Nettopp flyttet til Kr.sand, så er ikke så aggressiv i trafikken (enda)
Har prøvd å google litt angående riktig plassering i rundkjøringer, men fant ingenting angående dette.
Er en rundkjøring her ved Gimle/Lund som forvirrer veldig.
Jeg bruker aldri å si "venstre, høyre, rett frem" i rundkjøringer. Jeg sier "første-, andre- og tredje avkjøring".
Generell regel om plassering i rundkjøringer:
1.avkjøring: Ytterste felt
2.avkjøring: Ytterste felt
3.avkjøring: Innerste felt
De fleste sier når du skal til høyre, ta ytterste felt. Når du skal rett frem, ta ytterste felt. Når du skal til venstre, ta innerste felt.
Er nok her jeg og de fleste kolliderer sammen, da jeg sier 2.avkjøring, ta ytterste felt, mens andre sier til venstre, ta innerste felt
Se på bildet. Jeg kommer fra der pilen peker og skal ta av på 2.avkjøring. Jeg pleier å ligge på ytterste felt, men samtidig plasserer alltid andre bilister på innerste.
Blir alltid en situasjon ut av dette da både meg og bilen som ligger innerst skal ta av på 2.avkjøring. De tuter fælt på meg. Har veldig lyst til å strekke ut armen og vise dem finger'n, men som jeg sa, jeg er ny i byen og denne rundkjøringen er det bare JEG som kjører "riktig" i, så blir usikker om det er jeg eller ALLE andre kjører som kjører feil.

Hva mener dere er riktig plassering her?
(Beklager masse forvirrende skriving. Har vært masse lesing i dag, veldig sliten)
Moses