Sykkel til rundt 20 tusen?

Prat om lett MC.
Post Reply
sOla
Posts: 12
Joined: 16 Apr 2012 21:22

Sykkel til rundt 20 tusen?

Post by sOla »

Hei jeg har nå meldt meg på mc kurs og fått pris på lettlappen på sissels kjøreskole rett rundt 17 tror jeg det var en annen kjøreskole skulle ha rundt 16-22 tusen og det er så upresist at jeg tok den andre kjøreskola :) Men det som er at enten så kjører jeg moped i to år også tar mellomtung ellers så kan jeg kjøpe en lettsykkel til rundt 20 tusen som jeg har mest lyst til så slipper jeg å trimme den mopeden som er nødløsningen min..

Sykler jeg har sett på
Honda NSR
Honda CBR
Yamaha DT/XR?
Husqvarna

Er 15 nå og er rundt 170 høy hvertfall. Har lyst til å kjøre masse, har cirka 2 mil (25 min i bil) til skola så er fint å kunne hive seg på sykkelen klokka 8 istede for buss 10 over 7 :) Så tenker egentlig 4 takt - billigere å kjøre, bruker jo ganske lite. forholdsvis billig forsikring på cbr?
Kjøreutstyr vil jeg også ha tips til har hansker hvertfall men resten trenger jeg, tenker å kjøre mjøsa rundt til neste år hvis det er noen forummedlemmer som vil hilse på meg :)
Ådne95
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2011 18:24
MC: '98 Honda NSR 125
'01 Honda NSR 125
Location: Akkerhaugen, Telemark

Re: Sykkel til rundt 20 tusen?

Post by Ådne95 »

prisen kommer jo heeelt an på antall kjøretimer :)
Kan anbefale NSR, men begynner å bli få fine eksemplarer igjen egentlig.. (veit om en strøken en til 18.000 forresten, hvis den ikke er solgt allerede)
CBR er små og etter min mening ser de jævla pinglete ut. De går ikke akkurat bra heller.. Men bruker jo omtrent ikke bensin i forhold til 2-taktere!
Yamaha DT er kjent for å være greie sykler det :)
litt tabu her inne sikkert, men vil anbefale deg å sjekke på mopedportalen, mye 125cc stoff der :) for eksempel den tråden her: http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... r-og-info/
Kjøper du deg husqvarna/ktm/osv.. til 20.000 så vil jeg kalle det risikosport..
Får tak i et greit eksemplar av nsr til 20k, og er den orginal og ikke overdrevent hærja med eller skrudd på av aper så er den utrolig holdbar! :-)
Betalte 3000kr for forsikring hos Terra på nsr'n min nå, den står på 17-årige meg som har 0% bonus.. veit ikke noe om forsikring på de andre :( (betalte bare 700kr for en Yamaha Virago jeg hadde! :shock: )
bare å spørre om du lurer på mer ;-)
Nåværende kjøretøy:
'98 Honda NSR 125 - pusset opp - skjært - på'n igjen.. http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... -pn-igjen/
'01 Honda NSR 125 - brukssykkel. Fulleffekt + gianelli eksos
'00 BMW 523i
sOla
Posts: 12
Joined: 16 Apr 2012 21:22

Re: Sykkel til rundt 20 tusen?

Post by sOla »

Er nok allerede medlem på MP gitt, cbr er kanskje litt spinkel men syns den ser bra ut jeg. Ser jo litt på alt men er liksom så mye rart føler jeg, agirra osv.
Så ser mest etter merker som Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki osv de som også lager ordentlige sykler, tror du / dere 20 tusen er for mye for en 2004 modell cbr som har gått rundt 12 tusen? Eller vil den 2007 modell cbren som også har gått rundt 12 tusen være et bedre kjøp? Det er 5 tusen kroner, for å rykke opp 3 årsmodeller men er det verdt det ved salg igjen?

Jeg regner med å kjøre mye kanskje helt opp i 8-10 tusen i året .. er det jeg ønsker hvertfall.
(Leser i prosjekter ditt på MP btw Ådne.)
Ådne95
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2011 18:24
MC: '98 Honda NSR 125
'01 Honda NSR 125
Location: Akkerhaugen, Telemark

Re: Sykkel til rundt 20 tusen?

Post by Ådne95 »

sOla wrote:Er nok allerede medlem på MP gitt, cbr er kanskje litt spinkel men syns den ser bra ut jeg. Ser jo litt på alt men er liksom så mye rart føler jeg, agirra osv.
Så ser mest etter merker som Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki osv de som også lager ordentlige sykler, tror du / dere 20 tusen er for mye for en 2004 modell cbr som har gått rundt 12 tusen? Eller vil den 2007 modell cbren som også har gått rundt 12 tusen være et bedre kjøp? Det er 5 tusen kroner, for å rykke opp 3 årsmodeller men er det verdt det ved salg igjen?

