Og la bilistene "få slippe ansvaret" er etter min mening veldig feil.
Og da må man snakke tydelig språk og ikke "SPRE" skyld og alt annet utover på alle. Da er det ingen som egentlig gjør noe, men alle mener noe om det.

Ikke helt enig, hvorfor burde du det?andy81 wrote:burde nok kjørt med det hele tida
Enkelte er bare ubrukelige i trafikken, jeg tror ikke de folka hadde sett deg selv om du kjørte i rosa kanindrakt. Du veit, de folka som står og har vikeplikt, også ser de liksom rett igjennom deg og kjører?Lord Erik wrote:Ser de meg ikke når jeg sitter på en motorsykkel med lysene på, og refleksstriper innsydd i både sko og jakke, så ser de meg ikke tenker nå jeg. Jeg tror akkurat det der har mer med persepsjon enn observasjon å gjøre. Å bli sett er ikke det samme som å bli lagt merke til, og jeg er skeptisk til hvor mye en refleksvest vil hjelpe på det siste. Spesielt dersom alle begynner å bruke dem.
Jepp. Og jeg mistenker at når enkelte ble skrudd sammen var det noen skruer til overs.Lord Erik wrote:Nettopp. Der har du forskjellen mellom observasjon og persepsjon. Politiet kjører ikke rundt med refleksvester de heller, men alle får med seg om det kommer en politimotorsykkel fordi den har en annen betydning for dem. Vi er merkelig skrudd sammen.
I tunnell hender det jo jeg lager litt lyd. Da flytter folk seg faktisk. Hvis ikke gjør de det iallefall når de får smake fjernlyset i sidespeilet.Lord Erik wrote:Akkurat det med lyd fra pottene er jeg litt usikker på. Jeg kjører en ganske høylytt sykkel, men selv i stillestående kø får de færreste bilister med seg at jeg kommer før jeg passerer frontruten. Det er desidert mest lyd bak, så jeg tror det er relativt lite som når de bilistene man ønsker oppmerksomhet fra. Høyt turtall og mye lyd tror jeg uansett bare kan forsterke en del folks holdninger om at alle motorsyklister er fartsgale idioter, og enkelte slike folk kan gå ganske langt i å ikke slippe deg forbi når du kommer.