Kræsj/utforkjøring

Prat om lett MC.
Post Reply
Havers
Posts: 44
Joined: 30 Jun 2010 01:16

Kræsj/utforkjøring

Post by Havers »

Jessda, skjedde med meg og.
Lå i ca 60-70 km/t (Litt usikker på nøyaktig hastighet, hadde ikke speedometer, kun turtallet + kompis som kjørte fortere enn meg å beregne etter).
Det var en lang S sving, hvor jeg da kommer, og merker at jeg rekker ikke å bremse ned, så det blir grøfta eller asfalten. Velger da grøfta, som virka mest fornuftig der jeg kjørte (Var vel det og), blir kastet av sykkelen, og flyr rundt og rundt og rundt og slår meg greit. Sykkelen tror jeg er helt vrak.

Faren til kompisen min kom å hentet sykkelen (Mine foreldre var dessverre utilgjengelige), og kjørte hjem til meg. Jeg dro på legevakta og endte opp med bare slagskader, til nå. Har vondt i nakke, rygg og skulder. Kjørte med full kjøredress, og takk for det, kan ikke forestille meg hvordan det hadde vært uten!

Venter nå på at forsikringsselskapet mitt skal komme å ta en titt, og gjøre jobben sin, så får vi se om jeg vil ha ny sykkel, eller pengene igjen :(

Var forsåvidt en Aprilia Rs 2008 jeg krasjet med.

Sitter å tenker på om jeg vil ha ny sykkel, og isåfall hva slags, eller om jeg skal legge fra meg min mc tid. Litt skeptisk til å kjøre..
User avatar
Angelita
Posts: 128
Joined: 01 Jul 2011 12:51
MC: Yamaha Virago 1000

Re: Kræsj/utforkjøring

Post by Angelita »

Uffda! * blåser på blåmerkene*
Håper ikke du fikk noen værre skader enn bare litt forslått. Mitt eneste råd til deg er å komme deg opp på en sykkel med en gang, og kjør. Om du ikke kjøper ny sykkel, ikke legg vekk kjøringa helt.
Everything happens for a reason.
Havers
Posts: 44
Joined: 30 Jun 2010 01:16

Re: Kræsj/utforkjøring

Post by Havers »

Har en scooter, som jeg har kjørt litt på. Jævli skummelt, men vet jeg må kjøre litt :(

Titter på Ktm EXC om det ikke blir ny r- sykkel :)

Håper det blir bedre etterhvert.. :(
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kræsj/utforkjøring

Post by tshansen »

Det er en ting alle sykkelister som tryner opplever... Frykten for å kjøre igjen! Eneste medisin er å komme seg opp på sykkelen igjen. Går det for lang tid, setter frykten seg, å det kan ta mange år før du kjører igjen. I værste fall vil du aldri kjøre sykkel igjen....
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Kræsj/utforkjøring

Post by maelling »

Da jeg vannplante på vestlandstur med min 125 cc Vespa,og suste ut på et jorde på hardangervidda i 80 km/h med 20 kg på ryggen, husker jeg at hodet skrudde av akkurat de forhjulet stod ved asfaltkanten oppå den hvite stripen. Selve utforkjøringen husker jeg ikke, annet enn at jeg ble funnet. Eneste skade var at 2 bein i venstre albue knakkk, og at ytterste skålen ble splittet i 3 deler. Det kunne gått langt værre om jeg hadde truffet et skogholt, og ikke landet mykt og godt i kumøkk. Men jeg tenkte aldri at jeg ikke skulle kjøre igjen, så frykt er irrasjonelt. Bare tenk som så at det ikke er sykkelen som av ond vilje som hiver deg av, men det er sjåføren eller uheldige omstendigheter. Kjøp deg en sykkel, eller fiks opp den gamle, og kom deg på veien igjen :)
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Havers
Posts: 44
Joined: 30 Jun 2010 01:16

Re: Kræsj/utforkjøring

Post by Havers »

Er på ferie akkuratt nå, men er ganske bestemt på at jeg SKAL ha ny sykkel nå :)
Føler meg ganske utrygg på å kjøre, men jeg har bestemt meg for at jeg SKAL opp på sykkelen igjen!
hakong
Posts: 2
Joined: 04 Sep 2011 22:07
MC: Daelim Roadwin 125 - 08

Re: Kræsj/utforkjøring

Post by hakong »

Jeg kjørte meg av i 65-70 km/t
Det sto 70 km/t på speedo'n og jeg skulle "tøffe" meg og ta en 90 graders sving uten å bremse ned.
Det gikk ok til mitten av svingen da kjønte jeg at dette ikke gikk, jeg la sykkelen enda lengere ned og borte var sykkelen.
Hadde flaks siden det var en usådd plen utom veien.
Kjørte min Daelim Roadwin. Det viste seg at midtstøtta hadde tatt neddig asfalten og dermed mistet jeg vekt og dermed grep på dekkene.
Jeg fikk ikke en skramme, men det gjorde sykkeln ca 10 cm stripe. Kjøpte meg billig bengalack og nå er det nesten ingen som ser den :D

Alle motorsykklister som ikke er av den typen som bruker 3 kondomer samtidig kjører seg av minst en gang i løpet av sin aktive mc-karriære.
Så nå har jeg og du kjørt oss av slik at nå kan vi bare hoppe på sykkelen å kjøre.
Jeg var i midlertid ikke i tvil om at jeg skulle på sykkelen igjen ettersom jeg kjørte meg av 4 dager etter jeg kjørte opp :(
Post Reply