litt flaut men :oops: noen som vet hvor cdi boksen på en Honda SFX ligger?
Takker for alle svar
cdi boks.. kan noen hjelpe meg?
cdi boks.. kan noen hjelpe meg?
Honda SFX 2001 Modell
Du trenger ikke å være flau for å spørre om et slikt spørsmål, er bare bra at du lurer
Jeg pleier å chatte med en som har Honda SFX og han har bla. skiftet cdi boks (har Athena CDI boksen). Du vet sikkert at den originale sperrer på et bestemt turtall? Bytter en CDI boks vil en kunne oppnå høyere turtall.
Han har et bilde av hvor den er plassert, så jeg kan poste det her når jeg får tak i det

Jeg pleier å chatte med en som har Honda SFX og han har bla. skiftet cdi boks (har Athena CDI boksen). Du vet sikkert at den originale sperrer på et bestemt turtall? Bytter en CDI boks vil en kunne oppnå høyere turtall.
Han har et bilde av hvor den er plassert, så jeg kan poste det her når jeg får tak i det

Yamaha Aerox 2004

Er det noen som kan bekrefte dette?Hawken wrote:Tror de selger en CDI boks på Ride, som visstnok passer til de fleste, men er ikke helt sikker.
Her er linken: Athena CDI boks (fungerer også som en turtallsperre) 890 kr Crash'n Burn Sjekk også utvalget til mc-deler.no og spør speedoptions.no (de kan skaffe det meste for deg)

Har du allerede en uplombert CDI boks eller skal du kjøpe?
Yamaha Aerox 2004

men på http://www.crash.no så står det at det ikke har noen hensikt i å bytte CDI boksn når man har orginal sylinder.. men vis jeg trimmer så vil vel turtalle komme over 7700 rpm selv om jeg ikke har trimsylinder?
Honda SFX 2001 Modell
Prinsippet med en slik plombert CDI boks er at den kutter tenningen hvis en kommer opp i (i dette tilfellet) 7700 rpm. Les også dette:Det har liten hensikt å bytte CDI boks med orginalsylinder og potte.
En original Sfx kommer uansett sjelden opp i 65 km/t, så derfor er det liten vits. Kjøper man f.eks. et effektanlegg og en trimsylinder vil den få høyere rpm og først da er det vits i å skifte den, for ellers vil den ikke gå noe raskere enn rundt 65 km/t, hvis du skjønner?For å oppnå høyere fart (enn 65km/t) må derfor enten ny CDI-boks eller omdrevingssett (750,-) monteres.
Honda SFX er ikke plombert i eksosen så du kan teoretisk sett kjøre med den originale potta selv om du har f.eks. trimsylinder. Effektanlegg til SFX vil stort sett gi bedre aks. Husk: Omdrevningssett til SFX kan kun brukes i kombinasjon med trimsylinder, den er ikke sterk nok hvis en bruker den originale.
Yamaha Aerox 2004