Jeg tenker å skifte olje på Gixxern (1997 GSX-R 750, forgasser) før jeg legger ut på langtur. Hvilken olje bør jeg bruke? Har blitt fortalt at om jeg fyller feil type olje på motoren, selv om oljen er laget for mc-motorer, så kan jeg risikere å svi clutchen. Jeg har pr. nå stående tre kanner med Castrol Power1 4T 10W-40 (SAE 10W-40; JASO MA-2 (T 903:2006)) API SJ for å være nøyaktig Kan den brukes?
kjør samme olje, ikke bland... Selv om det sies at oljer kan blandes i dag, vil jeg ikke anbefale det. Biltema olje har en tendens til å sote ned motoren. Jada, det kommer nok til å være mange som kommer med x antall glupe og mere troverdige uttalelser på akkurat det med biltema olje. Mitt råd, STYR UNNA!
Velg en olje fra en kjent produsent. Som Castrol f.eks.
Når det kommer til viskositet, kan du se i brukerhåndboken for nettopp din sykkel. Selv kjører jeg med 10/40
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app