LETT er vel nøkkelordet, samt ei go gammeldags fille for å stryke over kjedet etter den LETTE innoljinga

Kjedet skal ikke "vaskes" i olje.
Havregrøt:
For de som har lest mine høyst interessante og uendelig korrekte doseringer om temaet Smøring av Motorsykkelkjede er det innlysende at jeg er av den formening at kjedespray er et triks for å forkorte levetiden av kjedet!
Et dårlig triks, men dog; et triks.
Ei LETT innoljing av kjedet tillater derimot kjedet å jobbe som det skal, uten at det angripes av rust. Da lever det lykkelig til sine dagers ende, i stedet for å males i stykker av en slipepasta bestående av veistøv, salt, småstein, rester av fotgjengere og denne fryktelige kjedesprayen som ingen egentlig har kunnet forklare hensikten med.
Og du verden så pent det er å se på en sykkel med blankt, rent og pent kjede. Skinnende av et LETT lag med olje. Kontra noe som ser ut som en skitten og tilsjasket ullsokk som har forulykket i en motorsykkeltransmisjon.
Kan beskjedent nok nevne at bl.a Honda nå har begynt å presisere i sine brukermanualer at det er olje som skal brukes. Høyst sannsynlig etter å ha snappet opp mine velfunderte meninger og betraktinger om temaet her inne. Godt hjulpet av et oversettelsesprogram selvfølgelig.