Kjøpe Aprilia RS 125!

Prat om lett MC.
Post Reply
eXploraL
Posts: 2
Joined: 09 Aug 2011 16:16

Kjøpe Aprilia RS 125!

Post by eXploraL »

Hei, jeg skal da kjøpe meg en '04 Aprilia RS 125! :D Er bare noen ting jeg lurer på i forhold til dette :)

Har ikke så mye erfaring med motorsykkel, derfor lurer jeg på om det er en del skruing selv om jeg kjører orginalt? PS: Eieren kjører med fulleffektspotte!
Er selvfølgelig forberedt på og gjøre det vanlige da, som å bytte drev, dekk, kjede, bremseklosser o.l. :)

Lurer også på litt angående kjøp. Jeg fyller 15 om noen dager og har tenkt å ta TG ganske kjapt etter bursdagen min. Så når jeg kjøper sykkel, MÅ jeg har forsikring selv om jeg ikke skal øvelseskjøre? Jeg synes det ikke er så mye vits i å betale noen lapper for at den bare skal stå der [-( Men hvis jeg må, så må jeg jo :)

Også en siste ting, ser sykkelen bra ut? (grei pris o.l.)

2004 mod, 11 000 km, 25 000 kr, Dekk, drev, kjede og frambremser er nytt. Har også kontaktet eierne, han sier at han aldri har hatt problemer med den.
Bilde: http://cache.finn.no/mmo/2011/7/26/0/29 ... 169895.jpg

På forhånd, takk :D
Havers
Posts: 44
Joined: 30 Jun 2010 01:16

Re: Kjøpe Aprilia RS 125!

Post by Havers »

Hei!
Utrolig bra valg med aprilia rs. God sykler, så lenge du behandler den bra. Personlig synes jeg -05 er direkte stygge, noen av de, og at 06- er magiske.
Jeg har hatt en '08 i garasjen, som ble vraket for to uker siden, og skal kjøpe meg en ny '08 eller '07.

Kan anbefalle deg apriliaforum.no som er et forum, med mange kompetente brukere, hvor også sykler legges ut for salg. Når du spør om sykkelen du linker til er bra, må du nesten gi hele anonnsen, ikke kun et bilde.

Er ikke så mye arbeid om du kjører originalt, men det er litt det du gjør det til. Du nevnte det står en fulleffektspotte på sykkelen (FP-potte), som vil si at sykkelen er original fra fabrikken. Idet sykkelen ankommer norge blir den plombert ned til 15(-ish?) hester.

Du må nok ha forsikring. Kun ansvar som er lovpålagt, men jeg anbefaller fullkasko. Ordtak: "Du har de som har krasjet, og de som kommer til å krasje.".

Jeg skal finne fram en tekst en bruker på apriliaforum.no skrev, som omhandler de forskjellige modellene, og forteller bra hva som er forskjellen :)
Edit: Found it.
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: Kjøpe Aprilia RS 125!

Post by herkit »

Så lenge det er skilt på sykkelen må du ha forsikring, men du kan jo avskilte sykkelen. Mulig det kommer til avgift for å få skilt på den etterpå. Dette veit eg ingenting om men det er berre ein liten telefon til vegvesenet for å finne ut.
Post Reply