje/luftfilter osv og finne plomberingen eller hva det no enn er og fjerne den så går denne sikkert like bra som en mellomtung! du får sikkert rundt 30-35 hk fikser du alt det! KTM er jo et stort merke med muligheter for trim så muligetene er der TROR JEG! HAr ikke sett noe fasit på dette men det er noe av det jeg tror om denne sykkelen utifra alt jeg har lest osv! Håper det var til hjelp om noen skulle ha en ide om bedre effekt på sykkelen;) ikke så mye man kan gjøre på en 4takter men en med oprinnelig 20 hester skal man få litt på![]()

Livet er en lek - Lek det!
Bentus
Bentus
-
- Posts: 63
- Joined: 02 May 2011 22:44
- MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
- Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3
Re: KTM Duke 125cc
Haha:D sant det du sier der. men jeg har også hørt rykter om at det er en større motor som sitter i den men er plombert ned! men det aner jeg ikke om det stemmer! men selve sykkelen tror jeg er rimelig sterk sammenlignet med andre sykler! Har du en aning om hvor fort sykkelen går uten sperren ? og vil den gå fortere med effektanlegg? Har jo sett Acrapovic til denne sykkelen så det blir vel en syyykt fet lyd på den 

Don't kill or die tryin;)
- fikse
- Posts: 30
- Joined: 07 Jun 2007 10:42
- MC: ´87 Honda PX50 ´86 Yamaha FZX700 (US) ´11 KTM Duke 125
- Location: Sund, utenfor Bergen
- Contact:
Re: KTM Duke 125cc
Tviler på at den er "plombert", den er vel heller designet til rundt 20, såvidt jeg husker å ha lest. MEN, der skal komme oppgraderingskit til større volum iallfall. Samt at den blir å få som original 200cc: Aner ikke om det blir her i Norge, men i India er 200cc langt mer aktuelt. Der ligger ymse "spionbilder" av sykkelen med 200cc. Det er samme motor (samme girkasse etc).
Nei, nå må jeg skynde meg ut til Ride å hente sykkelen
Nei, nå må jeg skynde meg ut til Ride å hente sykkelen

Livet er en lek - Lek det!
Bentus
Bentus
- fikse
- Posts: 30
- Joined: 07 Jun 2007 10:42
- MC: ´87 Honda PX50 ´86 Yamaha FZX700 (US) ´11 KTM Duke 125
- Location: Sund, utenfor Bergen
- Contact:
Re: KTM Duke 125cc
Bare en kjapp tilbakemelding: Har hentet sykkel, kun kjørt hjem, ca 70KM. So far so good. Aner meg at dette kommer til å bli en knall hverdagssykkel. Latterlig lett å bli kjent med, særs stabil - tilsynelatende langt mer stabil enn det meste av MC jeg har kjørt - det hadde jeg aldri trodd. Uten at jeg har kjørt spesielt rolig, men fulgt trafikken, så ligger forbruket på rundt 0,2 foreløpig!ToreLo wrote:@Fikse: Slenger du opp en liten reviw av sykkelen når du har fått testa den litt?
Liker tanken ved å bruke den som en jobb commuter.
Ut å kjøre litt mer!
Livet er en lek - Lek det!
Bentus
Bentus
Re: KTM Duke 125cc
Vil gjerne høre mer om sykkelen fikse! Regner med du har fått prøvd den litt nå.
Honda CB 100 N (1983)
Husqvarna SMS 125 (2005)
X: Yamaha XT 125 (2006)
X: Honda NSR 125 (2003)
X: Yamaha FZ 750 (1987)
Husqvarna SMS 125 (2005)
X: Yamaha XT 125 (2006)
X: Honda NSR 125 (2003)
X: Yamaha FZ 750 (1987)
- fikse
- Posts: 30
- Joined: 07 Jun 2007 10:42
- MC: ´87 Honda PX50 ´86 Yamaha FZX700 (US) ´11 KTM Duke 125
- Location: Sund, utenfor Bergen
- Contact:
Re: KTM Duke 125cc
Se der ja. KTM satser åpenbart på mellomstore sykler. Blir spennende å se om det er marked for slikt her i Gnore. Så langt er jo norske motorpsyklister overfokusert på store tunge greier, som ikke kommer til sin rett før en er på Autobahn (men for all del, det er sykt morro det dah!)


Om det kommer 200cc kit til mini-Duke-en, så kan nok det kanskje friste en anelse

Livet er en lek - Lek det!
Bentus
Bentus
- fikse
- Posts: 30
- Joined: 07 Jun 2007 10:42
- MC: ´87 Honda PX50 ´86 Yamaha FZX700 (US) ´11 KTM Duke 125
- Location: Sund, utenfor Bergen
- Contact:
Re: KTM Duke 125cc
Litt har det blitt, men du vet, med 2 bleiebarn så blir det smått med tid for seg selv og sykkel og såntstaM wrote:Vil gjerne høre mer om sykkelen fikse! Regner med du har fått prøvd den litt nå.

