Autosol er jo toppers å bruke til å chromme-up metall som har mistet glansen, men jeg leste at det også er svinbra for å rengjøre plastdeler... så spørsmålet mitt er om det funker bra å rengjøre kåpedeler av plast med autosol??
Hvor får man forøvrig mest mulig autosol til billigst penge? Biltema el?
Og hva anbefaler dere å bruke til å polere på autosolen med... poleringsgarn el?
Autosol bruksområder
Hva er citrus?Gixxerman wrote:Citrus funker helt knall på plast så har du en plan-B
Er det denne her: http://www.green-clean.no/main/gratisprove.asp
Sitrus sprayer skal finnes på enhver bensinstasjon. Er avfettingsmiddel. Det jeg har gjort når jeg skal rengjøre plast er først og gå over med svamp og en bøtte vann med bilshampo i. Etter dette så heller jeg over masse vann så shampoen fjernes. Så sprayer jeg på med citrus spray først når det har tørket, og dette skal du ikke tørke av før det har gått 1.5 til 2 minutter. Så bruker man wax on/wax off metoden med et rent papir. Citrus er veldig effektivt, men av og til kan det lønne seg å kjøre flere omganger. Kan vokse etter dette om man er litt pirkete 

-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Jeg bruker autosol kun på aluminium og hvis jeg skal pusse opp gammel krom som har fått overflaterust o.l. Altså kun på overflater som tåler eller trenger litt slipeeffekt for å bli bra. På fin krom og lakkerte flater bør man holde seg til andre polish-typer beregnet for de oppgavene.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Hmm... det er delte meninger om dette. Har bare brukt Auttosol et par ganger selv på eksosanlegg, men fikk aldri noen riper. Skal hovedsaklig polere eksosanlegget denne gangen også..NoName wrote:Husk at autosol er et slipemiddel så du vil ripe opp det du pusser på. Skal du bruke det på chrome, så vær forsiktig.
Det at man får riper har det kansje noe med hva slags pusseklut/polergarn man bruker?
Hva anbefaler dere og bruke som ikke riper, men som gir digg blank effekt?
- ninja-mannen(c)
- MC: Kawasaki ZX6-R `03
Det er vel mer riktig å si at Autosol sliper, ikke at det riper. Sluttresultatet blir blankt og fint men ved gjentatt bruk på krom vil krommen til slutt bli slipt ned/vekk Bruk vanlig poleringsmiddel/voks på krom, eks. Autoglym Resin Polish. Rustfritt, aluminium og andre solide ubehandlede metaller kan man bruke autosol på.R wrote:Hmm... det er delte meninger om dette. Har bare brukt Auttosol et par ganger selv på eksosanlegg, men fikk aldri noen riper. Skal hovedsaklig polere eksosanlegget denne gangen også..NoName wrote:Husk at autosol er et slipemiddel så du vil ripe opp det du pusser på. Skal du bruke det på chrome, så vær forsiktig.
Det at man får riper har det kansje noe med hva slags pusseklut/polergarn man bruker?
Hva anbefaler dere og bruke som ikke riper, men som gir digg blank effekt?