Husaberg FE 650 - tungstarte, kutter på turtall og stopper

Prat om tung MC.
Post Reply
Steff89
MC: Husaberg FE 650

Husaberg FE 650 - tungstarte, kutter på turtall og stopper

Post by Steff89 »

Samme problem har nå oppstått igjen :roll: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=18&t=14515
Har prøvd å bytte tennplugg, renset forgasser, stilt ventiler og sett over innsug og lignende, men uten hell..

Sykkelen er mer tungstartet enn vanlig når den er kald, men får start og går an å kjøre i ca 5 min før sykkelen stopper (stopper altså når motor har fått litt temp.). Problemet med at den kutter på et vist turtall er der fremdeles, men blir bare verre og verre jo varmere motoren blir. Den hoster og harker veldig når jeg når "turtall-sperren"
Når jeg prøver å starte den igjen etter at jeg har kjørt i 5 min og den har stoppet, tenner den, men kubber igjen med en gang.. Er altså umulig å holde den i gang uansett hvor mye gass jeg gir.

Noen som har en idè om hva det kan være som egentlig er problemet !?????
Er tydeligvis ikke tennpluggen..

La merke til at det var mye kondens og rust under svinghjulsdekselet.. Var rust på polene til "tennspolen" og sporene på svinghjulet var veldig dårlig og utjevnet noen steder.. Kan dette være problemet?
Eller kan jeg ha fylt på feil oktan på bensinen?
kan det være stempelet/sylinderen som er varmskjært?

Mvh Stefan
700RR
MC: :
-04 z750
-96 535 XV : Solgt
-05 CRF 450R : Solgt
-10 SMC RR : Solgt
-08 GSXR 600 : Solgt
-11 690 SMC : Solgt
-08 FS650e : Solgt

Re: Husaberg FE 650 - tungstarte, kutter på turtall og stopper

Post by 700RR »

Var vel igrunn ikke nødvendig med ny tråd .. ? :roll:
Også har jeg vel nevnt endel ting som du ikke har prøvd i forrige tråden.
Men jeg visste ikke at du kjører med laveffekt.

Siden det kan være flere ting samtidig vil jeg ikke sitte her og gjette meg fram, det du gjør er å ringe Morstad på mandag.
du kan få gode tips der .

lykke til . hold oss oppdatert
supermons wrote:de fleste går jo fra R til motard
Steff89
MC: Husaberg FE 650

Post by Steff89 »

Ja, var vel kanskje litt unødvendig å lage ny tråd...
Men har hvert fall snakket med Morstad og etter som det var fuktighet under svinghjulsdekselet og tenningsanlegget er en liten svakhet, så kom de fram til at det muligens var statoren som var klar for utskiftning. Fikk oppgitt at rød-svart skulle gi 3 kOhm og grønn-svart skulle være rundt 180 ohm (husker ikke nøyaktig i farten) Tenkte jeg skulle måle når sykkelen var kald og når den var varm, i og med at det er når sykkelen er varm det er verst.
Målte 2,6 Kohm og 150 ohm når den var kald.. Men det merkeligste var at sykkelen funket helt fint når jeg var ute å kjørte =D>
Målte 3,1 Kohm og 193 ohm når den var varm. Så godt mulig det bare var noe drit mellom "sukkerbitene".
Uansett glad for at jeg slapp å spytte ut de lappene det kostet for ny :D
700RR
MC: :
-04 z750
-96 535 XV : Solgt
-05 CRF 450R : Solgt
-10 SMC RR : Solgt
-08 GSXR 600 : Solgt
-11 690 SMC : Solgt
-08 FS650e : Solgt

Post by 700RR »