Trenings topicen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Trenings topicen

Post by Moses »

Tull og tøys å snakke om smak, og hva som er godt og ikke. Trening skal ikke være godt
Image
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trenings topicen

Post by Lord Erik »

Liker faktisk proteinpulveret til PF jeg. Så lenge vi snakker om melkeprotein. De greiene laget av soya smaker helt forferdelig! Jeg har aldri klart å drikke mer enn et par shaker, selv om jeg har prøvd ulike merker.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Tull og tøys? Neppe. Det skal også sies at jeg blir en anelse myglet i myra av proteinfabrikken sitt pulver.

Ett annet pulver som jeg har veldig god erfaring med er Danutrition... fås på norkost.no
Smaker veldig godt med melk.

(selv om jeg vil anbefale alle som trener å holde seg LANGT unna melk) men det er en annen diskusjon :-P
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kristian V.
Posts: 249
Joined: 22 Feb 2011 20:29
Location: Tvedestrand

Re: Trenings topicen

Post by Kristian V. »

Er melk og farlig nå? :P

Da hjelper det sikkert å si at jeg drikker H-melk, opptil en liter om dagen i perioder! er faktisk det jeg blander shaken med og :P

mmm schmaker goodt! ;-)
Image
(kunne jo ikke la vær...)
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Trenings topicen

Post by Moses »

Haha! Beste jeg har sett i dag :lol:
Image
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trenings topicen

Post by Lord Erik »

Mmm, at melk ikke er bra for oss har jeg hørt flere ganger før faktisk, men jeg vet ikke helt hva påstandene er, eller hvor mye støtte påstandene har. At man andre steder i verden ikke drikke i nærheten like mye melk som vi gjør i Norge er forøvrig sant, og faktisk er de fleste i verden laktoseintolerante. I Norge, og nord-europa generelt, tåler derimot de aller fleste å drikke kumelk (alt med måte selvsagt).
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Jeg kunne holdt ett langt foredrag om hvorfor melk ikke er bra for kroppen, og næringsopptaket i tarmene!
Laktoseinntoleranse, benskjørhet osv! Det er mange studier som viser til dette.
Her er det bare å søke på nettet så finner en svar. Jeg vet selv hva melk gjør med meg og min hverdag. Å jeg drakk lett 2 liter h-melk om dagen. Etter jeg kuttet ut har jeg fått en helt ny hverdag.

Men hva vet vel jeg :-P Det er nok av "eksperter" der ute som anbefaler å drikke melk. Hvordan skal en som meg kunne si at de tar feil og jeg har rett? :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trenings topicen

Post by Lord Erik »

Hehe, det er problemet med trening og kosthold. Det begynner å bli alt for mange selverklærte eksperter (sier ikke at du kaller deg en ekspert, tenker mer på de som skriver artikler på iform.no og vg/dagbladet.no) der ute, og det er vanskelig å vite hvem man skal forholde seg til. Jeg har ikke noen negative eller positive erfaringer med melk, og blander shaken min med det fordi jeg syntes det smaker bedre enn vann. Så lenge helsemyndighetene sier at melk er OK, så tenker jeg at jeg i min uvitenhet bare må stole på dem. :-k
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Trenings topicen

Post by Moses »

..vet bare jeg må bæsje når jeg får i meg melk..
Image
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trenings topicen

Post by Lord Erik »

Da tåler du nok ikke melk spesielt godt. :-P
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Trenings topicen

Post by MowZ »

LordShaft wrote:Jeg kunne holdt ett langt foredrag om hvorfor melk ikke er bra for kroppen, og næringsopptaket i tarmene!
Laktoseinntoleranse, benskjørhet osv! Det er mange studier som viser til dette.
Her er det bare å søke på nettet så finner en svar. Jeg vet selv hva melk gjør med meg og min hverdag. Å jeg drakk lett 2 liter h-melk om dagen. Etter jeg kuttet ut har jeg fått en helt ny hverdag.

Men hva vet vel jeg :-P Det er nok av "eksperter" der ute som anbefaler å drikke melk. Hvordan skal en som meg kunne si at de tar feil og jeg har rett? :roll:
Mengde har jo mye å si på alt. Forskjell på å drikke melk og drikke 2 liter om dagen da...
BMW S1000RR, Simply the best!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Jada, det er forskjell på litt melk (glass om dagen) til x antall liter.

Men gi meg en god grunn til i det hele tatt å drikke melk :-P Jada, jeg vet det smaker sinnsykt godt. Men det som finnes av næring i melken får du mere enn nok av fra andre produkter jeg spiser gjennom dagen. Så da er ikke valget for meg vannskelig når det kommer til å kutte ut melken :-)

Jeg følger mitt oppsett på kost og næring. Kroppen min responderer utrolig bra så langt. Skal over på nytt oppsett om et par måneder... blir spennende å se hvordan kroppen reagerer på det :-)

Men melk og stort sett alt som heter rafinerte karbohydrater er NO GO her i huset :-P Selv om jeg unner meg litt en sjeldent gang :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Trenings topicen

Post by MowZ »

LordShaft wrote:Jada, det er forskjell på litt melk (glass om dagen) til x antall liter.

Men gi meg en god grunn til i det hele tatt å drikke melk :-P Jada, jeg vet det smaker sinnsykt godt. Men det som finnes av næring i melken får du mere enn nok av fra andre produkter jeg spiser gjennom dagen. Så da er ikke valget for meg vannskelig når det kommer til å kutte ut melken :-)

Jeg følger mitt oppsett på kost og næring. Kroppen min responderer utrolig bra så langt. Skal over på nytt oppsett om et par måneder... blir spennende å se hvordan kroppen reagerer på det :-)

Men melk og stort sett alt som heter rafinerte karbohydrater er NO GO her i huset :-P Selv om jeg unner meg litt en sjeldent gang :-)
Grunnen kan da være fordi man ikke spiser det samme som deg og derav ikke får i seg de næringsstoffene via andre produkter. Og der har du en selvmotsigelse på det du sier at melk ikke er bra for deg, MEN du får i deg nok av de samme næringsstoffene gjennom andre produkter. Hva er det da som er så dårlig med melk? Er ikke forrestene carbs'ene i melk uraffinerte også?

Og ja man kan sikkert dra den diskusjonen her langt og jeg er ikke ekspert på området så det er kanskje like greit å la det ligge :-P Gjør det som funker for din egen kropp og vær fornøyd med det. Folk kommer uansett til å ha forskjellige meninger, om det er å makse i benken, drikke melk, smaken på protein pulveret eller valg av sykkel ;-)
BMW S1000RR, Simply the best!
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trenings topicen

Post by Lord Erik »

Herre. Fikk endelig trent nå, første gang siden jul. I Danmark kan man nemlig ikke melde seg inn på treningsstudio før man har fått både dansk personnummer OG bank. Begge deler som tar sin tid da det skal gjennom en stor papirmølle. Jeg er helt ødelagt i dag! Hadde tenkt å ta det rolig på trening, men syntes det er vanskelig å løfte mindre enn "maks".

Andre enn meg som blir helt utslitt av markløft? Da snakker jeg ikke utslitt slik som man blir av trening generelt. På dager jeg har trent markløft er jeg trøtt i hele kroppen resten av dagen! :shock:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Jeg kjenner jeg er giret på en lang diskusjon på emnet :-P haha.

Nei du får i deg mye av samme næringstoffene ved normalt kosthold. Når du spiser grønnsaker og spiser variert (nei ikke grandis og fjorland)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply