The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Kikket i Motorrad Katalog -05, for å se om jeg fant de dekkene du har kjøpt. Det er nemlig en avdeling med bilder av mc-dekk i den. Fant dem ikke,uten at det behøver å være negativt. Så det er dekk som er ok på asfalt, og som går an å kjøre på grus med. Det er fornuftig. Jeg har også dekk av den typen. Rene knastdekk er ikke brukbare på annet enn grus og i terreng.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
Sjekket dekkene,Pirelli ST 65 står det på dem så i opprinnelig posting strakk ikke hukommelsen til. Disse dekkene fikk jeg av disse testførerene forresten så de er godt innkjørt men burde holde et par sesonger til.
Test turen gikk bra og ble på 40 km men da verket det så infernalsk i armen at det ikke var gøy mere. Sykkelen virket OK,den hakker litt på 5000 rpm i 5 gear det stort sett alt som er notert å klage på. Til å være Skruzuki motor virker den å være OK Litt pyton sittestilling med passasjer på men det er sikkert mest et tilvenningsproblem.Også må høyre hovedlys kobles riktig. Alt er riktig på nærlys men på fjærnlys så slukker høyre hovedlys og venstre nærlys lyser alene. Et resultat av at alt ble koblet fra for å få tilgang til gearindikatoren for å bytte pære der,
Er det ikke noe galt så er det bare å skru litt så blir det garantert noe galt etterpå
Test turen gikk bra og ble på 40 km men da verket det så infernalsk i armen at det ikke var gøy mere. Sykkelen virket OK,den hakker litt på 5000 rpm i 5 gear det stort sett alt som er notert å klage på. Til å være Skruzuki motor virker den å være OK Litt pyton sittestilling med passasjer på men det er sikkert mest et tilvenningsproblem.Også må høyre hovedlys kobles riktig. Alt er riktig på nærlys men på fjærnlys så slukker høyre hovedlys og venstre nærlys lyser alene. Et resultat av at alt ble koblet fra for å få tilgang til gearindikatoren for å bytte pære der,
Er det ikke noe galt så er det bare å skru litt så blir det garantert noe galt etterpå
- Bånn Gæs
- Posts: 98
- Joined: 27 Apr 2005 00:19
- Location: Bergen
Aprilia Pegaso stemmer det Desmo. Jeg har klødd meg litt i hue over motoren. Det stemmer at jeg finner Rotax merker flere steder på den men det påståes at alt over 250 er Suzuki? Motoren ligner ikke på Suzuki og ikke finner jeg så mye som et liten henvisning noe sted om at er Suzuki.
Derimot finner jeg flusst av Rotax merker på sylinder og forgasser og på toppen av blokka er det stemplet Made in Germany og ved forre drevet er det stemplet GER- Ikke vet jeg. Men den går bra ihvertfall
Derimot finner jeg flusst av Rotax merker på sylinder og forgasser og på toppen av blokka er det stemplet Made in Germany og ved forre drevet er det stemplet GER- Ikke vet jeg. Men den går bra ihvertfall
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
At all en-dunker over 250 er Suzuki er jo stinn løgn. KTM ville ikke slippe inn en sånn motor i syklene sine. Og heller ikke det andre firmaet deres; Husaberg. Husquarna, som tilhører Cagiva, har jo også singler.Pollti wrote:Aprilia Pegaso stemmer det Desmo. Jeg har klødd meg litt i hue over motoren. Det stemmer at jeg finner Rotax merker flere steder på den men det påståes at alt over 250 er Suzuki? Motoren ligner ikke på Suzuki og ikke finner jeg så mye som et liten henvisning noe sted om at er Suzuki.
Derimot finner jeg flusst av Rotax merker på sylinder og forgasser og på toppen av blokka er det stemplet Made in Germany og ved forre drevet er det stemplet GER- Ikke vet jeg. Men den går bra ihvertfall
Nei,det er større sjanse for å finne en ROTAX en-dunk i ett eller annet merke,enn Suzuki.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Det blir tur til Grenlandsdistriktet på meg i morgen. Da hr. Lystad ringte,og lurte på om jeg ville "hjelpe" ham litt. Fri og frank som jeg er var det ikke nei,eller betenkningstid, i mine tanker. Han skal til Skien, og prøvekjøre to motorsykler. Moto Guzzi V11 Breva (storebroren til "Gruzzi-bike'n") og Aprilia Pegaso 650 Strada. Så da må jeg stå opp tidlig, siden hr. Lystad skal være hjemme senest 18.00. Han har visst invitert gjester. Derfor ble "amatør-testpiloten" spurt. Han rekker ikke å kjøre så mye på begge syklene alene,som han synes er nødvendig. Stakkars meg
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic