Styling med belysning

Prat om lett MC.
Post Reply
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Styling med belysning

Post by Mr. Magelius »

Hei! Vurderer på det aller sterkeste å style opp sykkelen min i vinter, få den til å se litt fetere ut i mørket!
Tenkte hvis jeg kjøpte en helt vanlig led-baklykt (rød) e-merket og hele pakka, og satte den på andre siden av skiltopphenget, så den lyser inn under sykkelen, tror dere det ville vært stilig? Og da er det jo lovlig også? Så tenkte jeg også å feste noen oransje led-lys inne i kåpe, så man ser dem gjennom ventilkanalene i kåpa (Daelim Roadwin 125r 2008 mod.) Og vet dere om det er noen effektannlegg som passer til sykkelen? Tenkte på TurboKit sin potte, men den blir så kort, tror ikkje det tar seg særlig godt ut...

Mvh Mr. Magelius
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Styling med belysning

Post by supermons »

Skal du lyse opp sykkelen ville jeg anbefalt fleksible LED striper, og legg dem inni sykkelen så selve LEDene ikke synes utenfra, kun lyset. Kommer til å se bedre ut enn en LED baklykt i revers. Husk å velg noen som er vanntette. Du må ha av/på-bryter og så lenge du ikke bruker det når du kjører så er det lovlig å ha montert (for show-bruk).

De får du billig på ebay og de fleste elektrobutikker, blir en billigere løsning enn en LED-baklykt.
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Styling med belysning

Post by Mr. Magelius »

LED-baklykta får eg for 100,- :P Og den er jo lovlig å bruke når du kjører og...? Men har tenkt på led-strips og, men har nazi foreldre og eg får ikkje gjøre nokke som ikkje e 100% lovlig -.-'
User avatar
jontosen
Posts: 84
Joined: 09 Jul 2011 20:24
MC: - Cagiva Mito 125 2005
x - Honda NSR 125 1997
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Styling med belysning

Post by jontosen »

Det e jo 100% lovlig so lenge du ikkje kjøyre med det på! ;P
"Being second is to be the first of the ones who lose." - Ayrton Senna
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Styling med belysning

Post by Mr. Magelius »

Haha, sant det, og her oppe kor eg bor vet vi jo når purken e ute :P
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Styling med belysning

Post by Galilee »

Biltema har vanntette selvklebende ledstriper.

Husk å vaske godt før du klistrer på. Rødsprit fjerner det meste av olje bonevoks og såperester.

Som nevnt tidligere i tråden så må kunne slå dem av, så en vanntett bryter bør du også ha.

og - enig med mons, skal du montere noe sånt så legg det skjult, f.eks bak ramma sånn at motor blir belyst.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Styling med belysning

Post by Mr. Magelius »

Jaujau, får se korleis d blir :P
Post Reply