Jeg regner med å kjøre mye kanskje helt opp i 8-10 tusen i året .. er det jeg ønsker hvertfall.
(Leser i prosjekter ditt på MP btw Ådne.)
Stemmer :D cbr er jo bra sykkel i seg selv, teknisk sett. Lurt å holde seg til de mest anerkjente merka ja! ;) 20k for 04 modell, hmm.. ville prøvd å pruta litt ihvertfall.. men så har den jo gått jævli lite da - mistenkelig lite! burde ikke være noe problem å kjøpe en cbr som har rulla rundt 20.000km heller, får mye sykkel med cbr for 20.000,- 8)
De 3 åra kan være vert det ved salg ja! ;) for om to-tre år når du skal selge så har den 04-modellen runda ti år! fra og med 2007 kom de vel med innsprøytning og, hvis jeg ikke tar feil :)
bra noen følger med =D> går å irriterer meg over å lang tid det prosjektet har tatt, skulle jo vert klar lenge før sesongen etter planen :(
Nåværende kjøretøy:
'98 Honda NSR 125 - pusset opp - skjært - på'n igjen.. http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... -pn-igjen/
'01 Honda NSR 125 - brukssykkel. Fulleffekt + gianelli eksos
'00 BMW 523i
Gammelgutt
Posts: 152
Joined: 24 May 2009 20:29

Re: Sykkel til rundt 20 tusen?

Post by Gammelgutt »

Jeg startet med en Daelim Roadwin(nøgen). Bra kvalitet til en grei pris. Kjørte 36000km med min, uten tekniske problemer.

http://www.finn.no/finn/mc/used/result? ... 914&sort=2
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3

Re: Sykkel til rundt 20 tusen?

Post by QuantyxZ »

Ville absolutt gått for en Daelim Roadwin 125! Nettopp kjøpt meg en selv og jeg er så fornøyd som det går an, den ser bra ut, den går bra, fin lyd av den og alt! Den ser jo virkelig ut som en 600 CCM spør du meg, og jeg har fått mange tilbakemeldinger på om jeg er gammal nok til å kjøre en så stor sykkel! Minuset er jo det at de går ikke like bra som 2-taktere, men kan du ikke skru og vil betale minst mulig i bensin ville jeg gått for en firetakter! Daelimen går mellom 450-650 KM per tank, alt avhengig av hvor godt den er innkjørt! Det er ikke noe stress med firetaktere, så lenge du følger service så er alt i tipp topp stand! Den koster ikke en formue heller, ganske rimelig i pris. Du nevnte det at du ville gått for ett merke som er mer kjent! Jeg er litt uenig der, i sykkelen står det en slitesterk 4takters honda eller yamaha motor, husker ikke hvikeln av de produsentene som hadde motoren, men jeg lover deg den holder! Sykkelen er jo stor og tung og aerodynamicen på den er jo ikke mye å skryte av, så skal du kjøre i 150 til skolen er daelimen en sykkel du ikke trenger å tenke på engang, toppfarten er ikke mye å skryte av, men den har god aks og holder fartsgrensen helt uten problemer ;)
Don't kill or die tryin;)
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3

Re: Sykkel til rundt 20 tusen?

Post by QuantyxZ »

Glemte og si det og men du får nyere modeller alt i fra 07-09 modeller til under 20 tusen! Spar heller litt penger på å kjøpe en så ny og billig sykkel og smell på ett feita effektanlegg ;) Har selv ett IXIL effektanlegg uten DB-killer i så den lager GROM lyd! Bråker mer enn min far sin som har en Harley Davidson 883 Sportser.
Don't kill or die tryin;)
sOla
Posts: 12
Joined: 16 Apr 2012 21:22

Re: Sykkel til rundt 20 tusen?

Post by sOla »

Ådne95
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2011 18:24
MC: '98 Honda NSR 125
'01 Honda NSR 125
Location: Akkerhaugen, Telemark

Re: Sykkel til rundt 20 tusen?

Post by Ådne95 »

sOla wrote:http://mc.autodb.no/autodb/search.wa2?L ... mId1454287
http://mc.autodb.no/?_cmd=results&ListO ... mId1406741

Dette er to sykler jeg syns er fine. Hvilke av de ville du tatt?
Ett fett egentlig, jeg ville reist og sett ordentlig på begge to :) utifra annonsene så heller jeg litt mot Mito-en ;-) kommer an på åssen det er med stempelskifte på rs-en?
Nåværende kjøretøy:
'98 Honda NSR 125 - pusset opp - skjært - på'n igjen.. http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... -pn-igjen/
'01 Honda NSR 125 - brukssykkel. Fulleffekt + gianelli eksos
'00 BMW 523i
Post Reply