registreing import
registreing import
Hei har en yamaha virago impotert fra pilipinene ,får ikke registrert den utten teknisk dokumenasjon å støytest hvor for jeg tak på det?
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Re: registreing import
Et verksted eller vegvesenet burde kunne ta en støytest/måling.
Hvis det ikke er det de er ute etter kan du jo snakke med forhandler/Yamaha Norge, og se om de har noe.
Hvis det ikke er det de er ute etter kan du jo snakke med forhandler/Yamaha Norge, og se om de har noe.
Du skriver ikke hvilken årsmodell det er snakk om. Er sykkelen første gangs registrert (tatt i bruk) etter 17.06.2003 er det bare å glemme det. Dette pga. EØS‐direktiv 2002/24/EF.
Siden de ber om teknisk dokumentasjon på sykkelen (muligens samsvarsdokument iht. direktivet), kan det i verste fall tyde på at du er havna i dette uføret.
I beste fall er det bare dokumentasjon på vekt og effekt de skal ha. Noe de har begynt å forlange.
Vet at mange modeller for det asiatiske markedet kan avvike ganske betydelig fra sykler med samme modellbetegnelse (navn) for det europeiske, så noen garanti for hjelp fra Yamaha Motor Norge finnes ikke.
Siden de ber om teknisk dokumentasjon på sykkelen (muligens samsvarsdokument iht. direktivet), kan det i verste fall tyde på at du er havna i dette uføret.
I beste fall er det bare dokumentasjon på vekt og effekt de skal ha. Noe de har begynt å forlange.
Vet at mange modeller for det asiatiske markedet kan avvike ganske betydelig fra sykler med samme modellbetegnelse (navn) for det europeiske, så noen garanti for hjelp fra Yamaha Motor Norge finnes ikke.
Det er en 1999 mod førstegangsreistrert 17.05 1999.da bare dokumentasjon på vekt og effekt de skal ha,må jeg vi yamaha norge da for å få de dataene ?
Du kan jo høre med dem. Vanskelig å si hva de kan hjelpe med siden du har en asiaimport. For alt jeg veit er det grei skuring.
Men fikk du ikke vite eksakt hvilken dokumentasjon du må fremskaffe? Det er en fordel å ha det 100% eksakt fra Biltilsynet. Helst skriftlig, som du igjen kan fremlegge til den/dem som skal fremskaffe denne dokumentasjonen.
Og ha alltid ramme og motornummer for hånden.
Ellers blir det lett masse unødvendige telefoner med tilhørende Theme from Titanic på panfløyte samt venting i skranker. Tro meg!
Men fikk du ikke vite eksakt hvilken dokumentasjon du må fremskaffe? Det er en fordel å ha det 100% eksakt fra Biltilsynet. Helst skriftlig, som du igjen kan fremlegge til den/dem som skal fremskaffe denne dokumentasjonen.
Og ha alltid ramme og motornummer for hånden.
Ellers blir det lett masse unødvendige telefoner med tilhørende Theme from Titanic på panfløyte samt venting i skranker. Tro meg!
dokumentasjon på total vekt egen vekt ,vekt på forjul å vekt på bak jul og effekt + støy test ,problemet mitt er at jeg kjøpte sykelen fra ham som impoterte den å han sa at alle papirer hvar i ården det har jeg kontrakt på ,men får ikke tak på han tar ikke tlf 

Håper du får tak i han.
Lykke til uansett.
Lykke til uansett.