ja..var jo det jeg skrev da..magnumlars wrote:Det var vel ikkje akkurat slik eg meinte det. Selgar sa at sykkelen var reg som laveffekt, men at "plomberinga" var fjerna i ettertid slik at sykkelen hadde full effekt ca 100hk.
Hvordan finne ut om mc er full eller laveffekt
Re: Hvordan finne ut om mc er full eller laveffekt
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Fulleffekt på en sånn sykkel er likvel ikke 50 hesterRH racing wrote:Registrert som mellmklasse og gjort om til fulleffekt i senere tid uten godkjenning/skattng da vel?Moses wrote:Huh?? En CBR 600 med kun 50 hester som fulleffekt?? Det er vel litt lite, er det ikke?magnumlars wrote:Vurderar å kjøpe ein -98 CBR 600. Han som har denne sykkelen seier den er registrert som 50hk ,men han trur den er fulleffekt

- MowZ
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
nei, 100hk, men ikke reg. som fulleffekt så vognkort sier 50hk.....
BMW S1000RR, Simply the best!
-
Jeg antar at du spøker nå siden vi snakker om en 10 år gammel 600, ja hvilken som helst firesylindret 600 for den sakens skyld?tHaWuLf wrote:kan kjenne på en sykkel om den er fulleffekt eller ikke, og hvis han har hatt forhjulsløft i tredje gir uten clutchnapp, eller vært over 180-200 km/h, kan du regne med at den har mer enn 50 hk. Ellers skjønner jeg ikke helt poenget med 50 hk laveffekt. Trodde det enten var 34 hk eller max man gikk ut i fra, med unntak av store sykler som selges med 100 hk ofte.
- MowZ
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
ja min løfter bare i 1.gir, 116 hk......
Ingen 600 som løfter i 3.gir!!

BMW S1000RR, Simply the best!
ser at
http://www.greybikes.no/side1.html
sel sett for å senke effekten på enkelte sykler.
kvar set ein inn slike deler?
http://www.greybikes.no/side1.html
sel sett for å senke effekten på enkelte sykler.
kvar set ein inn slike deler?
Skal det bli godkjent så kan kan du ikke sette det inn selv, du må ha et godkjent verksted til å montere det. Typisk er det mindre hoveddyser og innstrupinger til innsugene.
- Stiga
- MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD - Location: Ringsaker
Tar opp igjen denne tråden da jeg driver og kikker litt på sykkel om dagen og har kommet over mange sykler med dette "problemet".
Har sett på f.eks en gsxr 600, 2008 modell.
Den er registrert som 34hk i vognkortet, men sykkelen er en fulleffekt.
Dette høres litt skummelt ut spør du meg å kjøpe en sykkel som er laveffekt i vognkort men som faktisk er en fulleffekt.
Men det er jo mange slik.
Skjønner jo at det er billigere, men er det smart å kjøpe en slik sykkel?
Hva mener dere og hva ville dere gjort?
Har sett på f.eks en gsxr 600, 2008 modell.
Den er registrert som 34hk i vognkortet, men sykkelen er en fulleffekt.
Dette høres litt skummelt ut spør du meg å kjøpe en sykkel som er laveffekt i vognkort men som faktisk er en fulleffekt.
Men det er jo mange slik.
Skjønner jo at det er billigere, men er det smart å kjøpe en slik sykkel?
Hva mener dere og hva ville dere gjort?
just cruising
Jeg personlig hadde aldri gjort det... Vet aldri når man kan komme oppi noe...
Liker å ha tingene i orden
Kjøre rundt med frykt for å bli tatt, sluttet jeg stort sett med etter mopedtiden
Liker å ha tingene i orden

Kjøre rundt med frykt for å bli tatt, sluttet jeg stort sett med etter mopedtiden

Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
- Stiga
- MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD - Location: Ringsaker
Ja er helt enig med deg.Jarle wrote:Jeg personlig hadde aldri gjort det... Vet aldri når man kan komme oppi noe...
Liker å ha tingene i orden![]()
Er veldig skeptisk til å kjøpe noe slik.
Har mailet litt med flere som selger full-effekt sykler regget som lav-effekt.
Og alle sier at om man skulle bli stoppet så er det bare å plugge sammen igjen en ledning under setet, så er den lav-effekt igjen. Men vet ikke om det er så enkelt jeg om man skulle bli stoppet osv. Skeptisk!
Ligger jo veldig mange slike ute nå. Og syklene er nydelige og veldig intr. Bare synd dem er regget som lav-effekt.
Fin pris da !

just cruising
Skygg unna alt som lukter av laveffektere som er tukla med, samt 100/106 hk sykler generelt!
Ikke for at jeg bekymrer meg så mye for at dere får bråk med politi eller "om det skulle skje noe", men fordi dere engang skal bytte sykkel. Det er nesten ingen som vil ha slike sykler lengre. Det er alt for mye stress. Se bare hva man må investere i mht. ECU og lignende på Suzukis laveffektere og 100/106 hestere for å få dem lovlige.
Trekker frem denne igjen
http://bike.no/forum/thread.php?t=18267
I tillegg er det nada å hente på forsikringa. Tidligere var det noe å hente, men siden det er så utstrakt med juks og svindel mht. effekten, har selskapene gitt f'''' i hele greia å kjører samme pris på en og samme modell uansett effekt.
Følger med på flere forum, og disse syklene blir skydd som pesten av de aller fleste. Kjøper man slikt for det som tilsynelatende er en billig penge, risikerer man å bli innebrennende med skiten. Ikke så gøy når man endelig har lov/råd å investere i drømmesykkelen med fulleffekt.
Har man derimot en laveffekter som beviselig ikke er tukla med, virker det som om de selger seg selv
Ikke for at jeg bekymrer meg så mye for at dere får bråk med politi eller "om det skulle skje noe", men fordi dere engang skal bytte sykkel. Det er nesten ingen som vil ha slike sykler lengre. Det er alt for mye stress. Se bare hva man må investere i mht. ECU og lignende på Suzukis laveffektere og 100/106 hestere for å få dem lovlige.
Trekker frem denne igjen
http://bike.no/forum/thread.php?t=18267
I tillegg er det nada å hente på forsikringa. Tidligere var det noe å hente, men siden det er så utstrakt med juks og svindel mht. effekten, har selskapene gitt f'''' i hele greia å kjører samme pris på en og samme modell uansett effekt.
Følger med på flere forum, og disse syklene blir skydd som pesten av de aller fleste. Kjøper man slikt for det som tilsynelatende er en billig penge, risikerer man å bli innebrennende med skiten. Ikke så gøy når man endelig har lov/råd å investere i drømmesykkelen med fulleffekt.
Har man derimot en laveffekter som beviselig ikke er tukla med, virker det som om de selger seg selv