Jeg lurker inne på flere forum for tiden, og kan legge inn her hva jeg postet på annet forum tidligere idag:
Så langt: Ja, vi visste jo ganske mye hva vi gikk til. Har kjørt endel en KTM Sting 125, som er mye samme sykkel, og har selvsagt trålet nettet etter ymse tester av mini-Duken.
Men duverden, dette er en positiv overraskelse av en lettsykkel! Sitter som på en typisk supermotard; langt framme, oppreist, så litt uvant om en er vant med touring/racer. Ganske ekstrem stabilitet. Selv ikke ekstrem-frest asfalt påvirker denne sykkelen i nevneverdig grad. 10 poeng der! Hadde det ikke vært for gass og brems, skulle jeg kunne kjørt leenge uten å tøtsje styret. Virkelig fornøyelig! Og trolig et resultat av solid ramme og ekstremt godt avstemte fjæringskomponenter. Noe slikt har jeg aldri opplevd på noen annen MC noensinne.
Positivt med moderne styring av motor/innsprøytning: Ikke tenk på choke, og forbruket skal fint kunne holdes meget lavt, for den som er opptatt av det.
Motoren er jo skamfersk, så har tatt det forholdsvis rolig, og uten å teste "kor godt an går". Men foreløpig virker den kvikk og fin, så både til "motorvei" (80-90KM/t) og lyskryss-kjøring i byen, er motor helt kurant. Vil tro den vil "løsne opp" litt mer etterhvert, ikke minst etter første service, hvor den skal remappes fra max 100KM/t til "ubegrenset" (hva beskjedne 15 HK makter).
Og ja, hovedlyset ser faktisk ut til å lyse ganske så brukbart. Skal visstnok være et ganske kraftig elektrisk på denne, og iallfall hovedlyset får den spenningen den vil ha. Alle andre lys er forøvrig LED, takk og lov!
Lyden? Nå har jeg kjørt tung sykkel i noen år, både R4 og V2, så har nok blitt en anelse bortskjemt i så måte. En pitteliten 1-dunker med bøttevis av katalysatorgreier _kan_ bare ikke låte tøft. Så i mine ører er lyden ganske pinglete, men du hører iallfall at det ikke er noen moppe. Andre som har hørt den sier den høres tøff ut. Ikke vet jeg

Instrumentering og betjening er å bra som en hvilken som helst tungsykkel, og vel så det. Alt av betjening er slik en forventer det, bortsett fra at alle brytere har bakgrunnbelysning! Rene skjære pornoen i mine øyne


Så langt finner jeg vel egentlig ikke noe som er feil på den. Men en bråte med "ting som stemmer". Dette er "orntli" sykkel, i lettere innpakning.
Formålet vårt er at dette skal være vår hverdagssykkel, også til vinterbruk (har kjøpt inn piggdekk). Som et alternativ til en bil #2, for å holde nede reiseutgiftene. At det er sabla gøy samtidig er jo bare en bonus


Livet er en lek - Lek det!
Bentus
Bentus
- fikse
- Posts: 30
- Joined: 07 Jun 2007 10:42
- MC: ´87 Honda PX50 ´86 Yamaha FZX700 (US) ´11 KTM Duke 125
- Location: Sund, utenfor Bergen
- Contact:
Re: KTM Duke 125cc
Liten oppdatering:
Kjørt 1700 KM så langt. Hatt den på 100mils service, og har selv byttet olje et par ganger før den servicen. Forhandler har ennå ikke fått papirene som trengs for å fjerne sperren, så jeg kjører fremdeles rundt med 100KM/t-sperre. Ikke noe stort problem for min del, siden høyeste fart her på vestlandet er 80....
Så langt - kunne ikke vært mer fornøyd. Stabiliteten er helt suveren, også med passasjer. Dvs, dekkene er ikke av fineste kvalitet. De duger helt greit, men er litt sleipe på vått føre. De får duge denne sesongen, men til våren, når jeg er ferdig med piggdekkene, så skal det nok noe nytt på. Forbruket er rundt 2,5 til 2,7 / 100KM, en god del bedre enn hva jeg hadde håpet på. Teoretisk rekkevidde (så sant den bruker noe mindre på langkjøring) blir omtrent Bergen-Oslo på 1 tank
Fremdeles finner jeg ikke noe som er "feil" på sykkelen. Alt fungerer utmerket. Spesielt overrasket er jeg at den fungerer så fint med passasjer. Stabiliteten er fremdeles fin, det er god plass til bena for begge, begge sitter godt, og absolutt ingen sinke i trafikken, vel og merke i hastigheter under 100.
Forøvrig har jeg laget en egen "garasjelogg" på hva jeg gjør med sykkelen, men inne på mcsiden.no.
Vurderer du å handle en slik sykkel? Gjør det. Punktum
Kjørt 1700 KM så langt. Hatt den på 100mils service, og har selv byttet olje et par ganger før den servicen. Forhandler har ennå ikke fått papirene som trengs for å fjerne sperren, så jeg kjører fremdeles rundt med 100KM/t-sperre. Ikke noe stort problem for min del, siden høyeste fart her på vestlandet er 80....

Så langt - kunne ikke vært mer fornøyd. Stabiliteten er helt suveren, også med passasjer. Dvs, dekkene er ikke av fineste kvalitet. De duger helt greit, men er litt sleipe på vått føre. De får duge denne sesongen, men til våren, når jeg er ferdig med piggdekkene, så skal det nok noe nytt på. Forbruket er rundt 2,5 til 2,7 / 100KM, en god del bedre enn hva jeg hadde håpet på. Teoretisk rekkevidde (så sant den bruker noe mindre på langkjøring) blir omtrent Bergen-Oslo på 1 tank

Fremdeles finner jeg ikke noe som er "feil" på sykkelen. Alt fungerer utmerket. Spesielt overrasket er jeg at den fungerer så fint med passasjer. Stabiliteten er fremdeles fin, det er god plass til bena for begge, begge sitter godt, og absolutt ingen sinke i trafikken, vel og merke i hastigheter under 100.
Forøvrig har jeg laget en egen "garasjelogg" på hva jeg gjør med sykkelen, men inne på mcsiden.no.
Vurderer du å handle en slik sykkel? Gjør det. Punktum

Livet er en lek - Lek det!
Bentus
Bentus