Fra slip-on tilbake til original.. merkelig foring

Prat om tung MC.
Post Reply
R

Fra slip-on tilbake til original.. merkelig foring

Post by R »

Jeg skulle i dag bytte fra slip-on til originalt anlegg. Etter å ha tatt av slip on'en fikk jeg ikke det originale skikkelig på fordi det var en slags matte av ståltråd rundt røret hvor jeg skulle sette den på... For å få plass til det originale måtte jeg ødelegge og ta av den ståltrådmatta, med resultat at det er en del millimeters klaring og greier... hvordan kan jeg tette igjen? Noen som veit hva jeg mener..?
Last edited by R on 10 Sep 2005 02:30, edited 1 time in total.
Keihin

Post by Keihin »

Et bilde sier mer enn.... ;)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
adoniz

Post by adoniz »

.. en million ord :)
R

Post by R »

Image

Nå er det liksom mellomrom mellom de to rørene, og det klirrer litt... skal jo være tett der. Så hvor kan jeg ordne en ny sånn ståltrådmattte/isolasjonsdings som passer?
Keihin

Post by Keihin »

R wrote:
Nå er det liksom mellomrom mellom de to rørene, og det klirrer litt... skal jo være tett der. Så hvor kan jeg ordne en ny sånn ståltrådmattte/isolasjonsdings som passer?
Virker sånn ja, men dette virker ikke mye originalt. Som oftest er det en mer "skikkelig" skjøt med enten klemme eller skrudd kobling der. Er det originale rør og original bakpotte? Hvilken sykkel?
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
R

Post by R »

Keihin wrote:
R wrote:
Virker sånn ja, men dette virker ikke mye originalt. Som oftest er det en mer "skikkelig" skjøt med enten klemme eller skrudd kobling der. Er det originale rør og original bakpotte? Hvilken sykkel?
Jada, det er en klemme/skrue OGSÅ.. men det hjelper ikke nå som mellomrommet er altfor stort... YZF750.. Originalt alt sammen nå.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hvorfor bytte tilbake ? :o
R

Post by R »

Gixxerman wrote:Hvorfor bytte tilbake ? :o
Slip-on'en var helt most etter en highside på Ringveien før i år;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ahh, det veit jeg. Trodde kanskje du hadde fiksa ny :roll:
R

Post by R »

Image

Image

Funker det å mekke en ny med stålull eller finnes det "proffere" og mer riktige løsninger? Meninga er vel å isolere med noe som ikke tar fyr eller smelter av varmen.. Btw ser den dingsen helt fucka ut nå som jeg har tatt den av, måtte liksom klippe og bikke...
adoniz

Post by adoniz »

ser ut som en eksospakning. Kjøp ny.
Post Reply