Jeg har hatt litt problemer med fjernlys, lys i instrumentne og viften på sykklen, fikk ikke fikset dette i høst så for 2uker siden så kjørte jeg en liten runde bare for å teste litt hva som måtte gjøres i løpet av våren. Under testturen viste det seg også at sykklen fusket, tente kun av og til på alle sylinderen, samt at nettopp fjernlys, instrumentlys og viften ikke funket, men sykkelen ladet helt fint (ca 14 volt ladestrøm). dette er sist gang jeg kan bekrefte at sykkelen ladet som den skulle.
Jeg startet forige helg med vårklargjøringen og begynte å flikke på det elektriske, fikk fikset lysene. Bryteren på rattet funket ikke så koblet det utenom den slik at lyset kommer automatisk på når jeg skrur på tenningen. Viften fikk jeg ikke til å virke så koblet den opp på nytt, ledning fra batteriet innom en manuell bryter og den funker nå fint. Etter at alt var koblet til der hvor det skulle være så forsøkte jeg å starte sykkelen, men starteren ville ikke gå rundt, og det tok ikke lang tid før det luket svidd, det viste seg å komme fra ledningene som gikk inn til den ene coilen. Ledningene som går til coilen hadde smeltet

Jeg var i dag og kjøpte ny coil, olje og plugger og fikk byttet det. Etter at alt ble byttet startet sykkelen rett opp, og svev pent med god respons. Det var sån tålig vær i dag så jeg valgte og ta en tur for å teste hvordan den var etter den lille servicen, og alt så ut til å fungere bra. Alle lys virket og den tennte på alle sylinderene. jeg merket ikke at noe var galt før ca 7km da jeg stoppet på en bensinstasjon for å fylle bensin, når jeg skulle starte igjen var det ikke nok strøm til å klare å dra rundt motoren, jeg trillet den igang og sjekket spenningen. på 4tusen omdreininger så var ikke spenningen mer enn ca 12 volt

Så da har dere oversikt over hva som har blidt gjort fra sist gang jeg kan bekrefte at ladespolen virket.
Jeg sjekket spolen i dag og jeg måler uendelig motstand mellom 2 av kombinasjonene av de gule ledningene fra spolen, og 1ohm mellom den siste kombinasjonen. Jeg måler også uendelig motstand mellom alle ledningene og jord. Spolen er ca 7-8 mnd gammel, og er en erstatningsspole link: http://www.ebay.com/itm/OEM-Replacement ... 1658wt_952
Noen som har noen ide om hva som forutsaker at ladespolen nå ryker for andre gang?