Hei.
Snakket med forsikringsselskapet mitt i dag, og fikk tilbud om vesentlig bedre pris hvis jeg leverer inn skiltene de 6 månedene jeg ikke bruker sykkelen. Fikk da tilbud om kun bran og tyveri i denne perioden.
Men noen som vet hvordan det blir med årsavgift hvis jeg leverer inn skiltene f.eks 15 oktober, og setter de på 15 april? Får jeg da halv årsavgift, eller er får man kun halv årsavgift dersom man setter skiltene på 1 juli?
Årsavgift
Re: Årsavgift
Hel årsavgift hvis du ikke venter til juli.
Husk at årsavgiften på mc er ca halv av bil... Ikke store summen...
Husk at årsavgiften på mc er ca halv av bil... Ikke store summen...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Er uaktuelt å vente til juli.
Men syntes det er frekt av Staten å opperere på denne måten - måtte betale for en tjeneste man ikke blir å bruke. Skylle bare mange at års.avg. for mc er halvparten, kun to hjul og er mye lettere enn bil. Sliter minimalt på veien.
Men syntes det er frekt av Staten å opperere på denne måten - måtte betale for en tjeneste man ikke blir å bruke. Skylle bare mange at års.avg. for mc er halvparten, kun to hjul og er mye lettere enn bil. Sliter minimalt på veien.
Ja, men var faktisk full årsavgift for en del år siden... NMCU fikk vel igjennom halv.
Finnes vel ikke noe frekkere enn staten, så det bør ikke komme som noen overraskelse...
Finnes vel ikke noe frekkere enn staten, så det bør ikke komme som noen overraskelse...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Ikke er den halv heller hvis jeg husker rett...
It is better to exist unknown to the law.
Halv + noe personskadeforsikring eller noe mener jeg å huske...Northman wrote:Ikke er den halv heller hvis jeg husker rett...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Ja, er noe sånn lureriJarle wrote:Halv + noe personskadeforsikring eller noe mener jeg å huske...Northman wrote:Ikke er den halv heller hvis jeg husker rett...

It is better to exist unknown to the law.