Jag kan intyga att den metoden fungerar bra, men det är ju stor skillnad på vask och vask, så att säga. Detta gör man när det är snack om att få bort flera år gammal ingrodd skit. Till vanlig vask gör jag det mycket enklare (och inte minst billigare!).herkit wrote:Disse videoene blei linka i en anna tråd for ei stund sida:
Clean your motorcycle part 1-5:
http://www.youtube.com/watch?v=HREqf4wIukA
http://www.youtube.com/watch?v=5iJ5WDHk_N8
http://www.youtube.com/watch?v=bUh93do88II
http://www.youtube.com/watch?v=0K_ms8kCysk
http://www.youtube.com/watch?v=JjHwB7dsi-0
Detailer's corner! Del tips og triks ang. vask og polish!
Re: Detailer's corner! Del tips og triks ang. vask og polish!
Re: Detailer's corner! Del tips og triks ang. vask og polish!
Yes! Da er sykkelen vasket men det ble dårlig med bilder.
Jeg tenkte jeg skulle prøve ut litt lowcost detailing og må si at jeg ble meget fornøyd med resultatet!
Kan vel også nevnes at jeg har bestilt mye greier fra scandicshine nå, så satser på at alt blir helt mint fremover.
Jeg gikk til innkjøp av følgende:
Biltema mikrofibersett (super vaskevott og gode mikrofiberkluter til tørking og polering) http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/MC/Ve ... ett-bilMC/
Biltema mc-rengjøring (sprayet godt på tørr sykkel, lot det stå på litt og spylte av. Funket ypperlig på bugs og støv/skitt) http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/MC/Ol ... engjoring/
Toppet opp en 10l. vanlig vaskebøtte (viktig med mye vann) og hadde en dæsj med noe autoglym bodywork shampo jeg hadde stående oppi.
Slengte så vaskevotten i og gikk i gang. Resultatet ble topp notch!
Tørket sykkelen og nå var det klart for litt fjerning av små riper og matte områder.
Prøvde først noe gammel gugge fra biltema som skulle være skånsomt og greier, dette dugde ikke, så endte med å gå på med autoglym paint renovator først (rubbing) og når ripene og de matte områdene var gone, så brukte jeg autoglym polish over for så å smøre på kaldvoks fra turtlewax.
Etter dette var det kjedet sin tur.
Kjøpte lampeolje og kjedebørste på biltema etter tips fra forumet.
Dette spruter en del, men duverden så rent og pent kjede jeg fikk!
Siden sykkelen stod på depotstøtte bak, så fyrte jeg i gang og lot den gå i første gir i 5 min, før jeg sprayet på yamaha kjedefett på boks greier.
Lot dette stå på i 30 min, før jeg kjørte og bakfelg/svingarm er fortsatt like ren
Neste update blir mer omfattende. Da blir det demontering av kåper for skikkelig shine av kåper og motor, også blir det vask med gritguard og clay. Også selvfølgelig før og etter bilder.
Truls.
Jeg tenkte jeg skulle prøve ut litt lowcost detailing og må si at jeg ble meget fornøyd med resultatet!
Kan vel også nevnes at jeg har bestilt mye greier fra scandicshine nå, så satser på at alt blir helt mint fremover.
Jeg gikk til innkjøp av følgende:
Biltema mikrofibersett (super vaskevott og gode mikrofiberkluter til tørking og polering) http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/MC/Ve ... ett-bilMC/
Biltema mc-rengjøring (sprayet godt på tørr sykkel, lot det stå på litt og spylte av. Funket ypperlig på bugs og støv/skitt) http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/MC/Ol ... engjoring/
Toppet opp en 10l. vanlig vaskebøtte (viktig med mye vann) og hadde en dæsj med noe autoglym bodywork shampo jeg hadde stående oppi.
Slengte så vaskevotten i og gikk i gang. Resultatet ble topp notch!
Tørket sykkelen og nå var det klart for litt fjerning av små riper og matte områder.
Prøvde først noe gammel gugge fra biltema som skulle være skånsomt og greier, dette dugde ikke, så endte med å gå på med autoglym paint renovator først (rubbing) og når ripene og de matte områdene var gone, så brukte jeg autoglym polish over for så å smøre på kaldvoks fra turtlewax.
Etter dette var det kjedet sin tur.
Kjøpte lampeolje og kjedebørste på biltema etter tips fra forumet.
Dette spruter en del, men duverden så rent og pent kjede jeg fikk!

Siden sykkelen stod på depotstøtte bak, så fyrte jeg i gang og lot den gå i første gir i 5 min, før jeg sprayet på yamaha kjedefett på boks greier.
Lot dette stå på i 30 min, før jeg kjørte og bakfelg/svingarm er fortsatt like ren

Neste update blir mer omfattende. Da blir det demontering av kåper for skikkelig shine av kåper og motor, også blir det vask med gritguard og clay. Også selvfølgelig før og etter bilder.
Truls.
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Re: Detailer's corner! Del tips og triks ang. vask og polish!
Bilder neste gang
Brukt Yamalube kjedesprayen selv, og var mindre fornøyd i forhold til Motul sin...
Masse sorte prikker på undertray og felg...

Brukt Yamalube kjedesprayen selv, og var mindre fornøyd i forhold til Motul sin...
Masse sorte prikker på undertray og felg...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Re: Detailer's corner! Del tips og triks ang. vask og polish!
Var ikke så dum den der. Selv pleier jeg ofte å "tørke" sykkelen med kompressoren, og deretter tørke over med et håndkle.
Re: Detailer's corner! Del tips og triks ang. vask og polish!
Finnes ikke noe mer irriterende enn renne merker etter at du tror du har tørket den helt ren... Sykkelen altså...
Verdt en sjanse om prisen er ok. Men trykkluft er også ett greit alternativ ja.

Verdt en sjanse om prisen er ok. Men trykkluft er også ett greit alternativ ja.
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002